Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

laumb

Enig med Øyvind.
Leste at nye Range Rover Evoque får en halv million gir og tenkte kun på: "Hvorfor ikke bare ett gir? Og elmotor?"

Evoque med 350elhk, 500km rekkevidde... Jaok - da skulle jeg og droppa Model S.
Eller jaguar med det samme.
Eller, eller...

Nei, får vel ofte sjela mi til Tesla og bli med utviklingen der. :)))))

Øyvind.h

#331
Sitat fra: laumb på fredag 16. august 2013, klokken 13:31
Leste at nye Range Rover Evoque får en halv million gir og tenkte kun på: "Hvorfor ikke bare ett gir? Og elmotor?"
+1

http://www.autoweek.com/article/20130502/carnews/130509969
GJEEEEESP! Nå kommer det snart en dampmaskin med eeeeeeenda høyere trykk enn den forrige modellen.....

Og alt for å gjøre den bedritne fossilmotoren bare litt bedre.

Satt forresten ved siden av en kar på fest nylig som hadde kjøpt seg Toyota GT86 eller noe sånt (den nye). Han var svært fornøyd. Sprek bil! Unnlot å nevne at jeg ventet på Tesla.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Veggen

Kjenner meg igjen ja.
Men husk at nyfrelste ofte er de mest sneversynte, forelskelse gjør blind, etc.

Griffel

#333
Det er jo så at elbilen klarer seg greit uten gear. Bensinmotoren er en kløne sammenlignet med dette.

Men, mens en vanlig AC motor kan levere fullt moment fra start til det turtall den oppnår maksimal effekt, så kan en bensinmotor med kontinuerlig gear gå på det turtall som gir maksimal effekt, og da levere høy effekt fra nesten stillstand på bil og oppover. Siden effekt er et produkt av moment og turtall, tenk på hva det har å bety for moment på drivhjul ved lavt turtall.
(momet gir skyv om en har tilstrekklig friksjon, skyv gir akselerasjon)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Li-Ion

Ikke noe nytt i denne, men gøy alikevel...

Be afraid...

Oreo

Larsan, var det deg jeg så i din Model S på Dagsrevyen i dag, ca 8-9min ut i sendinga?
Innslaget var at elbiler mulig kunne miste retten til å kjøre i kollektivfeltet (vi får holde oss borte når de gjør tellinger).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Havebigfun

Sitat fra: Oreo på fredag 16. august 2013, klokken 19:15
(vi får holde oss borte når de gjør tellinger).
Jeg tenkte det samme- kanskje vi skal lage en SMS-varsingstjeneste 8)

Lacaixxa

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 13:41
Sitat fra: laumb på fredag 16. august 2013, klokken 13:31
Leste at nye Range Rover Evoque får en halv million gir og tenkte kun på: "Hvorfor ikke bare ett gir? Og elmotor?"
+1

http://www.autoweek.com/article/20130502/carnews/130509969
GJEEEEESP! Nå kommer det snart en dampmaskin med eeeeeeenda høyere trykk enn den forrige modellen.....

Og alt for å gjøre den bedritne fossilmotoren bare litt bedre.

Satt forresten ved siden av en kar på fest nylig som hadde kjøpt seg Toyota GT86 eller noe sånt (den nye). Han var svært fornøyd. Sprek bil! Unnlot å nevne at jeg ventet på Tesla.

Helt enig! Merker at jeg ikke gidd å bla i Autofil eller Finansavisens motorbillag. Hvis ikke det omhandler Tesla så er det liksom ikke interessant.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Nuvolari

Jeg kan ikke forstå annet enn at premium bilsegmentet i norge nå kommer til å oppleve et kraftig fall i etterspørsel. Hvem kjøper en M5 heretter når man kan kjøpe en tms P85 til hverdag + en fossilbil til hytteturen for en lavere pris enn M5'en koster.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på fredag 16. august 2013, klokken 13:45
Kjenner meg igjen ja.
Men husk at nyfrelste ofte er de mest sneversynte, forelskelse gjør blind, etc.
I følge amerikanske eiere virker det som om forelskelsen vedvarer, og jeg kjører både diesel og Leaf i dag. Så jeg føler jeg har grunnlag for å mene det jeg gjør. Men jeg nevner aldri Tesla på jobb eller blant venner uten at noen spør meg spesifikt. For jeg kjenner at jeg er så entusiastisk at jeg kan fremstå som en idiot :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 21:23
Sitat fra: Veggen på fredag 16. august 2013, klokken 13:45

For jeg kjenner at jeg er så entusiastisk at jeg kan fremstå som en idiot :)

+1
Huff, jeg er redd det er en navneforbannelse  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

OddB

#341
Nåer jeg ser innslaget på dagsrevyen ( http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19081613/16-08-2013#t=9m35s ) skjønner jeg godt hvorfor dette blir bragt på banen.
Hva er poenget med å ligge å sperre for en kø av busser når trafikken flyter like fort i de ordinære feltene ??
Det er vel ikke PLIKT for elbiler å bruke kollektivfeltet ?
Hvorfor ikke legge seg ut av kollektivfeltet når man ser at man hindrer busstrafikken ?
Tror de sekundene du taper på det får du igjen i goodwill...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

takktakk

Sitat fra: OddB på fredag 16. august 2013, klokken 22:12
Nåer jeg ser innslaget på dagsrevyen ( http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen#t=9m40s ) skjønner jeg godt hvorfor dette blir bragt på banen.
Hva er poenget med å ligge å sperre for en kø av busser når trafikken flyter like fort i de ordinære feltene ??
Det er vel ikke PLIKT for elbiler å bruke kollektivfeltet ?
Hvorfor ikke legge seg ut av kollektivfeltet når man ser at man hindrer busstrafikken ?
Tror de sekundene du taper på det får du igjen i goodwill...

+1 og Amen
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

jgilberg

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

ducktolate

Det er sjelden jeg kjører saktere enn bussene i buss feltet. Men det hender at taxier tar meg igjen. Da har jeg for vane å slippe de forbi. Det virker nesten som det er sport i å ta igjen elbiler i kollektivfeltet. Da er det mer morro å slippe de forbi før en blir tatt igjen enn å være til hinder.
Samme holdning har jeg når jeg kjører ICE. Blir jeg tatt igjen på landeveien blinker jeg alltid bilene forbi når det blir mulighet til det. Blir man tatt igjen så har bilen bak høyere snitt hastighet og det skaper bare irritasjon å være ett hinder. Det igjen skaper farlige situasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA