Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

øystein hennum

Hei Runar BT.Kan du komme ned til meg å vise fram bilen når du får den.
bor i Rådyrveien 60 Konnerud :D
Øystein 1522 Konnerud

D.O

Kan noen når de får telefon, få bekreftet at garanti gjelder selv om man ikke følger service, slik som Elon har uttalt? (Laumb: Vet dette er of topic, men den beste måten å spøre de rette på)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på onsdag 14. august 2013, klokken 13:34
Kan noen når de får telefon, få bekreftet at garanti gjelder selv om man ikke følger service, slik som Elon har uttalt? (Laumb: Vet dette er of topic, men den beste måten å spøre de rette på)
Jeg har fått tilbakemelding om at garantien gjelder selv om du ikke følger serviceintervallene :)
Endte opp med å ta servicepakken allikevel for å være sikret fjernhjelp, oppdateringer etc (regner med alle får uansett, men jeg kommer til å ta service hver ca 20-22.000km uansett.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cato76

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. august 2013, klokken 13:46
Sitat fra: D.O på onsdag 14. august 2013, klokken 13:34
Kan noen når de får telefon, få bekreftet at garanti gjelder selv om man ikke følger service, slik som Elon har uttalt? (Laumb: Vet dette er of topic, men den beste måten å spøre de rette på)
Jeg har fått tilbakemelding om at garantien gjelder selv om du ikke følger serviceintervallene :)
Endte opp med å ta servicepakken allikevel for å være sikret fjernhjelp, oppdateringer etc (regner med alle får uansett, men jeg kommer til å ta service hver ca 20-22.000km uansett.

Sorry Laumb, men fortsatt Off Topic...

Men et lite spørsmål. Hva menes med oppdateringer  ??? Såvidt jeg har forstått så er SW oppdateringer inkludert, kan dette være oppdateringer som eksempelvis lane assistant, ACC, LED lys (om dette kommer tilbake)?  :o
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Sitat fra: Cato76 på onsdag 14. august 2013, klokken 13:55
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. august 2013, klokken 13:46
Sitat fra: D.O på onsdag 14. august 2013, klokken 13:34
Kan noen når de får telefon, få bekreftet at garanti gjelder selv om man ikke følger service, slik som Elon har uttalt? (Laumb: Vet dette er of topic, men den beste måten å spøre de rette på)
Jeg har fått tilbakemelding om at garantien gjelder selv om du ikke følger serviceintervallene :)
Endte opp med å ta servicepakken allikevel for å være sikret fjernhjelp, oppdateringer etc (regner med alle får uansett, men jeg kommer til å ta service hver ca 20-22.000km uansett.

Sorry Laumb, men fortsatt Off Topic...

Men et lite spørsmål. Hva menes med oppdateringer  ??? Såvidt jeg har forstått så er SW oppdateringer inkludert, kan dette være oppdateringer som eksempelvis lane assistant, ACC, LED lys (om dette kommer tilbake)?  :o
Får begynne med en beklagelse jeg også da for ytterligere OT :)

Sakset fra e-post om servicepakken:
    4-års plan: NOK 19.000
§  Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km. Inkluderer:
·         Årlig service eller ved 20.000 km
·         Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
·         Systemovervåking
·         Ekstern diagnostisering
·         Programvareoppdateringer
·         Nye funksjoner
§  Valgfri Ranger Service* – minimum NOK 1.000 per besøk – Tesla Ranger vil komme til deg og utføre vedlikehold og garantireparasjoner

* Kr. 6 per kilometer rundtur fra nærmeste Tesla Servicesenter, med en minimum kostnad på kr. 1.000 (prisene kan variere fra land til land)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Absolutt!

Bruk gjerne rapporter-knappen neste gang - så slipper du å slette egne innlegg. :)

Callaway

Mange opplyste meninger i kommentarfeltet der også...


thoberre

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. august 2013, klokken 14:00
Får begynne med en beklagelse jeg også da for ytterligere OT :)

Sakset fra e-post om servicepakken:
    4-års plan: NOK 19.000
§  Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km. Inkluderer:
·         Årlig service eller ved 20.000 km
·         Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
·         Systemovervåking
·         Ekstern diagnostisering
·         Programvareoppdateringer
·         Nye funksjoner
§  Valgfri Ranger Service* – minimum NOK 1.000 per besøk – Tesla Ranger vil komme til deg og utføre vedlikehold og garantireparasjoner

* Kr. 6 per kilometer rundtur fra nærmeste Tesla Servicesenter, med en minimum kostnad på kr. 1.000 (prisene kan variere fra land til land)

Jeg hadde en legre dialog med Tesla om dette, de klarte egentlig ikke å svare på hvert enkelt av punktene. Det kokte ned til at nye funksjoner og programvareoppdateringer er to sider av samme sak - og også inkludert selv om du ikke har servicepakken.

Som eksempler på nye funksjoner ble creep nevnt  :-\ Det beste som eksisterer for hva som er inkludert i servicepakken er sjekklisten som har vært lagt ut på forumet her tidligere. Jeg fikk bekreftet at det er samme sjekker og intervaller her som i USA og at sjekklisten da er gyldig for servicepakke i norge.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

RunarBT

Sitat fra: øystein hennum på onsdag 14. august 2013, klokken 11:04
Hei Runar BT.Kan du komme ned til meg å vise fram bilen når du får den.
bor i Rådyrveien 60 Konnerud :D

Klart det, er jo kun 2minutt unna så for nok til eit besøk ja.:-)

Oreo

Dessverre ikke noe bilde (ikke Lucky Luke med mobilen akkurat), men to TMS ble observert for ca15min siden på parkeringsplassen ved Dora, oppe på hengeren til en semitrailer.

janlar, var det i Drammen du kom over den klynga med Tesla'er?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Sitat fra: Oreo på fredag 16. august 2013, klokken 12:52
Dessverre ikke noe bilde (ikke Lucky Luke med mobilen akkurat), men to TMS ble observert for ca15min siden på parkeringsplassen ved Dora, oppe på hengeren til en semitrailer.

janlar, var det i Drammen du kom over den klynga med Tesla'er?

Sitat fra: laumb på torsdag 15. august 2013, klokken 18:01
Bra forslag! Foreslår at vi KUN poster i denne tråden MED bilder + tekst.

Alle andre innlegg (fra og med nå) flytter jeg til OT-gjengen. :)

Oreo

hehe, har et godt bilde i hodet mitt da  ;)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

#328
Er det flere enn meg som blir litt likegyldige når de leser biltester?
Leste denne tidligere i dag: http://www.dinside.no/920828/testet-den-perfekte-porsche-911

Før syntes jeg det var spennende å lese om alle mulige teknologiske fremskritt innen girkasser, motor etc. Men når jeg leser slike artikler nå tar jeg meg selv i å tenke at det er veldig gammeldags å snakke om automatkasser med 10 gir, super-twin scroll turbo som reduserer lag og bedrer moment ++++
Listen over problemstillinger/utviklingsområder elbilen rett og slett hopper bukk over er lang, og jeg må innrømme at jeg nå opplever prat om kommende supergirkasser med 10 gir, trippelturbo, sylinderkutt etc som kjedelig og gammeldags. Og det er litt farlig, for da oppleves jeg kanskje av fossilentusiaster som overlegen og helt blind?

Og ikke minst- når bekjente triumferende legger ut bilkjøp på Facebook (bortsett fra de som faktisk har valgt Model S: ) tenker jeg bare "jaja, du vet ikke bedre". Ikke god holdning  >:(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 13:18
Før syntes jeg det var spennende å lese om alle mulige teknologiske fremskritt innen girkasser, motor etc. Men når jeg leser slike artikler nå tar jeg meg selv i å tenke at det er veldig gammeldags å snakke om automatkasser med 10 gir, super-twin scroll turbo som reduserer lag og bedrer moment ++++

Husker du skrivemaskinen ?  I løpet av 110 år gikk den gjennom en rivende utvikling der man endte opp med både rettetast og elektronisk minne, og så plutselig..... 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA