Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Kallagtunet

Som ekte miljøbevisst og i klart mindretall i debatten her:-)

el-fanboy

Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. juli 2013, klokken 17:20
Model S erstatter dieselbilen som langturbilen vår.

Etter min mening må det være mye mer miljøvennlig å ta elbilen på hytta (som ikke har innlagt strøm eller  vann, kun solcelleanlegg) fremfor å reise på storbyferie med Ryanair...

+1  :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

sindrej

Jeg kjøper TMS fordi jeg har lyst på ny bil, og da er TMS den eneste nye jeg egentlig kan tenke meg innen rimelighetens grense. (les: null avgifter, alle pengene mine går til produsenten).

Har kommet frem til at jeg skal gi blaffen å "omvende" fossilhuer siden jo færre som bytter til el, jo lengre vil fordelene vare.  Og det gavner meg.

Fossilhue: De derre elbilene er jo ikke miljøvennlige i det hele tatt, de forurenser jo mye mer enn en vanlig bil.
Sindre: Jo, det er jammen bra ikke flere kjøper elbil, det er gale nok som det er.  Jeg gir for f i miljøet.

;D

tomrh

Hehe! Ja drar den selv noen ganger. Punkterer enhver diskusjon med fossilhuer, når de tror de har vunnet har de tapt.  ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

heimabrygg

Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 14:52
Sitat fra: Griffel på mandag 22. juli 2013, klokken 13:09
Ingen biler er miljøvennlig, men elbiler er de som skader minst og noe må en jo ha om en skal komme seg rundt.
Det enkleste er å se på nærmiljøet. Jeg bor i by, og kan gjerne tenke meg renere luft. Da kommer "zero emission" til sin rett. Null utslipp for nærmiljøet.
+1
Bergen by har svært dårlig luftkvalitet enkelte vinterdager. I tillegg bor jeg nær en trafikkert gate i sentrum og verdsetter fraværet av motorstøy fra elbiler.

Vi har ikke bil i dag og alternativet i høst ville vært en diesel stasjonsvogn som en ren bruksbil. Jeg liker det Tesla representerer med Model S og ønsker å være med og håper de lykkes slik at flere velger elbil som bil nummer én - gjerne på bekostning av en fossilbil.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

cowboyroy

Da 07 E-klasse dieselmerca mi står på verksted, så pendler jeg 9 mil hver vei til jobb med enten 1970 Oldsmobile med 5.7 liters V8 (14l/100km), eller 1952 Cadillac med 5.3 liters V8 (20l/100km). Grusomt dyrt men veldig koslig og med så god lyd at jeg ikke en gang slår på musikk :) Kjøper Tesla fordi den er Amerikansk, den er avgiftsfri og alle pengene går til produsenten og ikke den norske statskassa, den er rå på alle områder og jeg kan da pendle billig og bruke de andre bilene til kosekjøring og drifting :)

Ta det med ro, jeg bruker den bensinen dere sparer :p

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. juli 2013, klokken 19:02
Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!!

Du mobber vel ikke tapatalk- og talatut-gjengen håper jeg  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Øyvind.h

Sitat fra: Elmo på tirsdag 23. juli 2013, klokken 20:26
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. juli 2013, klokken 19:02
Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!!

Du mobber vel ikke tapatalk- og talatut-gjengen håper jeg  ;D
Neida. Tenkte bare det var praktisk for alle på forumet å vite hva jeg til en hver tid skriver på! Kanskje det er behov for flere detaljer og versjonsnummer på tæppatappatalken?

Tippa tuppa toppatappa snikk snakkesnakk fra en iPhone 4, ca 2 år gammel. Tappa zappa dappa!!!!!!! Phony rony Tony!

Edit:ups, tastefeil på tappetappy. Redigert i chrome på iPhone 4 fra 2011. Just sayin'

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Hahaha

Manuelltapp på Dell Precision via Chrome Version 28.0.1500.72 m (up to date) i7 160gig SSD men rævva skjerm .. tappadappa .. så det så!

Epleskreller

Hoho :D

Knappedidapp knapptapp med HTC Desire HD, ganske gammel, sw er nettleser som fulgte med og en ordbok som ikke alltid er enig med meg..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Duzzy

Vi kan glede oss til vi kan skrive:

Sendt from my Tesla....
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Øyvind.h

Sitat fra: Duzzy på tirsdag 23. juli 2013, klokken 23:12
Vi kan glede oss til vi kan skrive:

Sendt from my Tesla....
Har allerede lagt ut bilde av elbilforum.no på skjermen i model s i min post om førsteinntrykk :) Men logget ikke inn, og var ikke min egen tesla.

Sent fra iPhone 4. Sitter på brygga på en gård utenfor Borlänge.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ELbilist1

Tenkte litt på å lage et nytt innlegg...
men kansje andre kan, eller om det allerede ligger noe??
MÅ jeg kjøpe IPHONE??
Jeg har bare en gammeldags telefon med taster og liten skjerm, NOKIA.
Men nå som jeg snart får ICAR, så må jeg kansje inn på IPHONE også??
Eller noen som har noe annet å anbefale? Brukervennlig, og gjerne tåle litt??
Må selvfølgelig kunne få inn Tesla appen!!!!

God sommer.................. 8) 8)
:) Ren nytelse, hvær dag!

sindrej

Stor sett alle Android og iPhones dekker vel det behovet (i varierende grad).

Husk at du kan tappaskrive fra tuppaduppadignsen og da, grunn god nok til å tuppa tippe trykke tuppa det

laumb

Skjønner ikke... Har deaktivert den etter massiv masing fra en gjeng med forumjenter på butikken når det er Pepsi Max-salg, men etter en oppgradering har den tydeligvis sneket seg inn, selv om den er deaktivert og ikke synes hos meg i appen.

Har fyrt av en Mail til tappatappatæpp-supporten.

Forøvrig skrevet på dass. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA