Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VIN nummer

Startet av torien, onsdag 31. juli 2013, klokken 18:28

« forrige - neste »

torien

Heisann!

Jeg har skaffet meg en Leaf 2012 import fra USA.
Det fulgte kun med en "nøkkel" til bilen, så jeg fikk beskjed av selger å gå til nærmeste Nissan forhandler for å kode om en ny på deres regning.

Her får jeg beskjed om at dette ikke er mulig. (Ålgårds auto i Sandnes)
Jeg ringte til 3 andre Nissan forhandlere som alle sier at dette skal gå bra, men mekaniker her På ÅA hevder likevel hardnakket på at det er umulig.
Har ikke særlig lyst å kjøre leafen til Kr.Sand pga en nøkkel.

Noen som har erfaringer??
Ingen bedre følelse enn å kjøre forbi Shell med EL-bil for å se på folk som svetter mens de drar VISA

svingen

har opplevd lignende ting før (ikke akuratt med bil nøkkel) anbefaler att du får han mekanikeren til og ringe han som sier det går,så snakker dem sammen og fikser det,har gjort slik flere ganger før,er ikke alltid "lokale" har like bra kompetanse som dempå andre steder :) (er jo en smal sak hvis det er samme kjede hverfall)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

torien

Takk for svar.
Har fått beskjed fra Haugesund om at dette lar seg gjøre.
Bilen må inn på verkstedet to ganger, og det er en del arbeid. pris ca 5000,-

Er nok bare Ålgårds auto som setter seg på bakbeina pga mye arbeid.
Ingen bedre følelse enn å kjøre forbi Shell med EL-bil for å se på folk som svetter mens de drar VISA

cra

Jeg vil tro at med litt googling (og kanskje en sjekk på det amerikanske leaf-forumet?) så må det gå an å finne ut hvordan man gjør dette selv? Latterlig at det skal koste flere tusen (eller "bare" flere hundre for den del) kroner for å få gjprt noe slikt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

torien

Kanskje..
De trenger visst nok noen data i bilen før de bestiller nøkkelen..
I tillegg trenger de bilen for å kode inn brikken etterpå.

I mitt tilfelle er det jo forhandler som betaler, men det er hårreisende at det skal koste så mye og være så vanskelig ja

torien

Da var ekstranøkkel på plass!
I tilfelle flere sliter med samme problem så er det enkelt for alle Nissan verksted å ordne ny nøkkel, både til USA og Europa modell.
Eneste forskjell er at de må huske å bestille rett kodebrikke hvis det er USA.
Denne har en "overfallsalarm" som europeiske versjoner ikke har (visst nok)

Strikkmotor

Sande gruppen i Bergen nekter for at det er mulig å skaffe ny nøkkel til min USA Leaf. Hvem ordnet det for deg?

torien

Hei!

Ålgårds auto her i Sandes ordnet det uten problemer.
De måtte ha inn bilen og gammel nøkkel 2 ganger for å kode dem sammen, men i følge mekaniker er det en ganske enkel oppgave når først kodebrikken er bestilt fra USA.
Husk at de må bestille brikken som har overfallsalarm (dersom din gamle har dette)

Legger ved tlf nummer til Ålgårds auto, så kan du kontakte dem og høre litt mer detaljert.
Telefon51 68 22 00

karljensenas

Beklager at jeg henter denne tråden frem fra glemselen, men siden temaet blir stadig mer aktuelt, da mange LEAF blir importert, gjør jeg det allikevel :)

Å kode inn nøkler til LEAF er en enkel og rask prosess, det tar bare noen veldig få minutter, og det spiller ingen rolle om det er EU eller US

Vårt firma koder inn disse nøklene hver eneste uke, og har også fjernkontroll på lager, slik at man slipper å komme tilbake, eller vente x antall dager før vi får deler.

Pr august 2015 er pris for ny smartnøkkel 1990,- inkl mva, inkl programmering.
http://karljensen.no/bilnokler/nissan

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA