Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisnivå på service og garantiavtaler.

Startet av tomas bergen, tirsdag 30. juli 2013, klokken 22:01

« forrige - neste »

silverwrx

Kunne kjøre 10mil etter en 80% lading er ikke unormalt i starten. Kjører den ikke helt tom heller.

Jeg regner 12-15mil på 100% lading med alt komfort og lys påslått. Batteriet i gamle leaf er jo det samme, først på vinter man kan få mer på ny modell. 19mil-20mil er på flatmark maks 70kmt.

Mye bakker i Bergen?
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

snudet

GOM er for min del veldig nøyaktig. Det som står før jeg starter stemmer med det som står etter at jeg er ferdig med en strekning. Dette forutsetter at man har en konsekvent kjørestil. GOM hopper litt opp og ned under kjøreturen men den stemmer bra så lenge man kjører jevnt.

jkirkebo

Sitat fra: snudet på fredag 19. juli 2013, klokken 10:34
GOM er for min del veldig nøyaktig. Det som står før jeg starter stemmer med det som står etter at jeg er ferdig med en strekning. Dette forutsetter at man har en konsekvent kjørestil. GOM hopper litt opp og ned under kjøreturen men den stemmer bra så lenge man kjører jevnt.

Min stemmer aldri, men det er vel fordi mine lengre kjøreturer gjerne starter og slutter med en god strekning med 50-70km/t fartsgrense og mye 100km/t i midten. Derfor viser GOM alltid alt for mye.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knnygar

Vart litt overraska over resultatet etter dei siste to dagers køyring.
Med mykje småkøyring i nærområdet, i 50, 60 og 70 soner tenkte eg at rekkevidda skulle bli 100-120km.

Men ser at med litt meir forsiktig og planlagd køyring så kunne eg ha passert 160 km  :)
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Elmo

Sitat fra: knnygar på fredag 19. juli 2013, klokken 22:17
Vart litt overraska over resultatet etter dei siste to dagers køyring.
Med mykje småkøyring i nærområdet, i 50, 60 og 70 soner tenkte eg at rekkevidda skulle bli 100-120km.
Men ser at med litt meir forsiktig og planlagd køyring så kunne eg ha passert 160 km  :)

Ja, som mange har sagt før. High speed is the main SOC-killer.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ellen40

Er det noen som nå har fått konkrete erfaringer med reell rekkevidden på Euro Leaf i forhold til Japan Leaf?
Som har kjørt biler parallelt eller har erfaring fra kjøring av kjent rute eller lignende.

Vurderer å "oppgradere" til Euro Leaf.
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

BE

Du finner neppe noen interessant erfaring på dette enda, det har jo bare vært sommertemperaturer siden euroleaf kom på veien. Den største forskjellen vil nok  være når utetemperaturen er mellom -10 og 5 grader, da vil varmepumpen gi størst gevinst, hvilket er den oppgraderingen som gir desidert største gevinst på rekkevidden.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Tommen

Kor i bergen kjøpte du bilen din ? Såg i en annen tråd at du fikk den for 260000 . Tom

Elbillie

Euroleaf Tekna, maksimalt gode forhold uten AC i eco D. Oppnådde 138km før det var tomt for kraft.

Ronny

Er det forskjell på hvor mye som er igjen med en strek på nye leafen?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

RoundTrip

Hvordan nullstiller en tripteller på leafen?
Står sikkert i manualen men får nok kjapt svar her ;)
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Trond Arve

På 2011/2012-modellen: Hold inn valg-knappen - altså knappen med prikk oppe til høyre - i et par sekunder. Forbruk, kjørelengde, forbruk osv. kan nullstilles (mer-eller-mindre) uavhengig.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

Sitat fra: RoundTrip på mandag 29. juli 2013, klokken 09:18
Hvordan nullstiller en tripteller på leafen?
Står sikkert i manualen men får nok kjapt svar her ;)

Hold trip-knappen (den nede til venstre som du bruker for å bytte mellom A og B) inne et par sekunder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond Arve

Sitat fra: Trond Arve på mandag 29. juli 2013, klokken 09:25
På 2011/2012-modellen: Hold inn valg-knappen - altså knappen med prikk oppe til høyre - i et par sekunder. Forbruk, kjørelengde, forbruk osv. kan nullstilles (mer-eller-mindre) uavhengig.

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juli 2013, klokken 09:27
Hold trip-knappen (den nede til venstre som du bruker for å bytte mellom A og B) inne et par sekunder.

Stemmer det. Jeg tenkte på kjørekomputeren.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

#29
Sitat fra: Trond Arve på mandag 29. juli 2013, klokken 09:32
Stemmer det. Jeg tenkte på kjørekomputeren.

Hold inne knappen oppe til venstre når du står i riktig bilde.

EDIT: Oppe til høyre skal det selvsagt være. Duh. Slik er det med ting som går på "muscle memory" ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA