Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ til Model S

Startet av Vikinger87, mandag 29. juli 2013, klokken 00:54

« forrige - neste »

Vikinger87


Nuvolari

#1
En sånn skal jeg ha som nr 2 bil!

Hva er kilden?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert


eclipse

Sitat fra: Vikinger87 på lørdag 13. juli 2013, klokken 23:57
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 13. juli 2013, klokken 23:51
En sånn skal jeg ha som nr 2 bil!

Hva er kilden?

her er kilden : http://www.diseno-art.com/news_content/2012/11/tesla-c-concept/

Kilden er altså en uavhengig kar som har sett for seg hvordan bilen kan se ut:

But for one independent designer that's not enough. Dejan Hristov has taken it upon himself to imagine what a smaller city car from Tesla might look like
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

laumb

Nei takk.
Den strider i mot everything Tesla.

Den passer ikke for massemarkedet.
Den egner seg ikke til langtur.
Dårlig innvendig plass.
Størrelsesmessig ikke på pár med "skateboardet".


Dette kommer nok ikke Tesla til å følge opp. Kanskje i 2035?

Forøvrig er slike konsepter ofte stunts fra unge bildesignere som ønsker oppmerksomheten til produsentene for å sikre seg en jobb. Uheldigvis klarte ikke denne personen å trekke inn noe som helst av DNA'et til Tesla sin branding, og kommer neppe til å få annet enn latter av selskapet.

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.


valvolainen

Lager de en slik bil havner de plutselig i konkurranse med alle andre som lager elbil.
Mye annet å lage før den tid.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Teslafrank


petersv

Det er jo ikke en Tesla, det vet jo alle, men den ser jo bra ut som en småbil. Vi må ikke bli totalt fanboys heller, og kritisere alt som andre lager. Jeg er ganske sikker på at hadde tesla designet noe som var lignende, men litt mer "Tesla", hadde mange lovpriset den.. ;)

Model X er jo et prakteksempel på nettopp det. Den er jo langt fra pen, men mange liker den fordet. Ser jo ut som en forvokst bille. Hadde Model X blitt lansert som et 3.partskonsept hadde den nok fått like mye slakt som denne.

Muffinman

Synes omrisset ligner mistenkelig mye på denne:



Ikke noe jeg ville hengt på juletreet.

laumb


Sitat fra: petersv på søndag 14. juli 2013, klokken 14:24
Jeg er ganske sikker på at hadde tesla designet noe som var lignende, men litt mer "Tesla", hadde mange lovpriset den.. ;)


Helt korrekt. Den ligner ikke på noe som kan ha en familielikhet med Tesla i det hele tatt. Derfor liker vi den ikke.

Hadde en eller annen fanboy designet en BMW med Mercestjerne i grillen ville nok den og blitt mislikt, uten at de var fanboys fordet.

Cobos

Det skal også påpekes at jeg som klart kan defineres som fanboy ikke er særlig glad i designet på Model X. Den er litt som Panamera i design, tidvis veldig stilig og elegant og fra noen vinkler en forvokst bille som så treffende ble nevnt over.

Når det gjelder dette designet er vel poenget at den ikke ser ut som en Tesla og Tesla ikke har planer om en liten bybil, de satser på en stor kompaktklasse eller mellomklasse bil som Bluestar.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

petersv

#13
Sitat fra: Cobos på søndag 14. juli 2013, klokken 18:36
Det skal også påpekes at jeg som klart kan defineres som fanboy ikke er særlig glad i designet på Model X. Den er litt som Panamera i design, tidvis veldig stilig og elegant og fra noen vinkler en forvokst bille som så treffende ble nevnt over.

Når det gjelder dette designet er vel poenget at den ikke ser ut som en Tesla og Tesla ikke har planer om en liten bybil, de satser på en stor kompaktklasse eller mellomklasse bil som Bluestar.

Cobos

+1! "Endelig" en konstruktiv post ;)

Off-topic warning!

Ang. Model X, ser den heldigvis bedre ut i virkeligheten enn de data-genererte bildene på Teslas sider. Men ville ikke kjøpt den i brun, som jeg har gjort med Model S ;)









jkirkebo

Sitat fra: Cobos på søndag 14. juli 2013, klokken 18:36
Det skal også påpekes at jeg som klart kan defineres som fanboy ikke er særlig glad i designet på Model X. Den er litt som Panamera i design, tidvis veldig stilig og elegant og fra noen vinkler en forvokst bille som så treffende ble nevnt over.

Samme her. Liker ikke Model X i det hele tatt, den vekker ikke på noen måte det samme "må-ha" begjæret som Model S gjør.

Men i forhold til f.eks Mercedes GL eller BMW X6 er den jo en regelrett skjønnhet. Så alt er relativt....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA