Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Wicky124

Jeg er mercemann som er aktiv på bimmers som nå vil ha en tesla :p

Men får ikke teslaen før i mai/juni neste år... :(
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Nuvolari

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 31. juli 2013, klokken 12:48

Men får ikke teslaen før i mai/juni neste år... :(

Hvorfor ikke? Tesle leverer jo i løpet av året om du bestiller nå.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Wicky124

Jeg vil ha den knall rosa...derfor...  ;D

Nei det passer ikke helt å få den utlevert enda. Har 3 biler jeg må selge (Audien blir beholdt) så vil jeg gjerne ha en liten buffer før vi svir av 600k på en bil..må pusse opp stua hjemme etc... så er mye å bruke penger på...

MEN!

Om jeg betaler depostiumet nå.. må jeg betale alt på bilen med engang? Eller betales bilen ut når man får den utlevert? Kan jeg betale dep. nå og betale resten i mai/juni? Vil jeg da være sikret mot prisoppgang?
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999

laumb

Du kan betale nå, men neste gang det kommer en prisøkning så vil du få en tidsfrist du vil måtte trykke finalize innen, for å hindre oppgang.

Kallagtunet

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 31. juli 2013, klokken 13:07
J
Om jeg betaler depostiumet nå.. må jeg betale alt på bilen med engang? Eller betales bilen ut når man får den utlevert? Kan jeg betale dep. nå og betale resten i mai/juni? Vil jeg da være sikret mot prisoppgang?

Du betataler differansen mellom depositum og totalsum når du får levert bilen. Depositum må betales når du bestiller...

Wicky124

Ja kan finalize...Men... jeg hadde uansett tenkt å vente med levering til mars da jeg nekter å få en ny bil midt på vintern... Så det jeg lurer på er :

Må hele bilens kjøpesum (minus dep.) innbetales når man trykker finalize eller kan man avvente til man får bilen levert i Norge?
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999

Nuvolari

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 31. juli 2013, klokken 13:34
Ja kan finalize...Men... jeg hadde uansett tenkt å vente med levering til mars da jeg nekter å få en ny bil midt på vintern... Så det jeg lurer på er :

Må hele bilens kjøpesum (minus dep.) innbetales når man trykker finalize eller kan man avvente til man får bilen levert i Norge?

Du betaler når du får bilen levert.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Wicky124

okai...da kan jeg likeså godt betale depositum og finalize bilen, og velge å få den levert senere :)
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999

Gusse

For å være litt OT her:
Samboeren våknet fra en drøm hun hadde. Hun sa at i drømmen hadde vi fått vår Tesla Model S...hun satte seg inn...begynte å kjøre...i hyperspace fart:D
Syns den var litt fin;)

Hawkon

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 31. juli 2013, klokken 13:57
okai...da kan jeg likeså godt betale depositum og finalize bilen, og velge å få den levert senere :)
Sitat fra: TeslaCAN I REQUEST A DELAYED PRODUCTION DATE WHEN I FINALIZE MY ORDER OR HAVE TESLA HOLD MY CAR FOR SEVERAL MONTHS AFTER IT IS BUILT?
nkinkaid@teslam... | 1. FEBRUAR 2013
We have had several questions lately regarding the ability to finalize an order now but hold production of the car until the summer, or even later. We have also been asked if a car can be built now but stored for several months, perhaps until the summer or later, before it is delivered.

Unfortunately, the answer is no.

Once your car is produced, we will work with you to deliver it as soon as possible. However, we cannot delay your order or hold your car for an extended period of time after it is built. If you think you will want to delay delivery of your car beyond a week or two after it is planned to be delivered, you should probably wait to finalize your order.
Finalized 16.08.2013
Levert! 11.02.2013
Grå, Pano, 19", Tech, Park, Lyd, Luft, Pakkehylle

Wicky124

Hvorfor kan man da velge å få bilen levert til ett gitt tidsrom da? På mine sider står det klart at man kan velge når man vil få bilen levert, fra og med november/desember og til juni 2014...
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999

laumb

Dette er nytt, kom for knappe måneden siden.

Ja, nå kan du velge å utsette leveringen.

Wicky124

da har vi klarlagt den rare problematikken!

Takk for svar folkens :)
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999

Griffel

Gikk like gjerne direkte hit fra annen tråd:
Sitat fra: Elmo på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:32
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:11
Helt klart! Og Griffel kan være dommer :)

Har Griffel bestillt TMS da?
Nei.
Griffel kvittet seg med elbilen da han ble pensjonist (eller omvendt da bilen stoppet ble han pensjonist). Uten elbilen hadde han nok blitt pensjonist 6 år tidligere. Nå bruker han nesten ikke bil. Dog av og til, og trolig er de fleste km med henger for hageavfall til Yggeset og plankekjøring fra Byggmax. Så mangel på hengerfeste er den unnskyldningen han bruker. D.v.s. først når det kommer en elbil med hengerfeste kan det hende han bli å finne på en ladeplass. (Han påstår riktignok at Li gressklipperen og Flymotrimmeren "Samurai XT" er hageredskapenes svar på Tesla selv om de ikke kan bruke superlader)

Til gjengjeld har han gjenoppdaget buss til persontransport noe som er ganske rimelig på honnørpris (månedskort 2 soner 390,- er ikke galt), og dessuten, han har jo ikke like mye hast som før.
Med smarttelefon er reiseruter, rutetider, stoppesteder billettkjøp blitt utrolig greit.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ohh

Sitat fra: Griffel på onsdag 31. juli 2013, klokken 19:40
Gikk direkte hit fra annen tråd:
Sitat fra: Elmo på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:32
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:11
Helt klart! Og Griffel kan være dommer :)

Har Griffel bestillt TMS da?
Nei.
Griffel kvittet seg med elbilen da han ble pensjonist (eller omvendt da bilen stoppet ble han pensjonist). Uten elbilen hadde han nok blitt pensjonist 6 år tidligere. Nå bruker han nesten ikke bil. Dog av og til og trolig er de fleste km med henger for hageavfall til Yggeset og plankekjøring fra Byggmax. Så mangel på hengerfeste er den unnskyldningen han bruker. D.v.s. først når det kommer en elbil med hengerfeste kan det hende han bli å finne på en ladeplass. (Han påstår riktignok at Li gressklipperen og Flymotrimmeren "Samurai XT" er hageredskapenes svar på Tesla selv om de ikke kan bruke superlader)

Til gjengjeld har han gjenoppdaget buss til persontransport noe som er ganske rimelig på honnørpris (månedskort 2 soner 390,- er ikke galt), og dessuten, han har jo ikke like mye hast som før.
Med smarttelefon er reiseruter, rutetider, stoppesteder billettkjøp blitt utrolig greit.
Jeg hørte bare at du skal bestille en Model X snart.. :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA