Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Stig O

På hvilket ladenivå begynner man å merke dårligere effekt. Første dag med sommerdekk i dag og første turen hadde jeg range på rundt 220. Merket at akksen var bedre nå med sommerhjul og bedre grep, men var ute nå med range på 410 og akksen var betydelig bedre. For første gang fikk jeg skikkeli sug i magen. Prøvekjørte to ganger før jeg fikk bilen, men kan ikke huske det gikk så forferdelig. Var kanskje litt mere forsiktig da.Hva opplever folk med krefter angående SOC? Synes det var tidlig med så mye reduksjon på 220.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

espen1976

Det var nok ikke dette de sosialist-kommunistiske byråkratene våres så for seg, når de innførte elbil fordelene i hine hårde dager. Greit nok at folk skal få kjøre rundt i små plastleke-elbiler med plass til 2 personer og null vinteregenskaper og lav bruksverdi. Meningen var nok at elbil skulle være for alltid kjipt, slik at folk må støtte seg til offentlig transport, finansiert og driftet av staten. Privatbilisme skulle skattes ihjel på sikt. ref utspill om oppfordring til kjøp av dieselbiler, som senere ble straffet, for "de slapp ut for mye Nox partikler likevel, så vi må dessverre innføre større avgifter på dieselbiler"

Når jeg ser på tesla drammen tenker jeg at
Nå opplever vi "a glitch in the matrix" en uforutsett hendelse, en variabel som ikke er tatt med i beregningene som forskyver alt. Bra for innbyggerne i landet vårt. dumt for staten og sosialistene som ser at folk får frihet og kan dukke under avgiftsradaren om enn for en stakket stund. La oss nyte det mens vi kan. Her i landet er ikke janteloven død, den er sterkere enn kjønnsdriften. Har du råd til Tesla skal du tas. Ser for meg byråkratene med sammenbitte tenner som bretter opp ermene og skal finne nye måter å skatte dette på. delvis mva innføring, 5%, 12% eller 20%. skatt på elmotor med ytelse over 120hk, vektavgifter, batterikapasitetsavgifter, gud vet hva!

Måtte elbilen leve!
:-)

/rantmode off

Amoss

Sitat fra: espen1976 på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:21
Det var nok ikke dette de sosialist-kommunistiske byråkratene våres så for seg, ...

Trodde det var våre folkevalgte politikere som innførte dette jeg, ikke noen grå byråkrater med en politisk slagside. En av disse folkevalgte sto nylig frem i ett debattprogram og forsvarte nettopp dette som skjer, og har selv skaffet seg en Tesla som "firmabil".

Apropos ja, er i grunnen litt overrasket over at han tok i mot den nye jobben. Han kan vel ikke beholde firmabilen fra "gamlejobben" da - og de har vel neppe like gode intensiver i Brussel ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

glemmestad

Utfordringen blir vel, hva skal man beregne avgiftsgrunnlaget av? Antall hestekrefter har jo null å si. Det samme har kapasiteten på batteriet. Ikke noe av dette kan linkes til forurensning. Da måtte det være watt per kilometer.

Jeg har bestilt min Tesla Model S for noen dager siden, og bekrefter denne før de første offisielle tallene fra OFV for mars kommer. Jeg tipper nok at det kommer til å rulle noen hoder i media de neste dagene, når fasiten for mars er klar. "Denne galskapen må stoppes!"

glemmestad

Sitat fra: Amoss på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:34
Sitat fra: espen1976 på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:21
Det var nok ikke dette de sosialist-kommunistiske byråkratene våres så for seg, ...

Trodde det var våre folkevalgte politikere som innførte dette jeg, ikke noen grå byråkrater med en politisk slagside. En av disse folkevalgte sto nylig frem i ett debattprogram og forsvarte nettopp dette som skjer, og har selv skaffet seg en Tesla som "firmabil".

Apropos ja, er i grunnen litt overrasket over at han tok i mot den nye jobben. Han kan vel ikke beholde firmabilen fra "gamlejobben" da - og de har vel neppe like gode intensiver i Brussel ;)

Er det jensemann du snakker om? :) Har ikke han en grå en?

Amoss

Sitat fra: glemmestad på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:35
Utfordringen blir vel, hva skal man beregne avgiftsgrunnlaget av? Antall hestekrefter har jo null å si. Det samme har kapasiteten på batteriet. Ikke noe av dette kan linkes til forurensning. Da måtte det være watt per kilometer.

Egenvekt uten batteri. Eneste reelle alternativ som er "kompatibelt" med gjeldende regelverk for fossiler tror jeg...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: glemmestad på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:36
Er det jensemann du snakker om? :) Har ikke han en grå en?

Ja, var vist han det var ja ;)  Fargen husker jeg ikke, men det var altså en firmabil. Mon tro om Førde overtar den til høsten?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sn0le

Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:41
Jeg fant for øvrig ut at frunken på de nyere bilene var kortet ned litt.
Jeg har og sett det diskutert her inne. Og jeg dro innom Skøyen en gang for å høre hvor mye
de har kortet den ned med.
Grunnen er at jeg prøvekjørte litt tidligere, i November, og testet da om en liten arbeidstrapp jeg har
passet nedi frunken. Kommer til å ha arbeidsverktøy og diverse fremmi der.

Da jeg var innom Skøyen i desember eller januar og spurte om dette med frunken så var han jeg snakket med litt usikker på dette.
Han spurte en kollega, og han mente det bare dreide seg om noen få centimeter. Virket ikke som han var helt sikkert han heller.
Hvor mye er det egentlig snakk om?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

teslaz

#773
Er det normalt at man ikke kan kontakte TMS når den er levert på service hos Tesla????
Jeg får "mobile app remote access is off" når jeg prøver å kontakta bilen.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

satheesh.net

Sitat fra: teslaz på mandag 07. april 2014, klokken 23:29
Er det normalt at man ikke kan kontakte TMS når den er levert på service hos Tesla????
Jeg får "mobile app remote access is off" når jeg prøver å kontakta bilen.

Ja, noe de begynte med for en stund siden. De synes sikkert ikke det var noe gøy når folk tutet, låste/åpnet dører og pano. :P

Skal ikke se bort ifra at denne funksjonen nå (med de senere FW oppdateringene) blir deaktivert når den er hos Tesla og går i "Service Mode".

Kagex

Kan vel hjelpe deg en dag Sven Erik vederlagsfritt, jeg har ikke boret hull noen steder så enkelte steder så ser man ledningen
P29687

Lille Lance

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:32
Er det noen her som kan påta seg å montere Dash-cam for meg?
(BlackVue DR550GW 2CH Full HD)

Jeg har ikke helse til det selv, så jeg trenger hjelp.
Jeg betaler selvfølgelig for å få det gjort.

@Sven-Erik ... jeg bor rett borti veien (Østerås) ... hvis du får hjelp en dag, så blir jeg gjerne med for å lære av @kagex ... OK?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

jkirkebo

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:32
Er det noen her som kan påta seg å montere Dash-cam for meg?
(BlackVue DR550GW 2CH Full HD)

Jeg har ikke helse til det selv, så jeg trenger hjelp.
Jeg betaler selvfølgelig for å få det gjort.

Kunne gjerne tenke meg å betale for å få det gjort profesjonelt selv. Har ikke tid til å styre med deg selv egentlig, og tenker at en som har montert en god del slike i TMS vil gjøre det mye bedre og mye raskere. Så her ligger et business-case for noen som har tid til overs, jeg tror det er MANGE TMS-eiere som kunne tenke seg å sette bort bilen for å få montert dette. Da inkl. levering av selve utstyret selvsagt.

Man kan evt. tilby oppgradering av Xenon til 35W i samme slengen :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 08. april 2014, klokken 10:32
Er det noen her som kan påta seg å montere Dash-cam for meg?
(BlackVue DR550GW 2CH Full HD)

Jeg har ikke helse til det selv, så jeg trenger hjelp.
Jeg betaler selvfølgelig for å få det gjort.

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:11

Kunne gjerne tenke meg å betale for å få det gjort profesjonelt selv. Har ikke tid til å styre med deg selv egentlig, og tenker at en som har montert en god del slike i TMS vil gjøre det mye bedre og mye raskere. Så her ligger et business-case for noen som har tid til overs, jeg tror det er MANGE TMS-eiere som kunne tenke seg å sette bort bilen for å få montert dette. Da inkl. levering av selve utstyret selvsagt.

Man kan evt. tilby oppgradering av Xenon til 35W i samme slengen :)

Jeg hiver meg på samme saken, så lenge det er smakfullt utført, og 550 monteres med begge kameraene, og tapping fra 12V uavhengig om man har alarmpakke eller ikke, så setter jeg gjerne bort jobben!
Elbilist

Kagex

Jeg kan ta bilde av mitt så får de som vil ha litt amatør messig arbeid si ifra.
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA