Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: Cato76 på mandag 24. februar 2014, klokken 11:47
Er det ikke på tide at finn.no gjør noe med logoen for elbiler...?
???

Burde vært lik den for veteranbil :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Hyperstress


Sitat fra: Cato76 på mandag 24. februar 2014, klokken 11:47
Er det ikke på tide at finn.no gjør noe med logoen for elbiler...?
???

På tide at elbilforeningen gjør det samme med logoen sin også :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Philip Marlowe

Sitat fra: sven erik på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:51
ja alle har  trodd det men det er kun en bil  og ps  om du ikke må så er tiden melom kl 16 og ca 20 en kaos  tid p den laderen på verdager  har kommet  skult til sandefjord fler ganger å da har 3 og 4 leafer  stått i kø og de parkerer og går vekk  så noen ganger kjører jeg på vanlig kontak i 3 timer  eller  er frekk  og der om den som står der er ferdig å de andre ikke har kommet  så parkerer jeg med imiven  på fortauet ikke lurt med tesla

Jeg skjønner ikke hva du skriver.  :o
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øyvind.h

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 08. mars 2014, klokken 07:37
Sitat fra: sven erik på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:51
ja alle har  trodd det men det er kun en bil  og ps  om du ikke må så er tiden melom kl 16 og ca 20 en kaos  tid p den laderen på verdager  har kommet  skult til sandefjord fler ganger å da har 3 og 4 leafer  stått i kø og de parkerer og går vekk  så noen ganger kjører jeg på vanlig kontak i 3 timer  eller  er frekk  og der om den som står der er ferdig å de andre ikke har kommet  så parkerer jeg med imiven  på fortauet ikke lurt med tesla

Jeg skjønner ikke hva du skriver.  :o
Lett om du legger ned et minimum av innsats. Ikke alle kan skrive feilfritt selv om de gjerne vil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Philip Marlowe

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. mars 2014, klokken 07:46
Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 08. mars 2014, klokken 07:37
Sitat fra: sven erik på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:51
ja alle har  trodd det men det er kun en bil  og ps  om du ikke må så er tiden melom kl 16 og ca 20 en kaos  tid p den laderen på verdager  har kommet  skult til sandefjord fler ganger å da har 3 og 4 leafer  stått i kø og de parkerer og går vekk  så noen ganger kjører jeg på vanlig kontak i 3 timer  eller  er frekk  og der om den som står der er ferdig å de andre ikke har kommet  så parkerer jeg med imiven  på fortauet ikke lurt med tesla

Jeg skjønner ikke hva du skriver.  :o
Lett om du legger ned et minimum av innsats. Ikke alle kan skrive feilfritt selv om de gjerne vil.

Nei, der er jeg uenig med deg. Det er ikke snakk om å skrive 100% feilfritt. Det er det ingen av oss som klarer, men man kan i det minste prøve å skrive noenlunde ordentlig.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

pagal

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 08. mars 2014, klokken 09:15
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. mars 2014, klokken 07:46
Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 08. mars 2014, klokken 07:37
Sitat fra: sven erik på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:51
ja alle har  trodd det men det er kun en bil  og ps  om du ikke må så er tiden melom kl 16 og ca 20 en kaos  tid p den laderen på verdager  har kommet  skult til sandefjord fler ganger å da har 3 og 4 leafer  stått i kø og de parkerer og går vekk  så noen ganger kjører jeg på vanlig kontak i 3 timer  eller  er frekk  og der om den som står der er ferdig å de andre ikke har kommet  så parkerer jeg med imiven  på fortauet ikke lurt med tesla

Jeg skjønner ikke hva du skriver.  :o
Lett om du legger ned et minimum av innsats. Ikke alle kan skrive feilfritt selv om de gjerne vil.

Nei, der er jeg uenig med deg. Det er ikke snakk om å skrive 100% feilfritt. Det er det ingen av oss som klarer, men man kan i det minste prøve å skrive noenlunde ordentlig.
alle med et mimum av inteligens og velvilje har ingen problemer med å fortå  meningen. Komunikasjon handler om  å fortå og bli forstått ikke "ordentlighet".Jeg setter stor pris på å få del den i kunskap som formidles.
Forøvrig mener jeg at du kan holde dine negative synspunkter for deg selv
Early CHAdeMO adapter Jæren

Kallagtunet

Som sagt min konklusjon reserver elbil NÅ, avgiftsfritaket kommer IKKE til å holde til 2017!

orjan

Tull og tøys. Avgiftsfritaket på kjøp av elbil kommer til å bli fornyet forbi 2017. Det som derimot forsvinner er gratis parkering, gratis ferge (for bil), kjøring i kollektivfelt og til slutt gratis bompassering. Og selv når kjøpet av bilene blir avgiftsbelagt så er det ikke snakk om samme nivået som avgiftene som drivstoffbiler pga særdeles lavt utslipp av co2++.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Griffel

#758
Sitat fra: orjan på mandag 10. mars 2014, klokken 20:04
Tull og tøys. Avgiftsfritaket på kjøp av elbil kommer til å bli fornyet forbi 2017. Det som derimot forsvinner er gratis parkering, gratis ferge (for bil), kjøring i kollektivfelt og til slutt gratis bompassering. Og selv når kjøpet av bilene blir avgiftsbelagt så er det ikke snakk om samme nivået som avgiftene som drivstoffbiler pga særdeles lavt utslipp av co2++.
Utfasingen vil nok starte med gradevis endring av MVA fra 0% mot 25% over noen år med start 2018. Engangsavgiftendring vil ikke skje før MVA er på 25%.
Kjøring i kollektvfelt blir gardvis avsluttet avhengig av lokale forhold kanskje før 2017.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:26
Sitat fra: orjan på mandag 10. mars 2014, klokken 20:04
Tull og tøys. Avgiftsfritaket på kjøp av elbil kommer til å bli fornyet forbi 2017. Det som derimot forsvinner er gratis parkering, gratis ferge (for bil), kjøring i kollektivfelt og til slutt gratis bompassering. Og selv når kjøpet av bilene blir avgiftsbelagt så er det ikke snakk om samme nivået som avgiftene som drivstoffbiler pga særdeles lavt utslipp av co2++.
Utfasingen vil nok starte med gradevis endring av MVA fra 0% mot 25% over noen år med start 2018. Engangsavgiftendring vil ikke skje før MVA er på 25%.
Kjøring i kollektvfelt blir gardvis avsluttet avhengig av lokale forhold kanskje før 2017.
Spørsmålet er om de trenger å legge på mer enn 25% mva for å dra inn like mye i avgifter som de gjør per i dag? Sjekket hva jeg betalte i mva og avgifter på forrige bil, og det stemmer ganske bra med hva jeg ville betalt ved 25% mva på Model S.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Griffel

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:42
Spørsmålet er om de trenger å legge på mer enn 25% mva for å dra inn like mye i avgifter som de gjør per i dag? Sjekket hva jeg betalte i mva og avgifter på forrige bil, og det stemmer ganske bra med hva jeg ville betalt ved 25% mva på Model S.
Nå er det jo ikke alle elbilkjøpere som handler en Model S.
Nå tror jeg også at det er en stor mulighet for at enste avgif på elbiler i framtiden blir MVA, på grunn av ønsket om å vri avgiftene rent generelt i miljøvennlig retning.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Newbee

Sitat fra: orjan på mandag 10. mars 2014, klokken 20:04
Tull og tøys. Avgiftsfritaket på kjøp av elbil kommer til å bli fornyet forbi 2017. Det som derimot forsvinner er gratis parkering, gratis ferge (for bil), kjøring i kollektivfelt og til slutt gratis bompassering. Og selv når kjøpet av bilene blir avgiftsbelagt så er det ikke snakk om samme nivået som avgiftene som drivstoffbiler pga særdeles lavt utslipp av co2++.


Dette er jo rene spekulasjoner. Ingen som vet dette før vi er der..... 2017 er det kanskje ny regjering og ny politikk også.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Stig O

På hvilket ladenivå begynner man å merke dårligere effekt. Første dag med sommerdekk i dag og første turen hadde jeg range på rundt 220. Merket at akksen var bedre nå med sommerhjul og bedre grep, men var ute nå med range på 410 og akksen var betydelig bedre. For første gang fikk jeg skikkeli sug i magen. Prøvekjørte to ganger før jeg fikk bilen, men kan ikke huske det gikk så forferdelig. Var kanskje litt mere forsiktig da.Hva opplever folk med krefter angående SOC? Synes det var tidlig med så mye reduksjon på 220.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Hyperstress


Sitat fra: Stig O på lørdag 29. mars 2014, klokken 19:44
På hvilket ladenivå begynner man å merke dårligere effekt. Første dag med sommerdekk i dag og første turen hadde jeg range på rundt 220. Merket at akksen var bedre nå med sommerhjul og bedre grep, men var ute nå med range på 410 og akksen var betydelig bedre. For første gang fikk jeg skikkeli sug i magen. Prøvekjørte to ganger før jeg fikk bilen, men kan ikke huske det gikk så forferdelig. Var kanskje litt mere forsiktig da.Hva opplever folk med krefter angående SOC? Synes det var tidlig med så mye reduksjon på 220.

Blir vel som med batteriverktøy(?)
Veldig subjektivt dette, men la godt merke til batterieffekten da jeg måtte borre mye i betong i sommer - Med helt fulle batteri (80-100%?) så gikk det så det suste, mindre juice halveis(30-80%?), og betydlig mindre når det begynte å bli tomt(0-30%?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA