Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av ellenb, søndag 28. juli 2013, klokken 09:34

« forrige - neste »

ellenb

Jeg vurderer å kjøpe elbil. Har sett en del på Think City. Det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med å ha elbil i Bergen sentrum? Bor i leilighet der det ikke vil være mulig å lade. Elbilen vil bli benyttet til opptil ca 1 mil kjøring hver dag. Har sett at det finnes ladestasjoner i sentrum. Er det noen som har elbil i Bergen som kan dele erfaringer? Lurer veldig på om det er enkelt å få ladet med tanke på om plassene er opptatt, om parkering rundt i byen fungerer bra, osv. Og det viktigste jeg lurer på er om det vil være upraktisk å kjøpe en elbil dersom jeg ikke kan lade den hjemme?
Takker for svar.

Mhagen3

Hei

Bor ikke i sentrum selv (lader hjemme), men prøver meg likevel:

Det beste tilbudet  er pt. bystasjonen. Der kan man parkere gratis. Det er 24 ladeplasser der.
Det er ganske fullt på ladeplassene på dagtid. Tror det er bedre på ettermiddag / kveld, men vil nok anbefale å ha en "plan B" for å få ladet bilen. Det finnes også noen ladeplasser i anlegg for beboerparkering (solheim p-hus, nordnes p-hus, birkebeiner beboerparkering)

Bor du i et område med boligsoneparkering, så kan du få parkeringskort gratis med elbil. Ladestolper er det imidlertid dårlig med på gateplan i Bergen. Samtidig er ikke 1 mil kjøring om dagen så mye. Du vil ikke ha behov for å lade hver dag.

Jeg tenker - tja - og håper noen andre som bor i sentrum og kjører elbil kan dele erfaringer...

mvh

Martin Hagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA