Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

rsy


ctr46

Jeg vil gjerne også hive meg med på montering.. Gøy å prøve selv men greit å ha noen som har gjort det før.. Kagex hvis du er villig til å vise litt hva med monteringskveld hos deg førstkommende torsdag?
85D

Car-El

Så kjøre dokker hjem mens dokker filme kor "kjærring" dokker e å kjøre etter et par pils ;)

(Æ håpe heller dokker gjør som kjærringa mi. Ho høre ikke etter ka æ melde!  :-*)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Kagex

vel har folk alt nødvendig utstyr da? hvis man vil ha permanent dashcam uten alarmpakken må folk ha en tap-a-fuse. jeg har brukt opp mine, kanskje en igjen eller noe sånt
P29687

getor

Slenger meg på. Vil ikke "herpe" bilen så trenger å få det gjort av noen som kan det.  Bor på Nordstrand men kjører gjerne til en ekspert i 30 mils omkrets for å få det gjoert. Og betaler gladelig.  :D

hma

#785
Kommer til å montere DR550GW 2-CH dash-cam i egen bil i mai/juni (Trondheim). Om noen er interessert når den tid kommer er det bare å rope ut. Tror ikke jeg orker å påta meg oppdrag, men det kan være moro å gjøre det flere sammen iløpet av en mekkekveld.

[Edit]
Jeg driver nå å tester ut Power Magic PRO +. Den trenger man ikke forøvrig ikke til DR550, det holder med Power Magic PRO.
Eneten har fungert helt fint for meg, har hatt den til test i huset i ett døgn nå.


Det er viktig å sette dip-switchene riktig:
- Switch 1 og 2, de to til venstre, styrer cut-off spenning, om begge står opp (OFF) stås spenningen av ved 12V.
- Switch 3-6, de fire til høre, angir timer for hvor lenge den skal stå på før den slår av spenningen. Alle fire ned (ON) betyr uendelig tid 'på'.

Av/på-bryteren har ulik funksjon eller "multiboot". Avhengig av om man kobler til ACC-spenning (key-on) eller ikke.
- I posisjon "1" gir den spenning på utgangen (til kamera) uavhengig av om tenning er av (ACC/key-off) eller dip-switch timeren er aktivert.
- I posisjon "0" vil spenningen på utgangen til kamera bli slått av enten når tenning slåes av eller når dip-switch timeren er aktivert.

Kvaliteten på denne bryteren er crap, og man må passe på at lysdioden indikerer korrekt posisjon.

Se vedlagt manual for Power Magic.

Ellers så er det medfølgende micro-SD-til-USB-adapteret også noe realt crap. Det er helt umulig å vite hvilken vei micro-SD-kortet skal settes inn og hvor langt inn det skal stikkes. Jeg måtte åpne opp plasthylsa for å se hvordan den var laget, deretter lime en "plastskinne" jeg hadde brukket av, før jeg fikk den til å virke. Se vedlagt bilde som viser hvor langt inn kortet skal stikkes og hvilken vei det skal stå.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Kagex

hm tråden ble satt her ja, ok men her er noen bilder.
ingen borring utenom sikringsboksen.

ledningen henger litt bak når bakluka er nede, men må det hvis bakluka skal opp.

P29687

Kagex

hm bildene kommer ikke opp, prøver igjen
P29687

Kagex

P29687

Kagex

P29687

Batteritralla

Sitat fra: sn0le på tirsdag 01. april 2014, klokken 12:37
Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:41
Jeg fant for øvrig ut at frunken på de nyere bilene var kortet ned litt.
Jeg har og sett det diskutert her inne. Og jeg dro innom Skøyen en gang for å høre hvor mye
de har kortet den ned med.
Grunnen er at jeg prøvekjørte litt tidligere, i November, og testet da om en liten arbeidstrapp jeg har
passet nedi frunken. Kommer til å ha arbeidsverktøy og diverse fremmi der.

Da jeg var innom Skøyen i desember eller januar og spurte om dette med frunken så var han jeg snakket med litt usikker på dette.
Han spurte en kollega, og han mente det bare dreide seg om noen få centimeter. Virket ikke som han var helt sikkert han heller.
Hvor mye er det egentlig snakk om?

Jeg heiv frunk matta fra min 2014 modell inn i en 2013 Signature. Identisk, bortsett fra at ny frunk er ca 4-5 cm kortere i bakkant (inni hullet).
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

laumb


Sitat fra: Kagex på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:56
her er bakluka lukket

Trekk den over taket istedet og ut igjen på andre siden i hjørnet.
Deretter kan du ta den inn bak Baklukeplasten og skjult fram til midten der kamera er.
Mindre skjenerende og nesten helt skjult.
Henget blir og kortere samt mindre/ikke synlig.

laumb

Fordi dem ikke hører hjemme i *teknisk* tråd.

Kagex

Jeg kan ikke før neste uka da min blir foliert til helgen
P29687

Muffinman

Noen vet om noen som tar på seg installasjon av dashcam i TMS?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA