Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: Balrog på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:28
Dødsbra! Koblet til en dynamo har vi jo en svært rimelig rekkeviddeforlenger.

hehe ja, værste er at jeg humrer av den videoen enda. Lang dag ja.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

kimlillebo

Beklager OT, men....
I dag fikk jeg låne min brors gamle Passat (da jeg har solgt min bil i påvente av TMS levering).

Første som møtte meg i dag tidlig var at den manglet bensin. Jeg dro innom nermeste bensin stasjon og fyllte halv tank (500,- ut av konto).

Etter 5 min med kjøring så begynnte olje lampa å lyse. Jeg dro innom neste nermeste bensin stasjon og fyllte på 1 liter olje (299,- ut av konto).

Det er så rart. Tesla har gjort noe med meg, og det FØR jeg har fått bilen. Men nå er det slik at det jeg har gjort i 12 år (pumpe bensin etc.), plutselig følest det ekstremt tungvint, gammeldags og ikke minst unødvendig. TMS kan ikke komme raskt nok!

Og til alle dere som hater "el-bil halleluja stemning i el-bil forum".... Suck it....

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Øyvind.h

Om en ukes tid skal jeg ta bilde av mitt aller siste besøk på en bensinstasjon. Hendelsen skal utførlig dokumenteres med mange gjester, kake og taler. Mange celebre gjester er invitert (ingen har takket ja), og media er ikke ventet å dukke opp.

Legger ut bilde når eventen er gjennomført  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Celebre gjester? Også har ikke moderator fått invitasjon brodert i fløyel?

Muffinman

Pøh, moderator er fornøyd bare han får øl. Send ham ei kasse!


Yagi

Ikke relatert til noe spesielt, men artig at en av bilene som ble utlevert hos Tesla i dag er registrert hos biltilsynet med en motoreffekt på 69KW (94HK) selv om det vitterlig er en P85+. Snakk om ulv med "fårevognkort"....  8)

(info hentet fra appen "Bil og henger" fra Statens Vegvesen)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Griffel

Sitat fra: Yagi på onsdag 07. august 2013, klokken 13:22
Ikke relatert til noe spesielt, men artig at en av bilene som ble utlevert hos Tesla i dag er registrert hos biltilsynet med en motoreffekt på 69KW (94HK) selv om det vitterlig er en P85+. Snakk om ulv med "fårevognkort"....  8)

(info hentet fra appen "Bil og henger" fra Statens Vegvesen)
Se:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7969.msg92392.html#msg92392
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Yagi

OK, så var det relatert til noe spesielt likevel da....  Og jeg som trodde jeg skulle være flink å legge det i off-topic tråden med en gang  ::)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

laumb

Siden jeg tidligere har skrytt sånn av 3M DiNOC Carbon fiber folien (som jeg skal ha diverse steder på S'n, blant annet interiør, krommen på speilene, nosecone (om hvit blir stygt/rart) tenkte jeg å bare legge ut er par bilder. En kompis med 5-serie kom innom i dag, så vi stakk i garasjen en liten time og la på på krommen rundt grillene hans.

Enjoy.




laumb

Her ser dere litt av strukturen som gjør denne folien så lekker. Den er matt, med 3D struktur som gir en god feel.

Den er griselekker med klarlakk på. Da ser det ut som ekte gloss epoxybelagt CF.

Skal se om jeg får lakkert en bit en dag så dere får sett.


Muffinman

#281
Den var ikke dum (folien altså)   :)


EDIT: Lurer på om det vil la seg gjøre å foliere dørhåndtakene. Tror nok at karbon.overflate vil ta seg svært godt ut når de er inne, spesielt med samme finish på spoiler og nesekon...

laumb

Jepp, det lar seg gjøre - men tror jeg ville holdt meg til overflaten på forsiden.

1. Tror det er tricky å foliere "innover" da de hele tiden trekker seg inn?
2. Ikke sett noen av de andre som har foliert dem har foliert de andre steder enn forsiden.

Jeg tenkte å foliere disse også hvite, så de ser bortevekk ut.

FThorsen

Sitat fra: laumb på torsdag 08. august 2013, klokken 11:38
Jepp, det lar seg gjøre - men tror jeg ville holdt meg til overflaten på forsiden.

1. Tror det er tricky å foliere "innover" da de hele tiden trekker seg inn?
2. Ikke sett noen av de andre som har foliert dem har foliert de andre steder enn forsiden.

Jeg tenkte å foliere disse også hvite, så de ser bortevekk ut.

Det holder nok å foliere dørhåndtakene på utsiden. Sett flere som har gjort dette i samme folie de har på dørene og da ser du knapt hvor dørhåndtakene er  8)

Ps. Bra du ikke bor i nærheten Laumb da det kan se ut som det kan bli to ganske så like TMS'er på veien.. ;) Men.. jeg har noen andre ideer for å få ett litt mer personlig preg på bilen. Kommer nok noen bilder etterhvert når jeg til slutt får bilen
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

laumb

Fint at vi har campingvogn på Ramton ved Nærsnes da - kjører forbi Høvik et par ganger i uka jeg da :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA