Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 03:47I parkeringshuset på Nordby finnes det røde trefase stikk tilgjengelig flere steder, men det hjelper jo fint lite så lenge vi ikke har fått den røde adapteren...
Har lest det her tidligere ja og så etter de for fremtidige turer, men fant de ikke. Er de plassert litt tilfeldig rundt på veggene bare?

jkirkebo

Sitat fra: Sbr på tirsdag 17. september 2013, klokken 07:31
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 03:47I parkeringshuset på Nordby finnes det røde trefase stikk tilgjengelig flere steder, men det hjelper jo fint lite så lenge vi ikke har fått den røde adapteren...
Har lest det her tidligere ja og så etter de for fremtidige turer, men fant de ikke. Er de plassert litt tilfeldig rundt på veggene bare?

Ja. Om du står og ser inn på elbilplassene så snu deg 90 grader til venstre. Noen titalls meter bort ser du rett på en vegg, der står én av de. Mener også jeg har sett en på øverste plan.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

espen1976

Fikk laget dette bildet i A3 format, får se om jeg vektoriserer det om noen trenger større utgave:

http://postimg.org/image/uc61cyz3x/

Spinner

Sitat fra: espen1976 på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:50
Fikk laget dette bildet i A3 format, får se om jeg vektoriserer det om noen trenger større utgave:

http://postimg.org/image/uc61cyz3x/
Nice! Men skulle stått "ALL OTHERS WILL BE ELECTROCUTED" ;D

jsu224

Det er til de grader så ufattelig frekt å parkere der med en bensinbil. INGEN er så stokk dumme at de ikke skjønner hva de gjør..ingen..

Kjenner jeg blir saftig provosert. Her kommer jeg garantert til å ryke på noen herlige konfrontasjoner i årene som kommer merker jeg...  >:(


Brede

Dersom det stemmer at disse plassene ikke på noen måte er merket så skjønner jeg at folk kan finne på å parkere der.
JEG vet hva et slikt hvitt "stativ" med Tesla-logo er, men jeg tviler sterkt på at bestemora mi hadde stusset på dette om hun skulle finne seg en parkeringsplass..
Provoserende når noen parkerer der, ja! At de dermed er stokk dumme, nei!
Vi må ikke tro at verden roterer rundt superladere og Tesla, dette er helt fremmed for de ALLER fleste.

Jeg synes heller det er helt utrolig at ladeplassene ikke er merket, hvor sansynlig hadde det vært at ladeplassene i byene hadde blitt tatt seriøst uten merking?

Li-Ion

Sitat fra: espen1976 på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:50
Fikk laget dette bildet i A3 format, får se om jeg vektoriserer det om noen trenger større utgave:

http://postimg.org/image/uc61cyz3x/
Lækkert. Får du til å legge ut en vektorisert utgave av filen?
Be afraid...

Amoss

Sitat fra: Brede på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:44
Vi må ikke tro at verden roterer rundt superladere og Tesla, dette er helt fremmed for de ALLER fleste.

:o

Sitat fra: Brede på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:44
Jeg synes heller det er helt utrolig at ladeplassene ikke er merket, hvor sansynlig hadde det vært at ladeplassene i byene hadde blitt tatt seriøst uten merking?

Vel, Tesla (Norge) eier vel ikke grunnen de står på? Så må vel evnt. merkes av grunneier sånn rent formelt. Om det er offentlig grunn, så må vel også det offentlige til med offisiell skilting?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

VigdisA


Sitat fra: Amoss på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:36
Sitat fra: Brede på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:44
Vi må ikke tro at verden roterer rundt superladere og Tesla, dette er helt fremmed for de ALLER fleste.

:o

Sitat fra: Brede på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:44
Jeg synes heller det er helt utrolig at ladeplassene ikke er merket, hvor sansynlig hadde det vært at ladeplassene i byene hadde blitt tatt seriøst uten merking?

Vel, Tesla (Norge) eier vel ikke grunnen de står på? Så må vel evnt. merkes av grunneier sånn rent formelt. Om det er offentlig grunn, så må vel også det offentlige til med offisiell skilting?
Sannsynligvis er det de ulike samarbeidspartnerene med servering som eier grunnen. Vil tro man kan klage til dem om alle plasser er fulle av fossilbiler?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

TesLars

Hva er fartssperren på TMS? Noe forskjell på 60kwh kontra 85kw/P/P+?
Oslo
Black Model S

laumb


KristianKBE

P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

sindrej


cairnz

Sitat fra: laumb på onsdag 18. september 2013, klokken 11:37
60kWh - 190
85kWh - 200
P 85 kWh - 210
er det ikke 214 på P85 (ref youtube-filmen hvor det ble testet).
I den forbindelse lurer jeg på følgende: Hvor for kan (tør) man rygge? :) Er det sperret der eller kan man oppleve en slik hendelse som XL snakket om på 90-tallet med sånn variomat-kasse-greie hvor de ble stoppet av purken ryggende over fartsgrensen.. ?
Elbilist

laumb

Hvordan får jeg interiør/taklysene til å slå seg på når jeg åpner dørene? Og av når bilen låses/jeg kjører.
Fant ikke et menyvalg for dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA