Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Lille Lance

Finnes det noen videosnutter som forklarer installasjon? Trenger litt mere håndfaste tips og veiledninger før jeg tør å gå løs på dette sjøl ... men betaler gladlig en kyndig person som har gjort dette før og som kan det ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

NordicMaster

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:02
Finnes det noen videosnutter som forklarer installasjon? Trenger litt mere håndfaste tips og veiledninger før jeg tør å gå løs på dette sjøl ... men betaler gladlig en kyndig person som har gjort dette før og som kan det ...

Ditto.

Alternativt kunne vi jo arrangere en felleskveld hvor en kyndig sjel peker og forklarer mot en cola eller ti. Jeg kjenner til et egnet garasjeanlegg (f eks Mathallen) i Oslo om vi kan enes om tid og type utstyr som trengs i forkant.

jalias

Dr500gw-hd til 1800,- fritt tilsendt fra Kina via ebay.
Er det rett pris?

Lille Lance

Sitat fra: NordicMaster på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:06
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:02
Finnes det noen videosnutter som forklarer installasjon? Trenger litt mere håndfaste tips og veiledninger før jeg tør å gå løs på dette sjøl ... men betaler gladlig en kyndig person som har gjort dette før og som kan det ...

Ditto.

Alternativt kunne vi jo arrangere en felleskveld hvor en kyndig sjel peker og forklarer mot en cola eller ti. Jeg kjenner til et egnet garasjeanlegg (f eks Mathallen) i Oslo om vi kan enes om tid og type utstyr som trengs i forkant.

Konge!! +1
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

laumb


Sitat fra: NordicMaster på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:06
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:02
Finnes det noen videosnutter som forklarer installasjon? Trenger litt mere håndfaste tips og veiledninger før jeg tør å gå løs på dette sjøl ... men betaler gladlig en kyndig person som har gjort dette før og som kan det ...

Ditto.

Alternativt kunne vi jo arrangere en felleskveld hvor en kyndig sjel peker og forklarer mot en cola eller ti. Jeg kjenner til et egnet garasjeanlegg (f eks Mathallen) i Oslo om vi kan enes om tid og type utstyr som trengs i forkant.
DET er jeg med på! Så kan vi lage en knallbra dokumentasjon og!

Men for Guds skyld - start en egen tråd på det da. ;)

janmb

Kjempeide. Er definitivt med om dette blir noe av.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

NTesla

Noen som har forsøkt/planlegger montering av 4 kameraer for å få til fugleperspektiv/topview type BMW har i sine ryggekamera?
Med type blackvue med wifi så er det vel håp om at en etterhvert kan få dette bildet inn på skjermen hvis Tesla åpner opp systemet for apps.

NordicMaster

Sitat fra: NordicMaster på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:06
Alternativt kunne vi jo arrangere en felleskveld hvor en kyndig sjel peker og forklarer mot en cola eller ti. Jeg kjenner til et egnet garasjeanlegg (f eks Mathallen) i Oslo om vi kan enes om tid og type utstyr som trengs i forkant.

Er det noen her som har installert et kamera (gjerne i følge laumbs beskrivelse) og vil være villig til å stille opp på noe slikt. Jeg tror de fleste er villige til å betale noen kroner. I praksis trenger vi bare å vite hva vi må stille med (Blackvue + påkoblingsløsning til strøm + verktøy?)

ctr46

Fint om det blir litt ut i mars så rekker jeg også å få bilen... :)
85D

laumb


Sitat fra: JWinterburn på søndag 02. februar 2014, klokken 17:34
fullproppet av skiutstyr ;)




Sent from my iPhone using Tapatalk




Hvordan fester dere skiene?


Jeg har aldri hatt takstativ på noen bil noen gang - men har innsett at jeg for å få med med sykkel må kjøpe dette til Tesla'n.
I sammenhengen ser jeg jo at det vil være praktisk å putte ski oppå der.


Ryker vel på et flush til uken.

Lille Lance

Sitat fra: Sbr på fredag 27. desember 2013, klokken 17:52
Jeg bestilte fra ebay, kom på litt under 2500,- ink frakt :)
Fikk du moms regning i etterkant?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Teslanewbie

Noen bedrift som kan/ har tesla s erfaringer av å montere dashcam frem og bak på Vestlandet ?

Pris?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lille Lance

Sitat fra: laumb på lørdag 08. februar 2014, klokken 12:27

Sitat fra: blokhus på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:31
noen som har sett en god løsning for montering av kamera bak? Selve ledningen har jeg trukket uten noen særlig problem, men siden vinduet er festet i døren må jeg ha synlig ledning for strekket mellom åpen og lukket posisjon. Noen som har sett noen gode løsninger på dette?

Han her har trukket ledningen pent bakover:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php?t=26023

Puhh ... gruer meg litt til dette  :-\  ... Tror jeg virkelig å lese meg opp på hvordan man går fram og hvilke deler av interiøret som må demonteres. Et TMS treff hadde vært fint for å diskutere fremgangsmåte  :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

kjelsås1978

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 08. februar 2014, klokken 13:11
Sitat fra: laumb på lørdag 08. februar 2014, klokken 12:27

Sitat fra: blokhus på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:31
noen som har sett en god løsning for montering av kamera bak? Selve ledningen har jeg trukket uten noen særlig problem, men siden vinduet er festet i døren må jeg ha synlig ledning for strekket mellom åpen og lukket posisjon. Noen som har sett noen gode løsninger på dette?

Han her har trukket ledningen pent bakover:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php?t=26023

Puhh ... gruer meg litt til dette  :-\  ... Tror jeg virkelig å lese meg opp på hvordan man går fram og hvilke deler av interiøret som må demonteres. Et TMS treff hadde vært fint for å diskutere fremgangsmåte  :)
Ja. Jeg er med på treff! Ikke før mars da:)

Teslanewbie

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 07. februar 2014, klokken 10:49
Noen bedrift som kan/ har tesla s erfaringer av å montere dashcam frem og bak på Vestlandet ?

Pris?

Noen ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA