Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Kallagtunet

#255
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:46
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:18
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:11
For hva skal til for å bli med i menigheten? Er det nok at man har skrevet etpar positive innlegg om hvor glad man er for mye av det Tesla gjør, eller kreves det mer?


Jeg tenker at valg av forum nick er en indikasjon om en er med i menigheten eller ei!

"Pun intended" :D

Var det virkelig det beste svaret du kunne komme på?

Jepp, helt på nivå med de retoriske spørsmålene.

Og ja jeg har bestilt og finalized en Tesla til over 700k som kommer i slutten av oktober og ser frem til å få den uten å være med i menigheten :-D

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:53
Og ja jeg har bestilt og finalized en Tesla til over 700k som kommer i slutten av oktober og ser frem til å få den uten å være med i menigheten :-D
At du har kjøpt bil fra Tesla begynner å bli en tynnslitt begrunnelse for ikke å se positive aspekter  ;D

For øvrig savner også jeg en definisjon av ordet menighet, gjerne med prosentandel kritiske innlegg som må overskrides av totalt antall innlegg :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:53
Og ja jeg har bestilt og finalized en Tesla til over 700k som kommer i slutten av oktober og ser frem til å få den uten å være med i menigheten :-D

Vel, du har i det minste betalt kollekten ;)


Når pengene i frunken klinger, straks sjelen ut av fossililden springer
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tSla

Jeg har også bestillt meg Tesla til over 728.000,-. Har vært å prøvekjørt bilen to ganger. Snakker om den ALT for mye (ifølge madammen)  ::) Jeg kan godt si at jeg er bitt av Tesla "basillen", og klarer knapt å vente med å få den!

Til tross for alt dette, er det også ting jeg er misfornøyd med, og har ingen problemer med å kunne ytre disse meningene! Og jeg synest også at folk må kunne ytre sine meninger uten å være "det ene" eller "det andre."

Tidligere i år var det stor-baluba når man MÅTTE kjøpe vinterpakken for å få defrost-ventilene i frontruta. Etter massivt press (og mange misfornøyde) kunder, ble denne ventilen standard på Model S. Litt saklig kritikk er bare sunt.


Blir litt lei av å lese all kveruleringen.


"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."
Tesla Model S P85+

Muffinman

Forumet ville vært et bedre sted om vi unngikk å bruke begreper som "menighet" og "sutring". Hva som om først - vel, høna eller egget. Man skjønner tegningen. Med litt mer saklighet og humor og mindre selvhøytidelighet kommer man langt.

Jeg har observert at man kan bli mistenkt for å tilhøre "menigheten" om man:

- Er for rask med å kjøre piggene ut
- Går i forsvarsposisjon når det ikke er åpenbart at det er nødvendig
- Har nick som stikker seg ut i den retingen (se over)
- Svarer på innlegg med kritikk av Tesla med å stemple avsender som sutrepave for så å hylle Tesla opp i skyene
- Drar diskusjoner offtopic fordi man leser mellom linjene at det er begått urett av ett eller annet slag og finner det viktig å rette den opp
- Bevisst eller ubevisst bruker hersketeknikker for å latterliggjøre meddebattanter

Nuvel.

Selv har jeg et noe mer pragmatisk syn på dette med bilkjøp. Jeg er motivert først og fremst av bruksverdi vs pris, og elbilincentivene gjør at jeg finner å kunne bruke mer penger på bil enn jeg ellers ville gjort. Alternativet til Model S ville for min del være en pent brukt E-klasse med 4matic til litt lavere pris. Om det var alternativer til Tesla nå ville disse blitt vurdert opp mot hverandre - for meg er det utslagsgivende at man må slå til NÅ for å få god uttelling av incentivene mens de varer, og da finnes det ikke andre biler på markedet som jeg kan bruke enn MS.

I lys av dette finner jeg det litt merkelig at enkelte allerede har meldt seg inn i "menigheten".

Kontakt meg når jeg har hatt bilen i bruk noen år.  Da har jeg grunnlag nok for å avgjøre om jeg blir medlem.

sindrej

Jeg er også tilsvarende overrasket over at enkelte synes at opsjoner som forsvinner er "helt greit".  Okei, det at noe musikklagring eller lignende forsvinner er vel ikke verdens undergang, men synes likevel at det er rart at enkelte synes dette er ok.  Når jeg kjøpte bilen var dette noen av salgsargumentene.

Poenget er at det har forskjellig verdi for de enkelte av oss, men å bli kalt sutrete pga at en misliker at ting en har kjøpt blir tatt bort uten at prisen går ned synes jeg er rart.  Vi har da vel alle mest å vinne på at kjøpet inkluderer mest mulig.

ebbrey

#261
Har en teori om menigheten! Hehe

I matverden har du vegetarianere. Her på Tesla S forumet er "vegetarianeren" den vanlige Tesla bestillere/eier. Du er ikke redd for å "knuse noen egg" i noen tråder og få litt diskusjon rundt ting som irriterer deg eller ting du skulle sett annerledes. Eller rett og slett for å få litt andre meninger frem rundt en sak.

Også har du veganerne, selve "menigheten". Ingen knuste egg eller negative poster som vi kaller det. Ønsker du å være i menigheten må du sitte klar for å snu om på en hver negativitet som kommer frem på forumet og prøve å "omvende" alle sjeler som er på feil kurs i "livet".

Har du vært ute å kjøre men sett lyset kan du nok få en fra "menigheten" til å fri deg fra dine synder og ta deg inn i varmen. Så fremt du går litt rundt og forteller andre etterpå hvordan du fant veien tilbake fra mørket.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Muffinman

Sitat fra: tSla på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:24
Tidligere i år var det stor-baluba når man MÅTTE kjøpe vinterpakken for å få defrost-ventilene i frontruta. Etter massivt press (og mange misfornøyde) kunder, ble denne ventilen standard på Model S.
Liten korreksjon: Defrost-ventilene og batterivarmer var standard hele tiden på EU-modellen, det var bare dårlig kommunikasjon fra Tesla som lurte kundene til å tro at man måtte kjøpe vinterpakken for å få dette. Når det ble avklart var det mange som kansellerte pakken, undertegnede inkludert.

SitatLitt saklig kritikk er bare sunt.

Ikke bare sunt, men avgjørende. Hvordan skal forbedringer skje om man ikke har takhøyde for kritikk? Forskning, som i bunn og grunn handler om systematisk tvil og kritikk ville forsvunnet helt . Og stort sett alt vi kjenner til i det moderne samfunnet er resultater av omfattende forskning.

Kallagtunet

#263
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:29
Forumet ville vært et bedre sted om vi unngikk å bruke begreper som "menighet" og "sutring". Hva som om først - vel, høna eller egget. Man skjønner tegningen. Med litt mer saklighet og humor og mindre selvhøytidelighet kommer man langt.

Jeg har observert at man kan bli mistenkt for å tilhøre "menigheten" om man:

- Er for rask med å kjøre piggene ut
- Går i forsvarsposisjon når det ikke er åpenbart at det er nødvendig
- Har nick som stikker seg ut i den retingen (se over)
- Svarer på innlegg med kritikk av Tesla med å stemple avsender som sutrepave for så å hylle Tesla opp i skyene
- Drar diskusjoner offtopic fordi man leser mellom linjene at det er begått urett av ett eller annet slag og finner det viktig å rette den opp
- Bevisst eller ubevisst bruker hersketeknikker for å latterliggjøre meddebattanter

Nuvel.

Selv har jeg et noe mer pragmatisk syn på dette med bilkjøp. Jeg er motivert først og fremst av bruksverdi vs pris, og elbilincentivene gjør at jeg finner å kunne bruke mer penger på bil enn jeg ellers ville gjort. Alternativet til Model S ville for min del være en pent brukt E-klasse med 4matic til litt lavere pris. Om det var alternativer til Tesla nå ville disse blitt vurdert opp mot hverandre - for meg er det utslagsgivende at man må slå til NÅ for å få god uttelling av incentivene mens de varer, og da finnes det ikke andre biler på markedet som jeg kan bruke enn MS.

I lys av dette finner jeg det litt merkelig at enkelte allerede har meldt seg inn i "menigheten".

Kontakt meg når jeg har hatt bilen i bruk noen år.  Da har jeg grunnlag nok for å avgjøre om jeg blir medlem.

Meget godt oppsummert.

Jeg vil legge til i forhold til listen din er:

  • Mener at det er helt ok Tesla kan heve seg over Norsk forbrukerlovgiving fordi de er jo Tesla (og de er jo ett nytt selskap)

  • Argumenterer for at mine behov i forhold til features ved en bil ikke er viktige for meg (kjenner tydliggvis mine behov bedre enn meg selv)

  • Avfeier all økonomisk risiko som er forbundet med å kjøpe fra ett oppstartselskap som Tesla samtidig som en argumenterer hvor mye en sparer på å kjøpe bilen.

Nuvel sånn går no dagan :D

Øyvind.h

#264
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:07
  • Avfeier all økonomisk risiko som er forbundet med å kjøpe fra ett oppstartselskap som Tesla samtidig som en argumenterer hvor mye en sparer på å kjøpe bilen.
Risikoen ved konkurs kjenner vi jo alle, for da blir Model S automatisk en dyr bokstøtte  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

#265
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:28
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:07
  • Avfeier all økonomisk risiko som er forbundet med å kjøpe fra ett oppstartselskap som Tesla samtidig som en argumenterer hvor mye en sparer på å kjøpe bilen.
Risikoen ved konkurs kjenner vi jo alle, for da blir Model S automatisk en dyr bokstøtte  ;D

Jepp, jepp og jeg er fortsatt ikke frelst nok til å komme i Tesla himmelen men jeg har heldigvis råd til en skikkelig dyr bokstøtte :D

Og det selv om alle bøker leses på Kindle...

laumb


Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:37
Liten korreksjon: Defrost-ventilene og batterivarmer var standard hele tiden på EU-modellen, det var bare dårlig kommunikasjon fra Tesla som lurte kundene til å tro at man måtte kjøpe vinterpakken for å få dette. Når det ble avklart var det mange som kansellerte pakken, undertegnede inkludert.

Liten korreksjon: Dette var ikke standard før jeg drøftet det med Elon Musk og det ble avgjort og omvendt på nettsidene i løpet av 4-5 timer at de var standard. ;)

Muffinman

Ok, my bad. Oppfattet at din dialog med Musk gikk på å klargjøre innholdet i vinterpakken, ikke endre den. Uansett bra jobbet.

ebbrey

Hvor er humor seksjonen? Uansett, her er en kar som har fått ekstra power i model s'n sin

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Balrog

Dødsbra! Koblet til en dynamo har vi jo en svært rimelig rekkeviddeforlenger.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA