Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: Nordtroms på mandag 22. juli 2013, klokken 10:46
Det er litt irriterende når ICE forkjempere slenger ut slike påstander og presenterer dem som sannheter og så står man der og har ikke kunnskaper nok om  tingene til å der og da kalle det for tull.
Griffels lenke konkluderer med at elbil slår fossil, selv med EU-miks i kontakten. Men kjører man maks 12000 km i året, finnes det opprinnelsesgarantier for strømmen man bruker. Eller man kan gjøre som jeg og kjøpe strøm med opprinnelsesgaranti, så er strømmen dokumentert ren uansett årlig kjørelengde.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

ohh

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Elmo

Sitat fra: tomrh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:30
Men kjører man maks 12000 km i året, finnes det opprinnelsesgarantier for strømmen man bruker. Eller man kan gjøre som jeg og kjøpe strøm med opprinnelsesgaranti, så er strømmen dokumentert ren uansett årlig kjørelengde.

Det fører sjelden til noe posistivt å blande inn opprinnelsesgarantier i diskusjonen med fossilidiotene om totalutslipp fra elbil vs. fossilbil.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kallagtunet

Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo

Lykke til med det da :-)

tomrh

Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo
ICE-forkjemperne tar heller ikke opp debatten pga. miljøvern. Innerst inne gir de blaffen, de er bare ute etter elbilistene fordi de er misunnelige på fordelene.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

ohh

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:38
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo

Lykke til med det da :-)
Ikke sikker på om det lå noe sarkasme bak, men takk skal du ha :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

tomrh

Sitat fra: Elmo på mandag 22. juli 2013, klokken 11:36
Sitat fra: tomrh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:30
Men kjører man maks 12000 km i året, finnes det opprinnelsesgarantier for strømmen man bruker. Eller man kan gjøre som jeg og kjøpe strøm med opprinnelsesgaranti, så er strømmen dokumentert ren uansett årlig kjørelengde.
Det fører sjelden til noe posistivt å blande inn opprinnelsesgarantier i diskusjonen med fossilidiotene om totalutslipp fra elbil vs. fossilbil.
Ja, ser den. Ender bare opp med at de angriper opprinnelsesgaranti-systemet fordi de ikke skjønner bæra av det.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Griffel

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:38
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo
Lykke til med det da :-)
Ingen biler er miljøvennlig, men elbiler er de som skader minst og noe må en jo ha om en skal komme seg rundt.

Sitat fra: tomrh på mandag 22. juli 2013, klokken 12:16
Sitat fra: Elmo på mandag 22. juli 2013, klokken 11:36
Sitat fra: tomrh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:30
Men kjører man maks 12000 km i året, finnes det opprinnelsesgarantier for strømmen man bruker. Eller man kan gjøre som jeg og kjøpe strøm med opprinnelsesgaranti, så er strømmen dokumentert ren uansett årlig kjørelengde.
Det fører sjelden til noe posistivt å blande inn opprinnelsesgarantier i diskusjonen med fossilidiotene om totalutslipp fra elbil vs. fossilbil.
Ja, ser den. Ender bare opp med at de angriper opprinnelsesgaranti-systemet fordi de ikke skjønner bæra av det.
Jeg slo opp "diplomet" fra ishavskraft på arbeidsplassen min, noe som avstedkom mange artige diskusjoner.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ohh

Sitat fra: Griffel på mandag 22. juli 2013, klokken 13:09
Ingen biler er miljøvennlig, men elbiler er de som skader minst og noe må en jo ha om en skal komme seg rundt.
Det enkleste er å se på nærmiljøet. Jeg bor i by, og kan gjerne tenke meg renere luft. Da kommer "zero emission" til sin rett. Null utslipp for nærmiljøet.

Så kan man gjerne diskutere de globale effektene, og selv om det også er et meget positivt regnestykke for elbiler - spesielt her i Norge, så er det langt mer komplisert.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Kallagtunet

#129
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:38
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo

Lykke til med det da :-)
Ikke sikker på om det lå noe sarkasme bak, men takk skal du ha :)

Ingen sarkasme. Jeg er bare litt overrasket over begrunnelsen, jeg tenker at hvis miljø er hovedbegrunnelse så er det andre alternativer en Model S som er mer fornuftig, som sykling til jobb, kollektivtransport eller en mindre el bil. For  meg og det virker som for mange andre her så er den egentlige grunnen valget av akkurat en Model S er at en får en RÅ bil til en pris som i Norge er veldig gunstig i forhold til sammenliknbare råe biler. Hvis en ser hvordan folk har speccet bilene de har bestilt så synes jeg og det indiker dette.

ohh

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 15:07
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:38
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo

Lykke til med det da :-)
Ikke sikker på om det lå noe sarkasme bak, men takk skal du ha :)

Ingen sarkasme. Jeg er bare litt overrasket over begrunnelsen, jeg tenker at hvis miljø er hovedbegrunnelse så er det andre alternativer en Model S som er mer fornuftig som enn den, som sykling til jobb, kollektivtransport eller en mindre el bil. Hos meg og det virker os mange andre her så er den egentlige grunnen for en model s at en får en rå bil til en pris so
Jeg er ingen miljøfanatiker, og kjører bil.. Det er allikevel mange år siden jeg sa at jeg skulle kjøpe elbil den gangen den kom med ordentlig rekkevidde. Det har jeg bestilt nå. At den i tillegg ser bra ut, har 5+2 seter, og har rå ytelse, er alle plusser i boka som gjorde beslutningen utrolig enkel.

Hadde bilen hatt 200hk hadde jeg kjøpt den allikevel. Pga avgiftsregelverket som gjelder nå, gikk jeg 'all-in' :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb


Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 15:07
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:38
Sitat fra: ohh på mandag 22. juli 2013, klokken 11:31
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 11:28
Skjønner ikke denne debatten om miljøvennlighet, det er el ingen som innerst inne kjøper Model S fordi den er miljøvennlig?
Ehh.. Jo

Lykke til med det da :-)
Ikke sikker på om det lå noe sarkasme bak, men takk skal du ha :)

Ingen sarkasme. Jeg er bare litt overrasket over begrunnelsen, jeg tenker at hvis miljø er hovedbegrunnelse så er det andre alternativer en Model S som er mer fornuftig, som sykling til jobb, kollektivtransport eller en mindre el bil. For  meg og det virker som for mange andre her så er den egentlige grunnen valget av akkurat en Model S er at en får en RÅ bil til en pris som i Norge er veldig gunstig i forhold til sammenliknbare råe biler. Hvis en ser hvordan folk har speccet bilene de har bestilt så synes jeg og det indiker dette.

Likevel bytter folk ut R8, M5, Panamera o.l. Med Model S i land der begge er "uoppnåelige"...


Tapatalkin' from iTalatut...

Kallagtunet

Jepp og igjen de bytter ut bilene sine ikke først og fremst på grunn av at Model S er "miljøvennlig" men fordi den er en RÅ og kul bil.

turbolurbo

Tesla Model S er jo et kupp i Norge, i forhold til konkurrentene. En fullspekket TMS P85+ koster over 940' i Tyskland. De har ikke momsfradrag på bilen.
2019 TM3P

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 22. juli 2013, klokken 15:07
Ingen sarkasme. Jeg er bare litt overrasket over begrunnelsen, jeg tenker at hvis miljø er hovedbegrunnelse så er det andre alternativer en Model S som er mer fornuftig, som sykling til jobb, kollektivtransport eller en mindre el bil.

Tja, hvordan vil du karakterisere meg da? Har allerede en mindre elbil (Leaf, som vi skal beholde), sykler til stasjonen og tar toget på jobb. Holder på å installere solcellepaneler på taket hjemme for å dekke forbruket til begge elbilene.

Model S erstatter dieselbilen som langturbilen vår.

Etter min mening må det være mye mer miljøvennlig å ta elbilen på hytta (som ikke har innlagt strøm eller  vann, kun solcelleanlegg) fremfor å reise på storbyferie med Ryanair...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA