Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Adrian, lørdag 27. juli 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

frskby

Tok sjansen å la inn både førerkortnr og fødselsnr jeg... Status er borte. Alt utstyr er korrekt hos meg.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Gjermund

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. juli 2013, klokken 16:18
Sitat fra: Lokführer på fredag 12. juli 2013, klokken 14:39
Hadde det ikke vært naturlig å få en siste sjanse til å gjøre endringer før man nok en gang bekrefter?
Ingen dum idè :) Da jeg uventet har fått inn noen hundre K, og anbudet på tilbygg på hus har kommet ned et par hundre K, har jeg sendt e-post til Tesla og sagt de kan bumpe meg opp til Performance om de får det til uten forsinkelser. Tar til takke med standard om endring fører til forsinkelse.

Etter alle innleggene om hvorfor en ikke skal bestille performance? Det er sikkert ikke for sent å legge på vinterpakka heller  ;)

Øyvind.h

#77
Sitat fra: Gjermund på mandag 15. juli 2013, klokken 10:53
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. juli 2013, klokken 16:18
Sitat fra: Lokführer på fredag 12. juli 2013, klokken 14:39
Hadde det ikke vært naturlig å få en siste sjanse til å gjøre endringer før man nok en gang bekrefter?
Ingen dum idè :) Da jeg uventet har fått inn noen hundre K, og anbudet på tilbygg på hus har kommet ned et par hundre K, har jeg sendt e-post til Tesla og sagt de kan bumpe meg opp til Performance om de får det til uten forsinkelser. Tar til takke med standard om endring fører til forsinkelse.

Etter alle innleggene om hvorfor en ikke skal bestille performance? Det er sikkert ikke for sent å legge på vinterpakka heller  ;)
Hehe :) Jeg står ved absolutt alt jeg har sagt og ment om Performance. Føler da jeg har vært tydelig på hva Performance gir og ikke gir (etter mitt syn), og at jeg ville kjøpt Perf om jeg kunne kjøpt bilen cash og var ellers gjeldfri. Jeg ville dog aldri lånt 70.000,- ekstra for å kjøpe den, men når jeg plutselig fikk inn noen hundre tusen uventet, samt at tilbygget på huset ble et par hundre tusen rimeligere enn forventet, tenkte jeg "hvorfor ikke". Fortsatt ikke gjeldfri, men man lever jo bare en gang :) Vinterpakken mener jeg fortsatt er tull og tøys for meg, så den skal jeg definitivt ikke ha.

Kan for øvrig legge til at jeg akkurat fikk svar fra Tesla. Bilen min er i produksjon og snart ferdig, så jeg får 85kWh non perf og gleder meg til det!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2013, klokken 12:24
Kan for øvrig legge til at jeg akkurat fikk svar fra Tesla. Bilen min er i produksjon og snart ferdig, så jeg får 85kWh non perf og gleder meg til det!
Nice  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2013, klokken 12:24
Sitat fra: Gjermund på mandag 15. juli 2013, klokken 10:53
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. juli 2013, klokken 16:18
Sitat fra: Lokführer på fredag 12. juli 2013, klokken 14:39
Hadde det ikke vært naturlig å få en siste sjanse til å gjøre endringer før man nok en gang bekrefter?
Ingen dum idè :) Da jeg uventet har fått inn noen hundre K, og anbudet på tilbygg på hus har kommet ned et par hundre K, har jeg sendt e-post til Tesla og sagt de kan bumpe meg opp til Performance om de får det til uten forsinkelser. Tar til takke med standard om endring fører til forsinkelse.

Etter alle innleggene om hvorfor en ikke skal bestille performance? Det er sikkert ikke for sent å legge på vinterpakka heller  ;)
Hehe :) Jeg står ved absolutt alt jeg har sagt og ment om Performance. Føler da jeg har vært tydelig på hva Performance gir og ikke gir (etter mitt syn), og at jeg ville kjøpt Perf om jeg kunne kjøpt bilen cash og var ellers gjeldfri. Jeg ville dog aldri lånt 70.000,- ekstra for å kjøpe den, men når jeg plutselig fikk inn noen hundre tusen uventet, samt at tilbygget på huset ble et par hundre tusen rimeligere enn forventet, tenkte jeg "hvorfor ikke". Fortsatt ikke gjeldfri, men man lever jo bare en gang :) Vinterpakken mener jeg fortsatt er tull og tøys for meg, så den skal jeg definitivt ikke ha.

Kan for øvrig legge til at jeg akkurat fikk svar fra Tesla. Bilen min er i produksjon og snart ferdig, så jeg får 85kWh non perf og gleder meg til det!

Alternativet til å bruke de 70' på perf ville være å betale ned på lånet. Det er derfor ingen forskjell på å låne 70' eller bruke 70' du måtte ha liggende. Rentekostnaden blir den samme.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på mandag 15. juli 2013, klokken 13:23
Alternativet til å bruke de 70' på perf ville være å betale ned på lånet. Det er derfor ingen forskjell på å låne 70' eller bruke 70' du måtte ha liggende. Rentekostnaden blir den samme.
Nei jasså er det slik det er ja  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2013, klokken 13:32
Sitat fra: Nuvolari på mandag 15. juli 2013, klokken 13:23
Alternativet til å bruke de 70' på perf ville være å betale ned på lånet. Det er derfor ingen forskjell på å låne 70' eller bruke 70' du måtte ha liggende. Rentekostnaden blir den samme.
Nei jasså er det slik det er ja  ;D

Beklager, fikk et annet inntrykk da jeg leste innlegget ditt :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cato76

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2013, klokken 12:24
Kan for øvrig legge til at jeg akkurat fikk svar fra Tesla. Bilen min er i produksjon og snart ferdig, så jeg får 85kWh non perf og gleder meg til det!

Kult  ;D Hvilket res.nr har du Øyvind.h  :o
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

#83
Sitat fra: Nuvolari på mandag 15. juli 2013, klokken 14:15
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2013, klokken 13:32
Sitat fra: Nuvolari på mandag 15. juli 2013, klokken 13:23
Alternativet til å bruke de 70' på perf ville være å betale ned på lånet. Det er derfor ingen forskjell på å låne 70' eller bruke 70' du måtte ha liggende. Rentekostnaden blir den samme.
Nei jasså er det slik det er ja  ;D

Beklager, fikk et annet inntrykk da jeg leste innlegget ditt :)
Ingen ting å beklage :) Ser jeg har skiftende logikk. Når jeg sendte epost for å høre om bytte til perf tenkte jeg at det var kjekt å ha og sikkert verd en tusenlapp per gang jeg får utnyttet kraftdiffen mellom non perf og perf.
Det som trigget var rett og slett video av speedometeret ved 0-60 lagt ut av Dragtimes og en eller annen annen kar. Stilte dem side ved side for å sammenligne perf og non-perf, og det er helt klart bedre drag i performance!

Men når det ble klart at bilen allerede er i produksjon var det bare å hente frem følelsen jeg fikk når jeg drev med akselerasjonstesting i performance-utgaven. De er vanvittige og avhengighetsskapende, men samtidig er den mentale sjekklisten LANG før flatt jern i performance er forsvarlig. Kreftene er langt i overkant 99,5% av tiden på veien. Non perf har bare overflod 98% av tiden  8)

Sitat fra: Cato76 på mandag 15. juli 2013, klokken 17:27
Kult  ;D Hvilket res.nr har du Øyvind.h  :o
Tosifret P-nummer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA