Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

arnehelge

Jeg har måtte snakke til fruen flere ganger når hun ikke merker at hun passerer 150 (og 160). Må be henne bruke cruise controllen  :). Hun skylder på at det ikke merkes på motorlyden slik vi er vant til i Caravellen. - og der hørtes det veldig godt i 140!
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Cato76

Sitat fra: cra på fredag 13. desember 2013, klokken 14:43
Sitat fra: MrDriveby på fredag 13. desember 2013, klokken 14:37
Sitat fra: laumb på fredag 13. desember 2013, klokken 14:35
Det stemmer ikke for privatbiler ;)
Har lenge hørt rykter om at demo-bilene er sperret - men ikke de jeg har erfaring med.
Ok, han sa at alle biler som ble levert ut i Norge var sperret. Kanskje bare i Stavanger :o
Nevnte det KUN gjalt Elbil

Jeg tviler på at dette stemmer, for da hadde vi nok hatt en lang tråd om det for lenge siden. Ikke at jeg tror mange (om noen) ligger ofte/mye på 140+, men det skulle virkelig forbause meg om ingen har prøvd det.

Og hvorfor i alle dager skulle det være en hastighetsbegrensning på 140km/t på elbiler?? Greit nok at her til lands kunne det sånn sett vært plombering på 110km/t på samtlige biler, siden det er høyeste tillatte hastighet, men likevel.  :o

En "kompis" sier at bilen i hvertfall går i 160 km/t  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

MrDriveby

Sitat fra: cra på fredag 13. desember 2013, klokken 14:43
Sitat fra: MrDriveby på fredag 13. desember 2013, klokken 14:37
Sitat fra: laumb på fredag 13. desember 2013, klokken 14:35
Det stemmer ikke for privatbiler ;)
Har lenge hørt rykter om at demo-bilene er sperret - men ikke de jeg har erfaring med.
Ok, han sa at alle biler som ble levert ut i Norge var sperret. Kanskje bare i Stavanger :o
Nevnte det KUN gjalt Elbil

Jeg tviler på at dette stemmer, for da hadde vi nok hatt en lang tråd om det for lenge siden. Ikke at jeg tror mange (om noen) ligger ofte/mye på 140+, men det skulle virkelig forbause meg om ingen har prøvd det.

Og hvorfor i alle dager skulle det være en hastighetsbegrensning på 140km/t på elbiler?? Greit nok at her til lands kunne det sånn sett vært plombering på 110km/t på samtlige biler, siden det er høyeste tillatte hastighet, men likevel.  :o

Dette var som sagt HELT nytt for meg iallefall.
Stress om man må inn å endre innstillinger for man skal på ferie til danmark el. tyskland ect.
Får gå innom å høre med en annen selger senere og høre hva han har å si
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

MrDriveby

Sitat fra: Cato76 på fredag 13. desember 2013, klokken 14:50
Sitat fra: cra på fredag 13. desember 2013, klokken 14:43
Sitat fra: MrDriveby på fredag 13. desember 2013, klokken 14:37
Sitat fra: laumb på fredag 13. desember 2013, klokken 14:35
Det stemmer ikke for privatbiler ;)
Har lenge hørt rykter om at demo-bilene er sperret - men ikke de jeg har erfaring med.
Ok, han sa at alle biler som ble levert ut i Norge var sperret. Kanskje bare i Stavanger :o
Nevnte det KUN gjalt Elbil

Jeg tviler på at dette stemmer, for da hadde vi nok hatt en lang tråd om det for lenge siden. Ikke at jeg tror mange (om noen) ligger ofte/mye på 140+, men det skulle virkelig forbause meg om ingen har prøvd det.

Og hvorfor i alle dager skulle det være en hastighetsbegrensning på 140km/t på elbiler?? Greit nok at her til lands kunne det sånn sett vært plombering på 110km/t på samtlige biler, siden det er høyeste tillatte hastighet, men likevel.  :o

En "kompis" sier at bilen i hvertfall går i 160 km/t  ;)

Du får takke "kompisen" din for at han kunne avkrefte dette ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Griffel på fredag 13. desember 2013, klokken 14:26Det må nok en annen motor til siden Teslamotoren kontinuerlig er ca. 70kW og det endres ikke av gearing.
Over en gitt strekning vil en kunne redusere antall batteribytter til 25-30 % med å redusere farten fra 250 km/t til 120km/t.
Det blir endringer på motor nr 2, hvor store endringer er usikkert, men det blir nok ikke helt samme motor. Vi får håpe de legger inn kjølesløyfer inne i stator. Det er jo også mulig de endrer giring på movedmotoren i samme slengen. Om man har to motorer som kan levere kontinuerlig 93 hk er jo det ca nok til 250 km/t. Det er nok mange muligheter.
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 13. desember 2013, klokken 14:39Var egentlig to grunner til at jeg dro den konklusjonen.
Det ene er at MS jo per dags dato rett og slett ikke kan levere kreftene. 200kW er jo mye mer en den klarer å lever kontinuerlig. Giring vil vel så vidt skjønner ikke hjelpe noen ting. Er jo effekten som er problemet her og ingenting et gir kan hjelpe til med det på en elmotor.
Den andre er selve batterikapasiteten. Stoppe hver halvtime for å lade er det vel neppe noen som er interessert i nesten uansett hvor fort ladingen / batteribytte går.
Med 5 minutter stop per halvtime kan man komme seg 1000 km på 4 timer og 35 minutter, om man kan opprettholde 250 km/t. Det er nok alltids de som kan leve med det.

(Men det er jo ikke slik muligheten å kjøre 250 km/t vil bli brukt. Det er nok mer snakk om å kunne kjøre i 250 km/t i f.eks 5 minutter her og der, når muligheten oppstår. Det er jo trafikk på autobahn også.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arv

Hei
Har testet den i 170km/t. Ingen sperre.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

cra

Sitat fra: arv på fredag 13. desember 2013, klokken 15:08
Har testet den i 170km/t. Ingen sperre.

Spørs om det går så fort neste gang da, nå som du "vet" at den skal være sperra? (du vet; humla som ikke kan å fly osv)  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Anders Heibø

Sitat fra: Stellar på fredag 20. september 2013, klokken 15:24
Så denne grønne idag, ganske så passende parkert utenfor Håvardstun elektriske i Bergen.
Har visst ikke vært innom dette emnet siden jeg fikk bilen.. Kjæresten min får låne den på jobb når hun ønsker, men med vanskelig utkjøring fra garasje og mye dårlig vær foretrekker hun rart nok Priusen. Jeg derimot er hellig overbevist om at jeg kommer til å dø hver gang jeg må flytte Priusen...

Var du en av mange som stakk innom butikken bare for å høre hvem som kjørte Tesla? Kjærsten min sier hun har solgt ett par stykker bare på grunnlag av de få spørsmål hun kunne svare på :-) Er også en del som har trudd at det var en gimmik for Håvardstun å ha Tesla stående
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Griffel

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 13. desember 2013, klokken 15:06Om man har to motorer som kan levere kontinuerlig 93 hk er jo det ca nok til 250 km/t. Det er nok mange muligheter.
Hadde du skrevet 93kW ville jeg ikke protestert men 93hk x2 er klart ikke nok.
Men ligger de da jevnt i 200km/t med en effekt ca 100kW. Vil jo en bli med 2 motorer a litt reserve til bakke eller en forbikjøring.  200 km/t ladestopp minst hvert 50 minutt om en skal langt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Persian2

Sitat fra: MrDriveby på fredag 13. desember 2013, klokken 15:02
Sitat fra: Persian2 på fredag 13. desember 2013, klokken 14:57
noe av det beste!

Dette ble for mye for min smak. Iallefall en betraktelig endring i C-verdi.
+ hvorfor i alle dager er det tegnet inn eksospotter på siden av bilen? :o
Tegneren har misforstått hva Tesla egentlig er ::)

Ønsker du mer sportslig "look" så synes jeg denne uten logo i grillen ser bedre ut,

haha det er sant det:P det er en eksospotter på siden av bilen ... lagt ikke merke.

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

kjølholdt

Da prøver jeg range mode lading bare for å sjekke  det før jeg skal på langtur ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Thor2014

Hvor kjøper man det med 2 kamera til en fornuftig penge?

laumb

Prisjakt.no - 1 butikk som oppgir at de har  det. Var to til før, men de selger det ikke lenger.

Jeg Bestillte først fra gdx.no (via prisjakt) da det sto at det var på lager. Det var det ikke likevel, så da kjøpte jeg fra Amazon.com via JetCarrier i stedet. Kostet 700kr mer, men fikk det da før og. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA