Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

sindrej

Å herregud å herregud å herregud.

Teslasidene er NEDE!

Jeg dauer på meg om jeg ikke får vite hva som er nytt når de kommer opp igjen !!  Sikkert gratis oppgradering til P+  ;D ;D

:P

Muffinman

#196
Sitat fra: Lokführer på mandag 05. august 2013, klokken 19:55
Hvis min bil ikke har de tingene jeg har betalt for, så hever jeg kjøpet. Så enkelt er det.
Det er ikke sikkert det er så enkelt. Masse disclaimere her og der vettu.

SitatInformasjonen som presenteres på dette nettstedet er basert på data som er tilgjengelige for øyeblikket. Design, spesifikasjoner, pris og produksjonsdato kan endres uten varsel og gjelder spesifikt for norske kjøretøyer. Enkelte funksjoner og alternativer kan være utilgjengelige når kjøretøyet settes i produksjon.

Fra design-pdf``en min.

Men Tesla har nok mye å tjene på å vise velvilje overfor kunder som tross alt har lånt dem betydelige summer rentefritt og tatt sjansen på dem som den ferske produsenten de er. Hvis de klarer å levere uten å skuffe  disse kundene har de dem muligens for livet.

Hotshot86

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. august 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Lokführer på mandag 05. august 2013, klokken 19:55
Hvis min bil ikke har de tingene jeg har betalt for, så hever jeg kjøpet. Så enkelt er det.
Det er ikke sikkert det er så enkelt. Masse disclaimere her og der vettu.

Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?

Spinner

Sitat fra: Hotshot86 på mandag 05. august 2013, klokken 21:24Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?
Nei, den gjelder ikke ved kjøp av bil.

glaserud

Sitat fra: Sbr på mandag 05. august 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Hotshot86 på mandag 05. august 2013, klokken 21:24Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?
Nei, den gjelder ikke ved kjøp av bil.

Det klarte jeg ikke å lese ut av angrerettloven. Hvor fant du det unntaket?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

noto

De fleste har prøvekjørt eller i det minste prøvesittet. Tipper at det annulerer angreretten.

HKS

Sitat fra: Sbr på mandag 05. august 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Hotshot86 på mandag 05. august 2013, klokken 21:24Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?
Nei, den gjelder ikke ved kjøp av bil.
Når det gjelder Tesla så tar du nok feil. Bilen er kjøpt over internett, uten at du som forbruker nødvendigvis har besøkt et utsalgsted.

Du har faktisk ekstra lang angrerett på en Tesla, da så vidt jeg vet så har ikke Tesla opplyst om angreretten ved kjøt av bestilling av vare.
Tesla Model S 90D

HKS

Sitat fra: noto på mandag 05. august 2013, klokken 21:42
De fleste har prøvekjørt eller i det minste prøvesittet. Tipper at det annulerer angreretten.
Det tviler jeg sterkt på.
Du kan gå på Expert for å "prøve" et produkt, for å senere bestille produktet fra Expert sin nettbutikk uten at du mister angreretten.
Tesla Model S 90D

Havebigfun

Slik det ser ut til å bli er prisene på våre biler en del høyere i det øyeblikket de leveres til oss ettersom prisøkningen er rett rundt hjørnet. Finn.no kan være et vel så bra sted når man er misfornøyd med ikke å få levert tåkelys el. Det er godt mulig man kan tjene noen kroner og slipper å krangle med Tesla. ;)

Veggen

Jeg har ikke prøvekjørt...
Mulig de kan komme seg rundt angreretten med å hevde bilen er spesiallaget etter våre spesifikasjoner. Det er et unntak i loven om det, men husker ikke helt formuleringen.

Kallagtunet

Sitat fra: Sbr på mandag 05. august 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Hotshot86 på mandag 05. august 2013, klokken 21:24Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?
Nei, den gjelder ikke ved kjøp av bil.

Klipt fra kjøpskontrakten.

For DENMARK residents only:
CANCELLATION RIGHTS FOR TELEPHONE OR ONLINE CONSUMER PURCHASES

CANCELLATION
This Addendum 1 only applies if you are an individual consumer and you have ordered the vehicle online, over the phone or by any other means other than face-to-face with one of our representatives at our prem ises. If this Addendum applies to you, you are entitled to cancel this Agreem ent subject to the term s below and in accordance with the Danish Consumer Agreement Act.

The deadline for cancellation is 14 days and must be calculated from the day you entered into this Agreement or the day you receive this information in writing. If you for example have received the vehicle on Monday the 1st and have received the required inform ation, then you can cancel the Agreement up to and including Monday the 15th. If you have received the inform ation later, for example on Wednesday the 3rd, you can cancel the Agreem ent up to and including Wednesday the 17th. If the deadline expires on a public holiday, a Saturday, C onstitution Day, Decem ber 24 or Decem ber 31, then you can cancel the following weekday.

HOW TO CANCEL
Before the expiry of the deadline you must return the Vehicle or hand it over to us. It is sufficient if you have handed over the vehicle before the expiry of the deadline to a transporting com pany that has undertaken to transport the vehicle to us. If you want to retain proof of tim ely cancellation, you can for exam ple retain a receipt for handing over the vehicle to the transporting com pany with the purpose of transportation of it to us. You can also cancel the Agreem ent by refusing to receive the vehicle from us on delivery.
Unless otherwise agreed, you shall bear the costs involved with returning the vehicle to us. If we have provided you with a replacem ent vehicle due to our inability to deliver the vehicle ordered by you, we shall bear these costs.

It is as a main rule and condition for your cancellation that you return the vehicle in the sam e state as you received it.

Note that your deadline to cancel may expire prior to delivery of the vehicle to you. Furthermore, your right of cancellation expires, if you have ordered a new vehicle and we have commenced the manufacturing of it. You hereby consent that we may commence the manufacturing of the vehicle before the expiry of the deadline for your cancellation.

REFUND
If you cancel this Agreem ent in accordance with the paragraphs above, we will refund to you the total paym ents m ade by you for the vehicle, including the initial paym ent and any charges for delivering the vehicle to you but excluding any costs incurred by us for the return of the vehicle to us; you must return the vehicle to us at the address set out in our invoice or Agreem ent. If you fail to return the vehicle, or return the vehicle at our expense, we will charge you for the actual costs associated with the return, either by deducting such costs from any refund we give you under this clause, or by providing a separate invoice to you for imm ediate payment.


Interessant at en for Danmark har skrevet inn angrefristen men ikke i Norge, jeg kjenner ikke forskjellen på Norsk og Dansk lov godt nok til å forstå hvorfor en har angrefrist i Danmark men ikke i Norge. Hvis en faktisk angrefristen gjelder også så begynner den vel å løpe fra Tesla opplyser om den, og hvis det drøyer så kan en jo kjøre den en god stund før en eventuelt "angrer".

Duzzy

#206
Hvis du ikke blir opplyst om angreretten er det 30 dager som gjelder.
Men om du har angrerett hos Testa kan jeg ikke uttale meg om....
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Amoss

Sitat fra: Veggen på mandag 05. august 2013, klokken 21:55
Mulig de kan komme seg rundt angreretten med å hevde bilen er spesiallaget etter våre spesifikasjoner.

Mener også bestemt at de kan det. Dessuten - HVA er det man skal ha angrefrist på?  Depositumet eller bilen? Og fra når gjelder den? Fra reservasjon/bestilling, finalizing eller levering?  Opplyses det ikke at man kan få tilbake depositumet inntil 14 dager etter bestilling?

Ang. svaret fra Kallagtunet så kan det se ut som om danskene har en litt annen ordlyd på sin angrefrist slik at det DER gjelder fra levering av bilen i motsettning til i Norge.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hyperstress

Det var en høyesterettsdom på dette, etter at en kar kjøpte en Bentley og leverte den tilbake på angreretten etter å ha cruiset rundt i 14 dager.
Så retten gjelder altså ikke bilkjøp på nett ser det ut til :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Omnilord

Ikke en selvfølge at Bentley dommen kan overføres til kjøpet av en Tesla S over Internett - tvert imot kan man kanskje si, ref. denne vurderingen:

http://www.virke.no/virkehjelperdeg/juridiskbistand/juridiskefagartikler/Sider/Angrerettloven.aspx
X Sig reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA