Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Jon123

Sitat fra: janmb på onsdag 27. november 2013, klokken 09:45
Mer kollektivfeltsutring:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10140527
http://www.na24.no/article3718258.ece

Nå er det heldigvis liten politisk vilje til å etterkomme slike meninger ennå, men får håpe det kommer fornuftige mellomløsninger når den tid kommer. Det er ikke nødvendig å skjære av seg hodet når man barberer seg.
stiller meg helt enig med denne byrådslederen i oslo som nettopp var på Tv2: ut med busser og taxier som ikke kjører miljøvennlig. Spesielt taxi forstår jeg ikke at skal ha noen spesiell rettighet i dette feltet. Egentlig har jeg aldri hatt det minste sans for dette feltet, selv om jeg har kjørt mye motorsykkel i det tidligere.
S85. Levert 2013.

krister461

Sitat fra: simen123 på onsdag 27. november 2013, klokken 18:48
stiller meg helt enig med denne byrådslederen i oslo som nettopp var på Tv2: ut med busser og taxier som ikke kjører miljøvennlig. Spesielt taxi forstår jeg ikke at skal ha noen spesiell rettighet i dette feltet. Egentlig har jeg aldri hatt det minste sans for dette feltet, selv om jeg har kjørt mye motorsykkel i det tidligere.
Taxi er jeg enig i. Har ikke skjønt hvorfor de har fordel heller. Men buss? Selvsagt må jo bussen prioriteres, selv om den er fossilbasert!

Gusse

Sitat fra: taraquin på onsdag 27. november 2013, klokken 12:39
Artig å se at det blir flere av oss teslatrønderne og :) Det blir kanskje artikkel om deg og, hehe. På Levanger er det nok en som fikk bilen lenge før noen av oss andre!
:)

Andrewas

#603
Sitat fra: Milzit på onsdag 27. november 2013, klokken 18:20

Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 16:58
Sitat fra: HKS på onsdag 27. november 2013, klokken 16:47
Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 09:58
En mellomløsning kan jo være å tillate el-biler som er kortere enn 3,5m.
Det er vel den kategorien som trenger mest støtte i form av insentiver.
Eventuelt kan man kaste ut de bilene som ikke er biler, men kun 4 hjuls elektrisk motorsykkel. Disse har ofte problemer med å holde 80-90 km/t, og sinker ofte ned trafikken.
Det er jo de "nye" elbilene som skaper problemet (Tesla, Leaf og de som kommer), de som var der før Tesla kom, var jo ikke noe problem.
Det stemmer ikke.
Ikke lenge siden jeg kjørte forbi en Reva som ligger minst 10 km/t under fartsgrensen i kollektivfeltet..
Erfaringen fra morgenrushet innover fra Asker er at det ikke er hverken de små/trege/gamle elbilene eller de raske elbilene som er problemet.

Problemet er 2 ting:
1. Busssjåfører og andre ser en haug el-biler og merker at de må vente stadig lengre for å komme forbi "proppene" som oppstår ved de store påkjøringene (Sandvika, Blommenholm og Høvik).
2. Proppene oppstår først og fremst fordi de 2 vanlige feltene har nådd maks kapasitet - det er ikke plass for de "vanlige" bilene å komme seg forbi kollektivfeltet og inn der de skal - de blir stående å blokkere i kollektivfeltet. Når de "vanlige" bilene kommer seg ut av kollektivfeltet går det fort raskt videre.

Det er viktig fremover å påpeke at det er dette (2) som er problemet og ikke at elbilene er i veien.

Ang. Reva og andre tregere elbiler - som oftest er det såpass fullt og trangt at den farten de klarer å holde fint holder for resten av oss også. Plutselig er det en bil som bryter ut av de andre feltene og skal over kollektivfeltet for å komme seg av E18 - da er det bra å ikke komme flygende i 100...

I USA er kollektivfeltet feltet nærmest midten av motorveien (altså innerste felt) - ganske lurt - for da er man ikke i konflikt med de andre feltene. Men så klart ikke så greit for busser som har holdeplasser langs motorveien.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

laumb

Sitat fra: krister461 på onsdag 27. november 2013, klokken 18:55
Sitat fra: simen123 på onsdag 27. november 2013, klokken 18:48
stiller meg helt enig med denne byrådslederen i oslo som nettopp var på Tv2: ut med busser og taxier som ikke kjører miljøvennlig. Spesielt taxi forstår jeg ikke at skal ha noen spesiell rettighet i dette feltet. Egentlig har jeg aldri hatt det minste sans for dette feltet, selv om jeg har kjørt mye motorsykkel i det tidligere.
Taxi er jeg enig i. Har ikke skjønt hvorfor de har fordel heller. Men buss? Selvsagt må jo bussen prioriteres, selv om den er fossilbasert!

Taxi holder til i bussfila fordi statsrådene skal slippe å stå i kø - enkelt og greit.

Selv mener jeg også at Taxi ikke har noe der å gjøre - eventuelt kan el-taxi få lov å kjøre der på lik linje med oss andre i el.

kjølholdt

etter tung lesing på forumet et års tid. har jeg hatt bilen i to dager, og ladet fra stikk -kontakt. fortsatt ingen lade problemer ;-) . Vi får se etter et halvt år !!!!!!!!!!!!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mr.Zero

Sitat fra: P85_Norway på fredag 29. november 2013, klokken 09:02
Akerhus festning i Oslo.
Maaaange Leaf'er.
Og 2 fine El biler  :)

Når ble en møkkete bil fin..?  :P
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

VigdisA

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 29. november 2013, klokken 17:03
Sitat fra: P85_Norway på fredag 29. november 2013, klokken 09:02
Akerhus festning i Oslo.
Maaaange Leaf'er.
Og 2 fine El biler  :)

Når ble en møkkete bil fin..?  :P
"godt" å se at ikke alle Model S'er er rene bestandig..
Nå er det vel en uke siden vi vasket vår sist, og jeg trodde nesten vi hadde norges mest møkkete Tesla - men det er tydeligvis flere der ute..
Men jeg lover å vaske den i morgen..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sitat fra: VigdisA på lørdag 30. november 2013, klokken 03:05
Nå er det vel en uke siden vi vasket vår sist, og jeg trodde nesten vi hadde norges mest møkkete Tesla
Den tittelen skal du få konkurranse om. Jeg har dolphin grey, en farge hvor møkka ikke vises særlig godt på. Den er blitt så skitten at den ser helt forj****g ut. Bra det ligger et lag hardvoks på lakken. Vaske når det blir lyst :)

VigdisA

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. november 2013, klokken 08:54
Sitat fra: VigdisA på lørdag 30. november 2013, klokken 03:05
Nå er det vel en uke siden vi vasket vår sist, og jeg trodde nesten vi hadde norges mest møkkete Tesla
Den tittelen skal du få konkurranse om. Jeg har dolphin grey, en farge hvor møkka ikke vises særlig godt på. Den er blitt så skitten at den ser helt forj****g ut. Bra det ligger et lag hardvoks på lakken. Vaske når det blir lyst :)
Så en ekstremt møkkete dolphin grey i dag.. kanskje det var din? ;)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

#610
Neppe hvis du ikke har vært på Nordvestlandet. Fikk før øvrig vasket før bilen ble brukt i dag av hensyn til omgivelsene ;) Akkurat nå er det den beste halvdelen som triller rundt i den. Undertegnede  har akkurat inntatt Bergen - eksamensseminar i morgen og eksamen mandag.

VigdisA

 ;D Nei, var ikke der, så da var det nok en annen stakkar som trengte en vask, ...
Jeg fikk heldigvis lagt inn tid til å vaske doningen jeg og :-)
Lykke til med eksamen !
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

OddB

Hmm.. Dette viser at en 22kW lader eller to i Østerdalen hadde vært kjekt å ha...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Trøndertesla

Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 13:37
Hmm.. Dette viser at en 22kW lader eller to i Østerdalen hadde vært kjekt å ha...

En Supercharger på Alvdal og en på Elverum - da skal vi være fornøyd  :)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

OddB

Sitat fra: Trøndertesla på søndag 01. desember 2013, klokken 13:44
Sitat fra: OddB på søndag 01. desember 2013, klokken 13:37
Hmm.. Dette viser at en 22kW lader eller to i Østerdalen hadde vært kjekt å ha...

En Supercharger på Alvdal og en på Elverum - da skal vi være fornøyd  :)
Får vi to-tre oppover E6 til Bodø i løpet av neste år skal vi være fornøyd. Nå flyttes nok fokus til resten av Europa en stund...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA