Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Gusse

Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:11
Ser ut som model S kan være en "brannfelle"...........
Se VG i går

Hei!

Neida. Kort fortalt virker det som fører kjørte på en stor metal ting. Batteriet ble skadet. Føreren fikk beskjed om å forlate bilen, bilen tok fyr i en av batteri "kammrene". 1 av over 20.000 biler i verdenssammenheng, tyder slettes ikke på at det er noen brannfelle. Enkelte media elsker å heise opp ting;)Noen andre med mere innsikt i tech fakta kan skyte inn her, selv om vi er litt OT.

Gusse

Sitat fra: Gusse på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:19
Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:11
Ser ut som model S kan være en "brannfelle"...........
Se VG i går

Hei!

Neida. Kort fortalt virker det som fører kjørte på en stor metal ting. Batteriet ble skadet. Føreren fikk beskjed om å forlate bilen, bilen tok fyr i en av batteri "kammrene". 1 av over 20.000 biler i verdenssammenheng, tyder slettes ikke på at det er noen brannfelle. Enkelte media elsker å heise opp ting;)Noen andre med mere innsikt i tech fakta kan skyte inn her, selv om vi er litt OT.

Dette svarer vel på d meste;)
PS Adm: legg gjerne disse postene i OT tråden;)
http://www.teslamotors.com/blog/model-s-fire

Ole Espen

Sier vel litt at Nyeste superflyet til Boing og GMs Ampera/Volt har hatt store problem med de samme batteriene....... Skummelt......tenk om dørene låses og hele plata av batteri under tar fyr.......
Brannen var ganske heftig.........
Nei, ser ut som den burde vært i "testbenk" litt lenger.....

valvolainen

Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:25
Sier vel litt at Nyeste superflyet til Boing og GMs Ampera/Volt har hatt store problem med de samme batteriene....... Skummelt......tenk om dørene låses og hele plata av batteri under tar fyr.......
Brannen var ganske heftig.........
Nei, ser ut som den burde vært i "testbenk" litt lenger.....

Plata under er ikke av batteri, den er av tyk alu. Batteriet i mellom er delt inn i 16 brannsikre celler.

At batterier kan ta fyr er forøvrig ikke noe nytt. Det er heller ikke risikofritt å kjøre bensinbil eller dieselbil. Visste du at tre mercedes GLK'er har selvantent?
Brann er helt normalt, heldigvis er det mindre branner i tesla en i andre biler.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OleJA

Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:25
Sier vel litt at Nyeste superflyet til Boing og GMs Ampera/Volt har hatt store problem med de samme batteriene....... Skummelt......tenk om dørene låses og hele plata av batteri under tar fyr.......
Brannen var ganske heftig.........
Nei, ser ut som den burde vært i "testbenk" litt lenger.....
Ang GM Volt: Så vidt jeg kjenner til har det ikke vært en eneste hendelse med Volt i vanlig bruk. Derimot tok det fyr i en enkelt bil som var benyttet i kollisjonstest flere timer etter kollisjonen. Denne bilen var bare hensatt på lagerområdet uten at GMs anbefalinger for deaktivering av kollisjonskadet batteri var fulgt.
Har du andre kilder vedr. 'store problemer' så vil jeg gjerne bli opplyst om dette.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OddB

Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:25
Sier vel litt at Nyeste superflyet til Boing og GMs Ampera/Volt har hatt store problem med de samme batteriene....... Skummelt......tenk om dørene låses og hele plata av batteri under tar fyr.......
Brannen var ganske heftig.........
Nei, ser ut som den burde vært i "testbenk" litt lenger.....
Les heller bloggen til Musk. Bilen oppførte seg eksemplarisk. At brannen spredte seg ekstra skyldtes at brannvesenet gjorde feil ved å ta flere hull på  batteripakken slik at frunken tok fyr. Fyren overlevde det er der viktigste !
Tryggeste bilen i verden !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Ole Espen på fredag 04. oktober 2013, klokken 22:25
Sier vel litt at Nyeste superflyet til Boing og GMs Ampera/Volt har hatt store problem med de samme batteriene....... Skummelt......tenk om dørene låses og hele plata av batteri under tar fyr.......
Brannen var ganske heftig.........
Nei, ser ut som den burde vært i "testbenk" litt lenger.....

Det er da på ingen måte de samme batteriene. De er vel så forskjellige som lithium-batterier kan være. Kjemien er forskjellig og størrelsen er svært forskjellig. Dreamliner-batteriene består av få, store celler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hoffa

Siden vi er inne på batterier. Tesla bruker samme battericeller (18650) som mine lommelykter, men i en spesialversjon fra Panasonic.
En enkel fremstilling: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22273-Model-S-Battery-Cell-Panasonic-NCR18650PD
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

JohanH

Sitat fra: DaX på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:27
http://bil.adressa.no/bil/article53164.ece#.Ulhs5FDrVc9
For en skilpadde!

Yes. Og så masse knapper:


Lykke til Porsche, hvis dette er det beste dere har å komme med 2013/2014.

Kallagtunet

Jeg for min del skulle ønske at Tesla hadde ansatt minst 100 personer fra Porsche sine utviklings, produkttesting og kvalitetskontroll avdelinger....

teslapower

Denne synest jeg måtte dele med dere alle :-) Blir mye fyllmateriale etter hvert som bilene blir pakket ut av containerne ;-)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Li-Ion

Må vel ha en sånn på Tesla´n også :-)



Be afraid...

teslapower

Denne er kanskje postet før, men denne var virkelig god som hilsen til andre Tesla eiere  ;) :D ;D ;D ;D ;D ;D

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

19quiz76


Sitat fra: teslapower på fredag 18. oktober 2013, klokken 09:14
Denne er kanskje postet før, men denne var virkelig god som hilsen til andre Tesla eiere  ;) :D ;D ;D ;D ;D ;D


Hahaha - den gikk rett på Facebook-veggen min :D :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA