Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Thor, onsdag 31. juli 2013, klokken 13:34

« forrige - neste »

Yeyeye

Humm, jeg tenkte ikke så mye på strømtrekket, helt glemt.....
Syntes bare den gamle pumpa hadde litt mere kraft en den forige Kinapumpa jeg bytta, så nå gikk jeg for hakket større, mulig det var unødig og litt dumt.
Forige var "12V DC CPU Cooling CAR Brushless Water Pump DC50A-1215T", nå bestilte jeg 2 stk:
"12V DC CPU Cooling CAR Brushless Water Pump DC50A-1223T"
Den første brukte 16,2W, de som kommer skal vist bruke 26,4W. ???

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Kretsen til Vannpumpen tåler mye strømtrekk. Vi bruker samme krets for å koble oss til med RoboMeteret.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

CP50-1215 - Er det jeg har liggende!

Jeg valgte denne av 2 grunner:
Strømtrekk for mindre tapping av 12V batteriet.

Det andre blir nokså teoretisk. (Mindre kjøling)
Ettersom det er oftere behov for å varme opp batteriene ville jeg redusere flow noe.
Om det har noe betydning aner jeg ikke, både den ene eller andre veien.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

Sitat fra: OneMore på mandag 29. juli 2013, klokken 13:02
CP50-1215 - Er det jeg har liggende!

Hva er diameteren på strussene på den @Onemore ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OneMore

20/23mm - Passer fint på TH!NK'en.

Tillegginfo!

Disse har nokså lav støy, men ettersom jeg mener en elbil bør være stealth!
Monterer jeg også på gummidempere kjøpt på Biltema, som jeg setter mellom karosseri og brakett.
Begrenset suksess    ::)

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

Synd.
På PSA classic originalpumpe er stussene bare 19mm, og det er ikke så lett å få tak i børsteløst.

På PSA har forresten originalbraketten til pumpa gummioppheng.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

torle

#21
Børste løs til PSA classic 106/saxo har jo elektrolux, krevers litt modifisering for å bruke.

http://elbilhjelpen.no/htm/deler.html#Vannpumpe

(disse passer ikke til Partner/Berlingo som går med to pumper med mindre stusser/diameter...noe jeg fant ut etter å ha endt opp med to Bosch pumper som jeg ikke kan bruke på min Partner!)
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Elmo

Sitat fra: torle på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43
Børste løs til PSA classic 106/saxo har jo elektrolux, krevers litt modifisering for å bruke.
Jeg vet, men takk uansett. Jeg syns det må gå å få dem billigere.

Sitat fra: torle på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43
(disse passer ikke til Partner/Berlingo som går med to pumper med mindre stusser/diameter...noe jeg fant ut etter å ha endt opp med to Bosch pumper som jeg ikke kan bruke på min Partner!)
Trenger du ny pumpe til Partner/Berlingo da? De er jo børsteløse. Jeg har selv kjørt over 50.000km med en brukt Partner-pumpe i Saxo'n.
Men den har også større stusser enn originalen, dog ikke mere enn at det går å få på (og så er det det med polariteten da - som er snudd)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

torle

Sitat fra: Elmo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:18
Sitat fra: torle på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43
Børste løs til PSA classic 106/saxo har jo elektrolux, krevers litt modifisering for å bruke.
Jeg vet, men takk uansett. Jeg syns det må gå å få dem billigere.

Sitat fra: torle på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43
(disse passer ikke til Partner/Berlingo som går med to pumper med mindre stusser/diameter...noe jeg fant ut etter å ha endt opp med to Bosch pumper som jeg ikke kan bruke på min Partner!)
Trenger du ny pumpe til Partner/Berlingo da? De er jo børsteløse. Jeg har selv kjørt over 50.000km med en brukt Partner-pumpe i Saxo'n.
Men den har også større stusser enn originalen, dog ikke mere enn at det går å få på (og så er det det med polariteten da - som er snudd)

Partneren min var skadet i front når jeg kjøpte den, måtte ha ny radiator, pumper, panser, grill, lykter .....mye er greit å bruke brukte ting på men tenkte at pumper var greit å sette på nye!
Jeg fikk fatt i nye pumper fra VW caravelle T5, litt annet el stikk ellers "bolt on"!
De andre pumpene har jeg ikke bruk for så de er for salg om ønskelig.
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

OneMore

Lag en ny tråd om temaet?

Må jo være veldig enkelt å bruke en x-ower?
Eller jeg kan få pumper med mindre stusser om det ønskes!

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Elmo

#25
Sitat fra: OneMore på onsdag 31. juli 2013, klokken 00:08
Lag en ny tråd om temaet?

Må jo være veldig enkelt å bruke en x-ower?
Eller jeg kan få pumper med mindre stusser om det ønskes!

Vi har allerede denne  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6066.msg62744.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Elmo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:18
Sitat fra: torle på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43
Børste løs til PSA classic 106/saxo har jo elektrolux, krevers litt modifisering for å bruke.
Jeg vet, men takk uansett. Jeg syns det må gå å få dem billigere.

Elbilhjelpen.no har nå anskaffet et restlager med originale Bosch børsteløse pumper til 1500 kr. Disse passer rett inn i PSA. Samme pumpe koster ca 1300 kr netto i Tyskland, og antakelig nærmere 1800 kr fra Bosch Tyskland
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA