Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Muffinman


satheesh.net

Hold avstand folkens! :-X

UP teller avstanden din på videobildene
http://www.aftenposten.no/webtv/Slik-mister-du-lappen-7541496.html

- Utrykningspolitiet i Østfold/Follo har de siste ukene beslaglagt mange førerkort på grunn av for kort avstand til forankjørede.

tho

Det har vært så mye kontroller og div i Kristiansandsområdet at jeg nesten ikke tør gå ut :|
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Cato76

Skal hente en tørketrommel i dag. Er det noen som vet om en klarer å få plass til denne i bagasjerommet på Teslaen? Kanskje Bjørn (bb) har fraktet noe i denne størrelsen?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

Det gikk visst helt fint. Kunne til og med fått plass til 2 stk  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

satheesh.net

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 09. september 2014, klokken 13:45
Det gikk visst helt fint. Kunne til og med fått plass til 2 stk  8)

Dette må du legge ut i tråden som heter: Tesla'n som arbeidsjern?
;)

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

satheesh.net

Takk til "deg" som fikk tråden min stengt. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18288.0.html

Hva? Føler "du" deg truffet? Vel, sikkert med god grunn ...

Muffinman

Bedre stengt enn forsøplet. Så lovende ut en stund riktignok.

Kudos for initiativet.

tklev

er nok delskyldig i at den ble stengt.. Men når det ikke går ann å diskutere sak og ingen moderatorer følger opp bli det mye søppel..

samotholt

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:24
Bedre stengt enn forsøplet. Så lovende ut en stund riktignok.

Kudos for initiativet.

Enig. En ny tråd som "konkurrentene sover ikke" trenger vi ikke.

Sitat fra: tklev på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:52
er nok delskyldig i at den ble stengt.. Men når det ikke går ann å diskutere sak og ingen moderatorer følger opp bli det mye søppel..

Jeg er åpenbart også delskyldig, men det må være lov å si ifra når ting går over styr. Det er greit at trådene sporer av litt, men denne tråden var rimelig konkret hva man skulle diskutere og da bør det respekteres. Om noen synes jeg skulle ha gjort ting annerledes så tar jeg tips med takk :-)
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

hma

#806
Hvordan skal tråder som "Konkurrentene sover / sover ikke" modereres?
Stenge? Slette innlegg? Flytte innlegg? Sette brukere i karantene?

På elbilforum er det tradisjon for takhøyde, høflighet og fornuft. Jeg synes det er svært unødvendig om debatanter skaper en slik situasjon at moderator og admin må ta i bruk såpass sterke virkemidler for å temme løse kanoner.

Det er 10 dager til jul og vi har andre ting å tenke på enn å være barnehageassistent på fritiden.

Mine nettdebattråd er:
- Si det du vil si én gang, det er mer kraftfullt enn om du gjenntar deg selv.
- Du trenger ikke på død og liv svare på alle andre utspill. Man kan fint la enkelte ting stå uimotsagt.
- Ikke gi nett-troll unødvendig oppmerksomhet, før i stedet debatten på dine egne premisser.
- Snakk til folk som du ville gjort ansikt til ansikt, ikke gjem deg bak aliaset ditt.
- Man kan bruke humor, men vær klar over at ikke alle nødvendigvis forstår den i skriftlig form.

Hilsen
Håkon
(for tiden en smule oppgitt moderator)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Rio

Sitat fra: hma på søndag 14. desember 2014, klokken 02:41
Hvordan skal tråder som "Konkurrentene sover / sover ikke" modereres?
Stenge? Slette innlegg? Flytte innlegg? Sette brukere i karantene?

På elbilforum er det tradisjon for takhøyde, høflighet og fornuft. Jeg synes det er svært unødvendig om debatanter skaper en slik situasjon at moderator og admin må ta i bruk såpass sterke virkemidler for å temme løse kanoner.

Det er 10 dager til jul og vi har andre ting å tenke på enn å være barnehageassistent på fritiden.

Mine nettdebattråd er:
- Si det du vil si én gang, det er mer kraftfullt enn om du gjenntar deg selv.
- Du trenger ikke på død og liv svare på alle andre utspill. Man kan fint la enkelte ting stå uimotsagt.
- Ikke gi nett-troll unødvendig oppmerksomhet, før i stedet debatten på dine egne premisser.
- Snakk til folk som du ville gjort ansikt til ansikt, ikke gjem deg bak aliaset ditt.
- Man kan bruke humor, men vær klar over at ikke alle nødvendigvis forstår den i skriftlig form.

Hilsen
Håkon
(for tiden en smule oppgitt moderator)


Jeg mener at man må se på folks holdninger: hvis man respekterer de andre (ikke kaster "dritt", ikke går på person) og ellers er fornuftig, så går det meste greit.

Men mer fundamentalt: andre elbiler, andre elbilfabrikanter, andre ladestandarder (!), osv. må respekteres. Selvsagt har de en annen strategi, men en er (inntil det motsatte er bevist) like gyldig - de selger tross alt gode elbiler, de også.

Agressiviteten/negativiteten man blir møtt med når man påpeker at f. eks. VW har kjøpt seg inn i en batterifabrikant, eller at noen bygger 155 nye CCS-ladere, er helt bak mål. Dette er GODE nyheter for ALLE som vil heie frem elbilsaken.

(Og de to var "bang on topic", for både rekkevidde og ladenettverk ble diskutert.)

Jeg synes Tesla Model S og firmaet Tesla er fantastiske. Hatten av for det Elon Musk har gjort på noen få år. Men det betyr ikke at man skal trykke alle andre ned i "søla", og det betyr heller ikke at man skal undertrykke folk som mener andre ting ved konstant negativitet til alt annet. (Gjelder selvsagt ikke alle.)

Vedr. moderering: det enkleste/beste er nok heller å la det stå, inntil folk ev. rapporterer inn personangrep og slikt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

#808
Så får vi heller be ydmykt om unnskyldning for at det blir mange innlegg.

Jeg håper du får konsentrert deg om julen, og det som må gjøres der. :)


[Redigert, slik at det (forhåpentligvis) ikke kan misforstås.]
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkm

Sitat fra: Rio på søndag 14. desember 2014, klokken 03:17
Så får vi heller be ydmykt om unnskyldning for at det blir mange innlegg, og håpe du lar en tråd være en tråd på internett og heller konsentrerer deg om julen når du må det. :)
Kanskje det bør vurderes å sette en grense på 2 innlegg per tråd per døgn? Noen presterer å legge inn 37 innlegg på 15 timer. Ikke verst.

Sikkert både hyggelig og morsomt å sende avgårde kommentarer på at andre må konsentrere seg om julen. En klok kommentar som vitner om god innsikt og forståelse på hvordan man blir oppfattet. Kommentaren indikerer høy IQ og skyhøy sosial intelligens. Gratulerer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA