Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

ELbilist1

:P :P :Pmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
misunnelsen er STOR.
Må desverre vente til 19 September kl 13.......
:) Ren nytelse, hvær dag!

Ladefabrikken

Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 17:33

Sitat fra: fredag på mandag 19. august 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Jimpec på torsdag 15. august 2013, klokken 17:19
Prøver meg på en tråd hvor vi kan dele bilder av Tesla spottet rundtomkring i Norge. Mange interessante bilder som verserer i diverse tråder, la oss prøve å samle dem.

Jeg så to svarte model s på vei til jobb idag.

En av dem opptok en ladeplass på Aker Brygge uten å lade.
Og så? Og det kommer jeg også til å gjøre når det ikke er fossilplasser ledig i nærheten. Folk får innfinne seg med at det blir fler om plassene nå. Til og med plugin hybrid får parkere nå, selv om de ikke må lade...forferdelig..
Uff dette er ikke bra holdning synes jeg. Tenk deg den dagen du kommer med din Tesla tom og må lade og så står det ørten fjompenisser som ikke lader, da tror jeg du kommer til å bli dritforbanna.
Prøv å la være å stå på ladeplassene hvis man ikke trenger å lade. Det er gratis å stå på alle kommunens plasser.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

sindrej

Sitat fra: 2EL på tirsdag 20. august 2013, klokken 19:08
Og så? Og det kommer jeg også til å gjøre når det ikke er fossilplasser ledig i nærheten. Folk får innfinne seg med at det blir fler om plassene nå. Til og med plugin hybrid får parkere nå, selv om de ikke må lade...forferdelig..
Uff dette er ikke bra holdning synes jeg. Tenk deg den dagen du kommer med din Tesla tom og må lade og så står det ørten fjompenisser som ikke lader, da tror jeg du kommer til å bli dritforbanna.
Prøv å la være å stå på ladeplassene hvis man ikke trenger å lade. Det er gratis å stå på alle kommunens plasser.
Hør hør, la nå ladeplasser være til de som trenger å lade.

TS

Sitat fra: sindrej på tirsdag 20. august 2013, klokken 19:13
+1  >:(
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

P85_Norway

[/quote]
+1  >:(
[/quote]

+++1
Tesla M3 Performance

fredag

Det finnes et eget sted (i helvete) for folk som ikke tar hensyn til at andre trenger å lade: Langt i gokk, uten ladeplass tilgjengelig og uten strøm på batteriet.

Ladeplassene er ladeplasser for elbiler, ikke gratis p-plass.

Det er nettopp når det er flere om ladeplassene at det blir mer kamp om plassene, og at de med størst behov for å lade må prioriteres.

Det er liten forskjell på om en elbil som Model S opptar en ladeplass på Aker Brygge uten å lade, enn om en bensinbil gjør det. Begge deler forhindrer en annen i å lade sin elbil.

I Oslo må plugin-hybridbiler lade på ladeplasser for å unngå bot:

http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/trafikk_og_samferdsel/parkering/elbilparkering/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Milzit

Nei, det forhindrer deg å lade...det er nok av ladeplasser i Oslo i P-hus mot betaling og andre steder. Men noen tar det som en selvfølgelig at de som må lade skal ha en gratis plass sentralt på Aker Brygge. Og på Aker brygge er det ingen lovlige fossilplasser i nærheten heller, så slutt og klag!

Så på en annen sted på forumet her var det en ladenazi som hadde oppdaget Nikolai Astrups Tesla S  som stod parkert uten å lade, det er vel samme nissen som legger lapper på elbilder som ikke står på lading. Håper virkelig jeg treffer på han en dag hvis han skulle sette lapp på min bil...

Jeg vet utmerket godt at hybridbilene har ladeplikt, men det var et stort ramaskrik når dette ble lov også. Poenget til disse ladenaziene var at  hybridbilene ikke MÅ lade og de tar ladeplassene fra de som er avhengig av det. (se diskusjonen i andre deler av forumet her...)

Istedenfor å glede seg over at det blir flere og flere utslippsfrie biler i Oslo så er det eneste man tenker på at man ikke alltid er garantert en gratis lade/P-plass sentralt i Oslo.

På Aker Brygge er det er det heller ikke lett å finne noen offentlige fossilplasser i nærheten heller. Som sagt er det ingen som hindrer deg å lade andre steder, du finner nok av plasser i Oslo. (f.eks. i P-hus mot betaling)

Jeg er glad det ikke er dere som bestemmer parkeringsbestemmelne i Oslo! Og dere går nok en tøff fremtid i møte....

Milzit

Sitat fra: Jimpec på torsdag 15. august 2013, klokken 17:19
Prøver meg på en tråd hvor vi kan dele bilder av Tesla spottet rundtomkring i Norge. Mange interessante bilder som verserer i diverse tråder, la oss prøve å samle dem.

Jeg så to svarte model s på vei til jobb idag.

Alle kommunes plasser? Prøv å finn en fossilplass i nærheten på Aker Brygge hvor dette var snakk om... Det er ikke snakk om at man står på en el-bil plass fordi man ikke gidder å gå litt fra en annen plass.

Som sagt er det mange ladeplasser i Oslo (men alle er ikke gratis), men noen folk forventer at man skal ha enerett på en gratis ladeplas på Aker Brygge. Det er ikke snakk om at man ikke får ladet i det hele tatt.

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:35
Så på en annen sted på forumet her var det en ladenazi som hadde oppdaget Nikolai Astrups Tesla S  som stod parkert uten å lade, det er vel samme nissen som legger lapper på elbilder som ikke står på lading. Håper virkelig jeg treffer på han en dag hvis han skulle sette lapp på min bil...
Jo takk du den "ladenazi" nissen var meg. Har ingen lapper i bilen min, men oppfordrer alle til å bruke ladeplasser når de har behov for å lade.

Lurer veldig på hva du skulle gjort om du traff meg med en lapp i hånden  ;D Skal jeg tolke det som en trussel, eller skulle du forsøkt en utskjelling  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rønnern

Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:40
Som sagt er det mange ladeplasser i Oslo (men alle er ikke gratis), men noen folk forventer at man skal ha enerett på en gratis ladeplas på Aker Brygge. Det er ikke snakk om at man ikke får ladet i det hele tatt.

Synes ikke det er god stil å okkupere plasser for gratis lading av elbil, når man selv ikke har behov for å lade. Men, ettersom elbil blir mer og mer gjengs for almuen, så må man vel bare innse at også løkhuer skaffer seg elbil og som vanlig driter i stil og alle andre....
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

Milzit

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:43
Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:35
Jo takk du den "ladenazi" nissen var meg. Har ingen lapper i bilen min, men oppfordrer alle til å bruke ladeplasser når de har behov for å lade.

Lurer veldig på hva du skulle gjort om du traff meg med en lapp i hånden  ;D Skal jeg tolke det som en trussel, eller skulle du forsøkt en utskjelling  ;D
Det er ingen "ladeplasser" som du sier hvor de som ikke lader snylter som du får det til å høres ut som. Bymiljøetaten skriver:
Oslo kommune har over 500 parkeringsplasser med lading. Disse er reservert for elbiler.
Dvs. en plass som er reservert for elbil hvor man har mulighet for lading.

Oslo bygger stadig vekk flere parkeringplasser reservet for elbil for å få flere over på elbiler og disse kommer også til å bli bruk av de som strengt tatt ikke trenger det. (f.eks. elbiler som ikke lader og hybridbiler som står på lading) Ingen av disse må stå der.

Det synes jeg er viktigere å få flere over til slike typer biler enn at alle som må skal få lade gratis på Aker Brygge.
Da får du heller forholde til dagens P-bestemmelser istedenfor å legge lapper på biler som står fullt lovlig. Er du uengig så påvirk heller de politiske myndigheter.

Når det er sagt så er jeg helt enig at man skal stå på ladeplasser når det er kommunale plasser i nærheten (og tidsbegresningen der ikke er noe problem)

Men at man klager på en Tesla står på Aker Brygge uten lading synes jeg er helt bak mål. Du må ikke lade akkurat på Aker Brygge du finner nok av andre plasser i nærheten.

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:59
Det er ingen "ladeplasser" som du sier hvor de som ikke lader snylter som du får det til å høres ut som. Bymiljøetaten skriver:
Oslo kommune har over 500 parkeringsplasser med lading. Disse er reservert for elbiler.

Oslo bygger stadig vekk flere parkeringplasser reservet for elbil for å få flere over på elbiler og disse kommer også til å bli bruk av de som strengt tatt ikke trenger det. (f.eks. elbiler som ikke lader og hybridbiler som står på lading) Ingen av disse må stå der.

Det synes jeg er viktigere å få flere over til slike typer biler enn at alle som må skal få lade gratis på Aker Brygge.
Da får du heller forholde til dagens P-bestemmelser istedenfor å legge lapper på biler som står fullt lovlig. Er du uengig så påvirk heller de politiske myndigheter.

Når det er sagt så er jeg helt enig at man skal stå på ladeplasser når det er kommunale plasser i nærheten (og tidsbegresningen der ikke er noe problem)

Men at man klager på en Tesla står på Aker Brygge uten lading synes jeg er helt bak mål. Du må ikke lade akkurat på Aker Brygge du finner nok av andre plasser i nærheten.
OK. Takk for et mer balansert innlegg :) Virker ikke som vi er så uenige, men et par kommentarer:
- Bilen stod utenfor Høyres bygg mellom Stortingsgaten og Rådhusplassen
- Jeg var ikke den som navnga Astrup i mitt opprinnelige innlegg (før en annen presiserte hvem sin bil det gjaldt)
- Det var flere ledige offentlige plasser på rådhusplassen, ca 20-40 meter fra der han parkerte på ladeplass
- Har ingen lapper å dele ut

Men da får mitt standpunkt være at jeg synes regelverket er dårlig, og jeg oppfordrer alle til å vise mer hensyn enn det regelverket legger opp til.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 20. august 2013, klokken 21:06
Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 20:59

OK. Takk for et mer balansert innlegg :) Virker ikke som vi er så uenige, men et par kommentarer:
- Bilen stod utenfor Høyres bygg mellom Stortingsgaten og Rådhusplassen
- Jeg var ikke den som navnga Astrup i mitt opprinnelige innlegg (før en annen presiserte hvem sin bil det gjaldt)
- Det var flere ledige offentlige plasser på rådhusplassen, ca 20-40 meter fra der han parkerte på ladeplass
- Har ingen lapper å dele ut

Men da får mitt standpunkt være at jeg synes regelverket er dårlig, og jeg oppfordrer alle til å vise mer hensyn enn det regelverket legger opp til.
Takk for et konstruktivt svar.
Jeg synes det å navngi og henge ut bilere som står lovlig lading på elbilplass (ikke "ladeplass" :)) ikke er bra. 
Og her var man igjen i gang med å kommentere bilde av en Tesla som stod uten lading som fy-fy.

Og er det ledig plass 20-40 meter fra fra elbilplassen så som sagt jeg helt enig at man klarer å gå så langt.

Men jeg vet ikke om noen offentlige p-plasser i nærheten av elbilplassen  på Aker Brygge. (og de er som regel alltid opptatt) Og jeg kommer da ikke til å betale masse for å parkere på den private plassen bak gamle Vestbanen fordi dette skal kun skal være for de som må lade gratis på Aker Brygge.

Men dette gjelder vel spesielt Aker Brygge, heldigvis finner som regel ledige fossilplasser i nærheten mange andre steder.

valvolainen

Vel, for oss bygdiser - hva er forskjellen på offentlig/privat parkering? Eller - dvs - Hvordan ser en forskjell? Jeg har sett et skilt der det står 'slutt på privatrettslig parkerings et eller annet' - Kan man ikke parkere her gratis da?
Har innbilt meg at offentlige parkeringsplasser er langs gater og slikt, men jeg tar nok feil. Kan noen være vennlige og opplyse proletariatet?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

P85_Norway

De siste innlegg her er vel off Topic og hører vel hjemme i en annen trå? Moderator??
Her vil vi ha bilder av Model S........   :)
Tesla M3 Performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA