Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: valvolainen på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:27
Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:14
Mitt snitt etter 2600km er 2.20kWh / mil.
ved 2000 mil, eller 20000km er dette 2000*2,2 = 4400kWh, ganget med 80 øre: 3520kr i strøm årlig.

Setter av 400kr per måned for å dekke inn bilens strømkostnader.

Det er så vakkert!!
Fylte tanken på slødda på mandag. 680,-.
Det holder til mandags morgen igjen.

I tillegg har jeg 'brukt opp' tanken på den andre bilen. Men der er det 100liters tank.
Kan ikke få bilen fort nok!
I tillegg har de satt opp fire-fem 13A ladekontakter på jobb. Da får jeg nesten dekket tur/retur jobb ila en arbeidsdag. Det er så vakkert.

Er deft forøvrig bare meg bilen 'vokser på'? Nå når den begynner å farge bybildet ser den bare flottere og flottere ut. Spesielt ovenfra bakfra. Penere og penere. Vi satser på GO i begynnelsen av desember.

Det er herlig! Vokser på meg og!
Du bor jo ikke så langt unna: Skal stille opp på Photoshoot og intervju for Raumnesposten på Søndag i Årnes sentrum. Sådetså!

satheesh.net

Takk for tilbakemeldinger Veggen, laumb og jkirkebo - definitivt nyttig informasjon! :D

Woods: Ok. Jeg postet faktisk innlegget i en "off-topic" tråd. Nettopp fordi innlegget er off-topic. Men tar til meg meningen din.

valvolainen

Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 19:16

Sitat fra: valvolainen på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:27
Sitat fra: laumb på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:14
Mitt snitt etter 2600km er 2.20kWh / mil.
ved 2000 mil, eller 20000km er dette 2000*2,2 = 4400kWh, ganget med 80 øre: 3520kr i strøm årlig.

Setter av 400kr per måned for å dekke inn bilens strømkostnader.

Det er så vakkert!!
Fylte tanken på slødda på mandag. 680,-.
Det holder til mandags morgen igjen.

I tillegg har jeg 'brukt opp' tanken på den andre bilen. Men der er det 100liters tank.
Kan ikke få bilen fort nok!
I tillegg har de satt opp fire-fem 13A ladekontakter på jobb. Da får jeg nesten dekket tur/retur jobb ila en arbeidsdag. Det er så vakkert.

Er deft forøvrig bare meg bilen 'vokser på'? Nå når den begynner å farge bybildet ser den bare flottere og flottere ut. Spesielt ovenfra bakfra. Penere og penere. Vi satser på GO i begynnelsen av desember.

Det er herlig! Vokser på meg og!
Du bor jo ikke så langt unna: Skal stille opp på Photoshoot og intervju for Raumnesposten på Søndag i Årnes sentrum. Sådetså!


Vakkert, må ned å hente fossilbilen min imorgen, hadde vært kjekt å hilst på i samme slengen, når skal du nedenom?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Gullsmed Brubak kl. 15:30.

Stighl kommer og med Grå.

laumb

Tittet litt på gamle nettsider for å finne en tidlig referanse til at Model S får AWD (Ref. Prisøkningstråden).
Dette har jeg ikke klart å finne noe om på gamle teslamotors.com.
Tror således vi kan avkrefte det - om ikke noen andre har noen andre, troverdige kilder?

Forøvrig, fascinert over at folk ble overrasket over både Supercharger og battery swap.
Ser at allerede i 2009/2010 stå dette oppført som en feature ved bilen:
- 45 minute QuickCharge
- 5 minute battery swap.

Amoss

Sitat fra: laumb på tirsdag 12. november 2013, klokken 14:16
Tittet litt på gamle nettsider for å finne en tidlig referanse til at Model S får AWD (Ref. Prisøkningstråden).
Dette har jeg ikke klart å finne noe om på gamle teslamotors.com.
Tror således vi kan avkrefte det - om ikke noen andre har noen andre, troverdige kilder?

http://www.gizmag.com/tesla-model-s/11386/
http://www.autoblog.com/2009/06/01/report-next-tesla-roadster-aims-at-911-turbo-with-awd-and-usabl/
http://jalopnik.com/5185844/tesla-model-s-sedan-concept-49900-seven+seater-electric-to-hit-streets-in-2011

... bare for å ta de første jeg fant. Har også sett - bla. referert her på forumet - "reklameplakaten" Tesla brukte på websiden/lanseringen der AWD sto oppført. Men fant ikke den i farten...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cairnz

Burde ikke "Tesla S" og "Tesla X"-underforumene under tesla hete "Model S" og "Model X" ?
Elbilist

Cowboystrekk

Artig å se at det blir flere av oss teslatrønderne og :) Det blir kanskje artikkel om deg og, hehe. På Levanger er det nok en som fikk bilen lenge før noen av oss andre!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

takktakk

Autofil, Din Side og Dagbladet har slått alt sitt bilstoff sammen. Din Side og Autofil har flyttet inn hos DB.

Derfor vil dere langt på vei finne det samme stoffet hos de tre fremover. Vi får satse på at det gjør helheten og bredden bedre.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Nuvolari

Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 09:58
Sitat fra: janmb på onsdag 27. november 2013, klokken 09:45
Mer kollektivfeltsutring:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10140527
Nå er det heldigvis liten politisk vilje til å etterkomme slike meninger ennå, men får håpe det kommer fornuftige mellomløsninger når den tid kommer. Det er ikke nødvendig å skjære av seg hodet når man barberer seg.
Nå viste vel alle for over 10 år siden at  elbilfordelene en eller annen gang forsvinner. Dette er jo nermest en kopi av noe som de skrev i 2012 og 2011.

En mellomløsning kan jo være å tillate el-biler som er kortere enn 3,5m.
Det er vel den kategorien som trenger mest støtte i form av insentiver.

Hva har lengden på bilen med saken å gjøre? Er det ok at tesla roadster kjører der? En bedre måte å begrense bruken som også har en positiv effekt er å kreve at det er min 2 i bilen. Eller at man kutter dette ut i det ene kollektivfeltet i Norge hvor dette er et problem.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Griffel

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 27. november 2013, klokken 13:33
Hva har lengden på bilen med saken å gjøre?
Ingen ting selvfølgelig, men siden et generelt oppslag om elbiler i VG havnet i tråden "Tesla i norske medier" syntes jeg det var artig å skrive noe slik i håp om å provosere noen, men responsen på dette langt på vei ulogiske forslaget var heller mager.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HKS

Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 09:58
En mellomløsning kan jo være å tillate el-biler som er kortere enn 3,5m.
Det er vel den kategorien som trenger mest støtte i form av insentiver.
Eventuelt kan man kaste ut de bilene som ikke er biler, men kun 4 hjuls elektrisk motorsykkel. Disse har ofte problemer med å holde 80-90 km/t, og sinker ofte ned trafikken.
Tesla Model S 90D

Griffel

#597
Sitat fra: HKS på onsdag 27. november 2013, klokken 16:47
Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 09:58
En mellomløsning kan jo være å tillate el-biler som er kortere enn 3,5m.
Det er vel den kategorien som trenger mest støtte i form av insentiver.
Eventuelt kan man kaste ut de bilene som ikke er biler, men kun 4 hjuls elektrisk motorsykkel. Disse har ofte problemer med å holde 80-90 km/t, og sinker ofte ned trafikken.
Det er jo de "nye" elbilene som skaper problemet (Tesla, Leaf og de som kommer), de som var der før Tesla kom, var jo ikke noe problem.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Milzit


Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 16:58
Sitat fra: HKS på onsdag 27. november 2013, klokken 16:47
Sitat fra: Griffel på onsdag 27. november 2013, klokken 09:58
En mellomløsning kan jo være å tillate el-biler som er kortere enn 3,5m.
Det er vel den kategorien som trenger mest støtte i form av insentiver.
Eventuelt kan man kaste ut de bilene som ikke er biler, men kun 4 hjuls elektrisk motorsykkel. Disse har ofte problemer med å holde 80-90 km/t, og sinker ofte ned trafikken.
Det er jo de "nye" elbilene som skaper problemet (Tesla, Leaf og de som kommer), de som var der før Tesla kom, var jo ikke noe problem.
Det stemmer ikke.
Ikke lenge siden jeg kjørte forbi en Reva som ligger minst 10 km/t under fartsgrensen i kollektivfeltet..

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA