Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplass på Værnes

Startet av Blysom, søndag 04. mai 2008, klokken 21:04

« forrige - neste »

JCBX

du skal vel bare luse klemme 38 og 51 i 55pols stikket så er den i bly modus !

fjern lusen og du er i NiCd modus

elektrolux

Sitat fra: JCBX på mandag 01. februar 2010, klokken 21:02
du skal vel bare luse klemme 38 og 51 i 55pols stikket så er den i bly modus !

fjern lusen og du er i NiCd modus

Jeg har nå lagt denne infoen inn på Elbilwiki. Har godt ut fra at du mener å laske/kortslutte pinne 38 og 51. Gjelder dette kun V3.1 eller alle versjoner?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JCBX

umiddelbart står det direkte i den tyske "kundendienstschule"

og den omtaler Saxo og Berlingo (jeg ved ikke om der er 55 pins i Berlingo)

de referencer I har til V3.1 eller andre ... er det ikke versioner i selve ELIT og ikke laderen ???

umiddelbart vil jeg tro at alle med 55 pins stik kan sætte den op til Bly manuelt !

laske 38 (+12V) til 51 (bly/ja) 

ingen laske = NiCd

hvis nogen kan anvise hvorledes jeg lægger "word" op på en melding så ville jeg gerne fremvise denne manual

JCBX

kan se at pin 40 er styring af relæet for batterivarme (kun ved blybatterier)

8)

elektrolux

Kan du se hva som må til for å initere redused power?

Greit å aktivere når Robometeret ser skjevhet i batteripakken.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JCBX

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 02. februar 2010, klokken 15:57
Kan du se hva som må til for å initere redused power?

Greit å aktivere når Robometeret ser skjevhet i batteripakken.  ;)

den er ikke fremført til 55 pins stikket såvidt jeg kan se !

JCBX

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 02. februar 2010, klokken 15:57
Kan du se hva som må til for å initere redused power?

Greit å aktivere når Robometeret ser skjevhet i batteripakken.  ;)

jeg har læst og læst og studeret el skemaer !

pin 7 skal sansynligvis luses til stel (ikke minus men chassi)

det er en tidsbestemtbegrænser !!

stemmer det over ens med det vi ved mht. begrænsningen ?

den begrænser en masse så vi ikke trækker for stor støm osv. men det er tid der bestemmer hvornår den lukker helt ned for systemet !

SU alle tak !

Elmo

#37
Sitat fra: JCBX på tirsdag 02. februar 2010, klokken 15:18
umiddelbart står det direkte i den tyske "kundendienstschule" ....
hvis nogen kan anvise hvorledes jeg lægger "word" op på en melding så ville jeg gerne fremvise denne manual
Kanskje det er dette (Kundendienstschule) dokumentet for Saxo du gjerne ville fremvise ??? (10Mbyte)
... den som hadde fulgt bedre med i tysken på gymnaset du .... :-[

Vedlegger forresten de to sidene som viser oversikten over 55-pins kontakten
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JCBX

 ;D ;D ;D

nøgen kvinde ! lærer at spinde  ;)

;D ;D ;D

er vi enige mht. pin 7 som skal stelles ???

JCBX

jeg har lasket pin 37 og 51 i en saxo med bly og den lader anderledes nu , samtidigt kører blæseren mere eller mindre konstant og laderen yder tilsyneladende noget mere end ved NiCD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA