Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: laumb på fredag 19. juli 2013, klokken 17:36
Helt enig.
Beklager til de berørte som kan ha havnet feil.

Ikke bare det, når emnet fikk innlegg eldre enn emnet selv ble det navnekrøll. Fikset.

Li-Ion

Noen som vet noe mer rundt 3G abonnement i Tesla S - i følge selger hos Telsabutikken i Trondheim var denne inkludert i prisen på bilen - altså fri surfing, google maps og software oppdateringer over 3G... Noen som har hørt noe annet? (Tesla Selgeren i Trondheim virket ikke akkurat bombesikker i saken).
Be afraid...

Elmo

Sitat fra: Zneip på fredag 19. juli 2013, klokken 12:01
4-5 øre her og 4-5 øre der....blir fort penger av sånt ;)

Jeg trodde det var
"en halv million her og en halv million der, SÅNT blir det fort penger av"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Zneip

Sitat fra: Elmo på fredag 19. juli 2013, klokken 23:56
Sitat fra: Zneip på fredag 19. juli 2013, klokken 12:01
4-5 øre her og 4-5 øre der....blir fort penger av sånt ;)

Jeg trodde det var
"en halv million her og en halv million der, SÅNT blir det fort penger av"

Poteito potato
Nord Trøndelag | X90D

tomrh

Observerer forresten at hvis man skal ha noe som helst respons på innlegg, uansett tema, så er det bare å begynne i Tesla-forumet og la admin evt flytte tråden. Er bare å legge ned resten av forumet.  :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

D.O

Siden det er lørdagskveld, Skååål!!!  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Neemaz

Var på alnabru fredag og klarte å få en Drop-in test :-) . Kjørte en sort p85+ eu model. Må bare si forskjellen fra us test i desember til EU test nå var formidabel !
Bilen er jo helt rå!

Nuvolari

Sitat fra: Neemaz på lørdag 20. juli 2013, klokken 23:07
Var på alnabru fredag og klarte å få en Drop-in test :-) . Kjørte en sort p85+ eu model. Må bare si forskjellen fra us test i desember til EU test nå var formidabel !
Bilen er jo helt rå!

Kan du beskrive ytterligere hva du opplevde som forskjellig?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Amper

tipper den største forskjellen ligger i opplevelsen av amerikansk gyngehest vs +oppheng
P85D :o)

Nuvolari

Sitat fra: Amper på lørdag 20. juli 2013, klokken 23:35
tipper den største forskjellen ligger i opplevelsen av amerikansk gyngehest vs +oppheng

Det var akkurat den nyansen jeg var ute etter. Var det + understellet han merket eller var det bedre støyisolasjon etc i EU modellen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Neemaz

Hele følelsen av bilen var annerledes, men la spesielt merke til støynivået, det er veldig mye bedre. Fikk ikke prøvd for mye da jeg hadde min 8 mnd+ gravide kone ved siden av og ikke hadde lyst til å skyte ut babyen i aksellerasjonen. La ellers merke til og fikk demonstrert at bilen hadde ISOFIX. Men for dere som ikke har prøvd EU modellen, reis opp og test om dere er i nærheten jeg syns det var veldig stor forskjell i følelsen på denne ( den forrige jeg testet var den sorte perf. de hadde på Alnabru). Støynivået var eksepsjonelt mye bedre,  men det er mye mulig at det ble sånn grunnet da forrige gang var på  -10c og is, men det var jo også 19" så burde veie opp litt.

RSandven

Sitat fra: Neemaz på søndag 21. juli 2013, klokken 01:13

Hele følelsen av bilen var annerledes, men la spesielt merke til støynivået, det er veldig mye bedre.

Slikt liker vi å høre. Flere sier også at følelsen av interiør og overall finish hadde blitt løftet noen hakk fikk du inntrykk av det?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

laumb

Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 16. juli 2013, klokken 00:38
Dette innlegget lå opprinnelig innunder "vi som tviler"-tråden, men er flyttet av moderator og gitt tittel "Off-topic gjengen". Er det ikke lov med kritiske innlegg?

Det er lov med kritiske innlegg. Legg dem i korrekt tråd.

Innlegg som ikke har skuddsikker relevans med ekstraordinær informasjon og er Off-topic havner i denne tråden.

Off-topic innlegg som er av nevnte sensasjonelle art blir dytta inn i et emne med mening.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Sitat fra: kjølholdt på søndag 21. juli 2013, klokken 11:29
Noen som skal ha disse http://www.abstractocean.com/

Niks. Nøkkelen er alt for kul til å gjemme bort.

Jeg skal derimot trekke min i hvit folie med svart på tak og vinduer sånn at den matcher bilen. Vurderer blank folie på de svarte delene, slik at fargen under synes, men blir beskyttet.

Tror dette kommer til å tiltrekke litt oppmerksomhet og byr på litt Teslatime. Jeg pleier å ha bare bilnøkkelen med meg løst, siden vi har kode (eller kodebrikke om man vil) på døra hjemme. Den ligger alltid o egen lomme uten småpenger o.l. Så den blir veldig lite slitt. Som oftest ligger den på skrivebordet på jobben slik at den ikke ligger i lomma og slites.

Tapatalkin' from iTalatut...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA