Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Øyvind.h

#615
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P

Ja, uten Lillehammer hadde det blitt mye mer knotete å komme seg til/fra hytta og uten Dombås hadde Ålesunds-turen min vært utenfor rekkevidde uten overnatting. Det er klart større "flatedekning" via E6.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P
Les posten min en gang til :) Raskeste og smarteste vei mellom Norges to største byer er RV3. Jeg sier ingen ting om alternative ruter som dekkes med E6, kun at det er et idiotisk valg for strekket Oslo-Trondheim.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P
Les posten min en gang til :) Raskeste og smarteste vei mellom Norges to største byer er RV3. Jeg sier ingen ting om alternative ruter som dekkes med E6, kun at det er et idiotisk valg for strekket Oslo-Trondheim.
Ja hvis du KUN tenker på strekket Oslo Trondheim... men ganske lurt om du tenker maksimal utnyttelse. Jeg har bestandig kjørt Rv3 men har full forståelse for valget av E6. Det er vel ikke mange timene i året Dovrefjell er stengt ?
Det sagt... dette viser klart behovet for 22kW Type2 ladere "overalt" for å gjøre kjøreopplevelsen behagelig
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 17:03
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P
Les posten min en gang til :) Raskeste og smarteste vei mellom Norges to største byer er RV3. Jeg sier ingen ting om alternative ruter som dekkes med E6, kun at det er et idiotisk valg for strekket Oslo-Trondheim.
Ja hvis du KUN tenker på strekket Oslo Trondheim... men ganske lurt om du tenker maksimal utnyttelse. Jeg har bestandig kjørt Rv3 men har full forståelse for valget av E6. Det er vel ikke mange timene i året Dovrefjell er stengt ?
Det sagt... dette viser klart behovet for 22kW Type2 ladere "overalt" for å gjøre kjøreopplevelsen behagelig
Ja tenker man fleksibilitet er sikkert E6 et bedre alternativ. Men jeg har mange ganger sett Tesla argumentere for at man skal kunne kjøre mellom Oslo-Trondheim/Bergen/Stavanger.
Dvs. de reklamerer med at de dekker distanser mellom storbyer. Da skulle en tro de gadd å velge en fornuftig løsning for strekningen mellom Norges to største byer.

Jeg forstår som sagt hvorfor de har gjort det de gjorde, men jeg har ikke forståelse for at det reklameres med at de dekker kjøring mellom storbyene når de velger den løsningen der mellom de to største byene....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 17:47
Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 17:03
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. desember 2013, klokken 14:15
Dette illustrerer hva slags idiotløsning Tesla gikk for når de trodde de skulle dekke Oslo-Trondheim med superladere på E6 :)
Idiotisk var det da langt fra. Greit nok at E6 er lenger enn Rv3 , men Dombås gir bedre dekning mot Sunnmøre enn Tynset ville ha hatt.. :P
Les posten min en gang til :) Raskeste og smarteste vei mellom Norges to største byer er RV3. Jeg sier ingen ting om alternative ruter som dekkes med E6, kun at det er et idiotisk valg for strekket Oslo-Trondheim.
Ja hvis du KUN tenker på strekket Oslo Trondheim... men ganske lurt om du tenker maksimal utnyttelse. Jeg har bestandig kjørt Rv3 men har full forståelse for valget av E6. Det er vel ikke mange timene i året Dovrefjell er stengt ?
Det sagt... dette viser klart behovet for 22kW Type2 ladere "overalt" for å gjøre kjøreopplevelsen behagelig
Ja tenker man fleksibilitet er sikkert E6 et bedre alternativ. Men jeg har mange ganger sett Tesla argumentere for at man skal kunne kjøre mellom Oslo-Trondheim/Bergen/Stavanger.
Dvs. de reklamerer med at de dekker distanser mellom storbyer. Da skulle en tro de gadd å velge en fornuftig løsning for strekningen mellom Norges to største byer.

Jeg forstår som sagt hvorfor de har gjort det de gjorde, men jeg har ikke forståelse for at det reklameres med at de dekker kjøring mellom storbyene når de velger den løsningen der mellom de to største byene....

OT....

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013


larsleik

#625
Sitat fra: Henning76 på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:33


Mener ikke å tråkke noen på tærne nå - men jeg synes bare det blir helt feil å kjøre med piggdekk (og særlig i sentrum av en storby) på en Model S.

Nå er jeg kanskje an av mindretallet som kjøper Model S blant annet fordi jeg er miljøengasjert, men allikevel.... :)

Beklager OT.... ???
Folk har vel forskjellige preferanser og behov. Dersom du har kjøpt en TMS for kun å kjøre på Østlandet eller andre steder uten skikkelig vinter, ikke saltede - isskrapte veier, så dekker vel piggfritt behovet. Det er godt dokumentert at f.eks Hakka 7 og 8 er overlegent piggfritt på isete og snølagte veier. Selv har jeg valgt Hakka pigg fordi vi har mange turer til fjells på nettopp slike veier. Og sikkerhet kommer før miljø i min bok. Har kjørt disse veien med 2007 A6 med både Hakka7 og piggfritt og PIGG er klart best på slike veier.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

larsleik

Sitat fra: Henning76 på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:52

Helt greit å kjøre på pigg med de forutsetningene. Men jeg har selv kjørt piggfritt i godt over 10 år, og har til gode å ha problemer. Og vi har hytte ganske langt inn i landet (Skåbu i Espedalen, til venstre for Vinstra, som jeg pleier å si).

Da blir det to TMS'sses på Skåbu!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

jkirkebo

Sitat fra: larsleik på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:33
Folk har vel forskjellige preferanser og behov. Dersom du har kjøpt en TMS for kun å kjøre på Østlandet eller andre steder uten skikkelig vinter, ikke saltede - isskrapte veier, så dekker vel piggfritt behovet. Det er godt dokumentert at f.eks Hakka 7 og 8 er overlegent piggfritt på isete og snølagte veier.

Pigg overlegent på snølagte veier? Hvorfor det? Det jeg sliter mest med på vinteren er fremkommelighet på dårlig eller ikke brøytede veier der det kan ligge 10-30cm snø. Det fikser jeg ved å legge på hurtigkjetting. Hvordan pigger skal hjelpe skjønner jeg ikke helt, etter min erfaring er piggfrie dekk best på løst snøføre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Men har man et par cm med nysnø oppå islagt vei, så er piggdekk en god ting. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

larsleik

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. desember 2013, klokken 14:51
Det jeg sliter mest med på vinteren er fremkommelighet på dårlig eller ikke brøytede veier der det kan ligge 10-30cm snø.

Igjen OT, men skitt au  :o
I 30cm løssnø tror jeg vi alle sliter uavhengig av dekk. Da er det snø over senter på hjulet med bakkeklaring på 15,5 cm.... ;D Da venter jeg nok til brøytebilen har passert om jeg kan.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA