Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Rio

laumb:

Jeg er ganske sikker på at jeg og mange andre har laaaaang og bred erfaring på å holde oss off topic! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emagic

Jeg foreslår at man heller benytter tiden til å diskutere forskjellen mellom mandariner og klementiner!

Så får man real off-topic i off-topic tråden :-D


emagic :-)

samotholt

La meg hjelpe til å holde tråden on-topic (eller var det nå motsatt :o).

Folk har gjerne forskjellige oppfatninger:

S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Rio

Sitat fra: laumb på søndag 14. desember 2014, klokken 19:37
Pass på så Off-Topic-tråden ikke får et topic nå... ... :P

Vi må da klare å holde oss off-topic for en gangs skyld. :D

laumb og alle andre:

Jeg kan avspore avsporingen med å fortelle at jeg har skrevet et dokument med "Alt du vil vite om elbillading, men var redd for å spørre om", som ligger her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18391.0.html

Det mangler bilder, men skriv gjerne tilbakemeldinger i tråen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tklev

Sånn - nå kan vi krangle der om superhurtige ustandardiserte ladere ;)

Baldrian

Hei Rio, beklager at jeg var litt sarkastisk i mitt svar til ditt innspill om det eropeiske langdistanse ladenetverket (http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3437-155-abb-hurtigladere-i-nytt-europeisk-nettverk), men for meg virket idéen ganske idiotisk. Og når du lanserer en slik prosjekt i et Tesla forum, må du vel forvente litt motbør.

Men nå ser jeg etter å ha lest beskrivelsen nøyere, at dette nettverk skal kunne brukes av alle el-biler, og da går jeg ut fra at dette innbefatter Tesla også.  Det vil igjen si at ladestasjonene må utstyres med Type 2 lademulighet i tillegg til Combo/CCS.  Så hvis denne "lademotorveien" er opprativ innen utgangen av 2015, som de lover, inkl. Type 2 lading, skal jeg ta mine utsagn opp til revisjon.  Ellers ser jeg at ladediskusjonen nå går i en hyggeligere tone i en annen tråd, og det er jo bra. 

Rio

Sitat fra: Baldrian på mandag 15. desember 2014, klokken 02:29
Hei Rio, beklager at jeg var litt sarkastisk i mitt svar til ditt innspill om det eropeiske langdistanse ladenetverket (http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3437-155-abb-hurtigladere-i-nytt-europeisk-nettverk), men for meg virket idéen ganske idiotisk. Og når du lanserer en slik prosjekt i et Tesla forum, må du vel forvente litt motbør.

Men nå ser jeg etter å ha lest beskrivelsen nøyere, at dette nettverk skal kunne brukes av alle el-biler, og da går jeg ut fra at dette innbefatter Tesla også.  Det vil igjen si at ladestasjonene må utstyres med Type 2 lademulighet i tillegg til Combo/CCS.  Så hvis denne "lademotorveien" er opprativ innen utgangen av 2015, som de lover, inkl. Type 2 lading, skal jeg ta mine utsagn opp til revisjon.  Ellers ser jeg at ladediskusjonen nå går i en hyggeligere tone i en annen tråd, og det er jo bra. 

Jeg *tror* at det kun er CCS, dessverre, men jeg vet ikke. Beskrivelsene jeg har sett har vært meget "ullne".

Jeg har ikke noen som helst problemer med folk som er "totalt uenig" med meg på saklig grunnlag, så lenge de også aksepterer at jeg er uenig med dem. Og både den ene og den andre av oss kan og bør sikkert beklage ting vi har skrevet, så det er flott at du gjør det.

For meg var poenget med nyheten at det kom 155 nye hurtigladere. Jeg tenker ikke på om de skal brukes til kort- eller langkjøring, bare at de er der for de som vil bruke dem.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Car-El

No må vi holde oss til trådens opprinnelse, eller så får vi denne tråden også stengt!

Ellers så er jeg (nesten) helt enig med moderatorene.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

laumb

Haha! Stenge OT-tråden... Den sitter langt inne, hos meg i hvert fall. :P

Rio

Sitat fra: laumb på mandag 15. desember 2014, klokken 19:02
Haha! Stenge OT-tråden... Den sitter langt inne, hos meg i hvert fall. :P

Skal den i så fall stenges fordi den er on topic eller off topic?

:D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


laumb


Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Pompel

S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA