Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Lacaixxa

Sitat fra: ducktolate på fredag 16. august 2013, klokken 22:51
Det er sjelden jeg kjører saktere enn bussene i buss feltet. Men det hender at taxier tar meg igjen. Da har jeg for vane å slippe de forbi. Det virker nesten som det er sport i å ta igjen elbiler i kollektivfeltet. Da er det mer morro å slippe de forbi før en blir tatt igjen enn å være til hinder.
Samme holdning har jeg når jeg kjører ICE. Blir jeg tatt igjen på landeveien blinker jeg alltid bilene forbi når det blir mulighet til det. Blir man tatt igjen så har bilen bak høyere snitt hastighet og det skaper bare irritasjon å være ett hinder. Det igjen skaper farlige situasjoner.

Veldig bra! Gjør selv det samme. Hvis jeg er på "søndagstur" tar jeg alltid en omvei om et busstopp for å slippe bilen bak forbi. Svært få som gjør det samme når jeg selv har dårlig tid, men det handler vel om trafikkforståelse og interesse for bil og trafikkbilde. Vi er vel en minoritet.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

ducktolate

Ja jeg tror vi er en minoritet. Det virker i allefall slik når en selv ligger bak biler som ligger godt under fartsgrensen i svingete partier, men som gjerne gir på på de strekkene som det er mulig for en normal bil å kjøre forbi på.

Jeg mener å ha hørt at enkelte stater i USA har en regel på at om du "samler opp" fire biler bak deg så har du plikt til å slippe dem forbi. Vet ikke om det stemmer, men en slik regel har jeg mange ganger ønsket velkommen.

Epleskreller

På jobben spørr "alle" om jeg har fått dato daglig.. en til som har bestilt og flere som vurderer..  blir veldig mye spørsmål og jeg blir også i overkant ivrig ..


Dette er jo off topic tråden.. Elektriken som innstallerte 3-fase 400V/16A-stikk i garasjen mente det ville være billigere å lade med den enn en vanlig 16A stikk. Jeg syntes det hørtes litt rart ut og forsøkte å få en forklaring, det måles tross alt kW brukt...  Noen som kan bekrefte/avkrefte?

En annen ting, jeg så han måle 410-420V i de ulike fasene og litt over 230V. Betyr det at laderen vil få enda høyere effekt?

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

HABEL

Sitat fra: tjobben på tirsdag 13. august 2013, klokken 19:56
Hegnar Online med uttalelse fra Autolease om hva man bør kjøpe av utstyr:

http://www.hegnar.no/motor/article737974.ece

Litt usikker på om en standard 60kWh vil holde seg så veldig mye dårligere i pris enn en fullstappa P85.
Veldig lite å se til alternativer fra konkurrenter. Det kommer til å endre seg, men Tesla ligger veldig langt foran i løypa. Spm. er hvor langt tid det tar før de blir tatt igjen.


85kwh var eneste alternativ for meg - en "tank" som holder mindre enn dette er helt uinteressant! Jeg er rimelig sikker på (etterhvert som batteriteknologien forbedrer seg) at alt mindre enn dette får lide mhp. bruktpriser...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

teslaman

#349
Hei. er helt ny  på forumet men har til nå trålet veldig mye uten å si noe som helst. Jeg betalte depositum for min Tesla i oktober i fjor. Dvs. jeg er like spent som alle andre. Tiden nærmer seg. Jeg vil bare si at er det noe vi kommer til å trenge i fremtiden så er det dette forumet eller muligens tilsvarende. Derfor må alle sørge for gode kommentarer og eller i alle fall ikke krangle om hvem som får bilen før den andre etc. Vi er alle pionerer og vi aner ikke helt hva vi går til. Men at dette er fremtiden hersker vel ingen tvil! Det jeg kommer til å verdsette er mange likesinnede (som har skjønt det) som kan svare meg på spørsmål som helt sannsynlig vil dukke opp når jeg setter meg i min nye bil ganske snart. Når jeg kommer hjem den dagen kommer jeg 99 til 100% sikkert til å ha spørsmål som jeg ganske garantert vil finne løsningen på her! Derfor vil jeg henstille folk til å ta det med ro og bygge opp kompetanse via dette forumet slik at det  kommer alle til nytte! Vi må dra nytte av hverandre! :) :)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

ebbrey

Hei hei :)

Er nok mange som følger med uten å skrive hvis man ser på populariteten på trådene..  Det er flott med forum. Problemet er ofte at negativiteter ikke er lov å belyse. Og det er enklere for folk å krangle på et forum siden man kan gjemme seg bak tastaturet. Men det kommer frem utrolig mye nyttig her :)

Lykke til med mottaket!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ebbrey

#351
Jasså, her de klargjøres. Ikke mange hundre meterne fra jobben min dette. Lurer på om det er her service senteret i drammen kommer når de er ferdig med å levere ut biler bestillt før sommeren. Hadde vært veldig kjekt. Utrolig sentralt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

teslaman

Takk! Skjønner, men har ikke behov for å gjemme meg! Tror det meste bunner i rein missunnelse!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

ebbrey

Hehe håper det. Har hvertfall holdt meg unna kommentarfelter på nettaviser når det er snakk om elbiler. Der er det mye artige skruer :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

teslaman

Synes bare jeg ser positivitet rundt denne bilen jeg! Mulig jeg postet denne på feil tråd da jeg vel søker om opptak i menigheten!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

ebbrey

Hehe, kommentaren min gikk mere på at elbiler er et hett tema og skaper ofte diskusjoner uansett sted :) Men ja, ser ikke mye negativt, har jo bestillt selv!! :) Er vel ikke noen spesiell introduksjonstråd. Men de fleste liker å se hva slags vindu du har fått og ditt sekvensnummer for å sammenligne. I når får vi bilen tråden, kan jo hive inn noe der om du syns det er greit å dele slik info http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.1050.html
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

teslaman

#356
Ikke interessant. Jeg tar det med ro for jeg vet at min bil er like rundt hjørnet.
Ferdig produsert tidlig august! Det som er mer interessant er første og andre uka etter at jeg har mottatt bilen!  :) :)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Griffel

#357
Sitat fra: Epleskreller på fredag 16. august 2013, klokken 23:14
Dette er jo off topic tråden.. Elektriken som innstallerte 3-fase 400V/16A-stikk i garasjen mente det ville være billigere å lade med den enn en vanlig 16A stikk. Jeg syntes det hørtes litt rart ut og forsøkte å få en forklaring, det måles tross alt kW brukt...  Noen som kan bekrefte/avkrefte?
en kWh er en kWh så det er nok ingen forskjell på hvilken stikkontakt du bruker når det gjelder prisen.

Sitat fra: Epleskreller på fredag 16. august 2013, klokken 23:14
En annen ting, jeg så han måle 410-420V i de ulike fasene og litt over 230V. Betyr det at laderen vil få enda høyere effekt?
Ja du vil nok ha 2-5% høyere effekt enn om du hadde nøyaktig 400V. Husk at alt dette er nominelleverdier. Det gjelder også det som er oppgitt for laderen. De fleste vil registrere et avvik fra de oppgitte 10kW ved lading. noen litt mer andre litt mindre. Et avik på ca +/- 10% gir ingen grunn til å klage.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Sitat fra: teslaman på lørdag 17. august 2013, klokken 00:57
Hei. er helt ny  på forumet men har til nå trålet veldig mye uten å si noe som helst. Jeg betalte depositum for min Tesla i oktober i fjor. Dvs. jeg er like spent som alle andre. Tiden nærmer seg. Jeg vil bare si at er det noe vi kommer til å trenge i fremtiden så er det dette forumet eller muligens tilsvarende. Derfor må alle sørge for gode kommentarer og eller i alle fall ikke krangle om hvem som får bilen før den andre etc. Vi er alle pionerer og vi aner ikke helt hva vi går til. Men at dette er fremtiden hersker vel ingen tvil! Det jeg kommer til å verdsette er mange likesinnede (som har skjønt det) som kan svare meg på spørsmål som helt sannsynlig vil dukke opp når jeg setter meg i min nye bil ganske snart. Når jeg kommer hjem den dagen kommer jeg 99 til 100% sikkert til å ha spørsmål som jeg ganske garantert vil finne løsningen på her! Derfor vil jeg henstille folk til å ta det med ro og bygge opp kompetanse via dette forumet slik at det  kommer alle til nytte! Vi må dra nytte av hverandre! :) :)

Det er et problem at diskusjonsforum blir vanskelig å bruke for informasjon/søk i etterhånd.
Derfor har vi også www.elbilwiki.no hvor vi (kan) legge verdifull ekstrakt fra forumet. Litt å linke til når gamle spørsmål dukker opp på nytt på forumet (hvis folk bare gidder å ta jobben med å «fylle opp» wiki da).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ebbrey

Aff, vanvittig irriterende når man sitter å skriver i en tråd, også plutselig så er hele tråden slettet.

Apekatter!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA