Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Adrian, lørdag 27. juli 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

olehelge

Dei har vel tatt helg - kan ikke plukke deler til bilene våre da - det er vel i sanntid?  ;)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Spooz

Hvis knappene dukker opp igjen anbefaler jeg alle å ta en ekstra dobbeltsjekk av utstyret. På min private bil har 21" felgene plutselig falt ut, selv om dette ble bekreftet elektronisk tidligere. Nå har imidlertid knappen forsvunnet igjen, slik som for alle andre, så da spørs det..

valvolainen

Kutta ut personnummeret, tok med fødselsdato og førerkortnummer.
Det får holde.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Gusse


kimlillebo

Etter å ha vært 12 dager i Afrika der de har kopiert både pass og visa opp til flere plasser så er det minste jeg er redd for å gi personnummeret mitt til Tesla online.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Jimpec

Å finne/regne ut/få tak i fødselsnummer på en person i Norge er lekende lett for de som absolutt vil.

Det er sunt å ha en skeptisk holdning til dette riktignok, men utifra en risikotankegang så burde det være veldig trygt å gi fra seg dette til Tesla som man har en kundeforhold til.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Amoss

Sitat fra: laumb på fredag 12. juli 2013, klokken 17:58
Sitat fra: Amoss på fredag 12. juli 2013, klokken 16:59
... skulle ellers være interessant å hørt om Tesla Norge har fått disp. fra datatilsynet for å registrere personnummer :p

Ikke Tesla Norge som spør - og vi har tidligere signert når vi reserverte på at vi følger amerikansk lov og at uoverensstemmelser gjøres opp i retten i California. ;)

Ikke min mening å gjøre noen stor sak ut av dette da - men ja, er Tesla USA som spør, og de VET antagelig ikke at man må ha dispansasjon fra datatilsynet for å ha lov til å lagre dette. Som deres representant i Norge blir det vel Telsa Norge som måtte søke om dette på Telsa Motors vegne, og som evnt. får smellen dersom dette ikke er i orden?  Litt usikker på jussen her.

Det er fullt mulig å avtale at man avgjør rettstvister mellom to parter ihht til lover og via domstoler i det ene eller andre av de landene avtaleparterene hører til. Men det er ikke mulig å avtale seg bort fra å følge Norsk lov...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

JohanH

Er det ikke litt merkelig at et firma som Tesla, som er så langt fremme når det gjelder all nyskapende teknologi inkludert GUI og styring av bilens interne systemer, ikke klarer å lage en website med kundesystem som er bedre enn en slik generisk web-shop som en kan kjøpe for 99 dollar per måned?

Jimpec

Jo forsåvidt. Men er vi villige til å betale for det?
Vil tro at Tesla tenker at vi vil betale for bilen, ikke webshopen, derfor kjører de et enkelt opplegg som sikkert koster dem minimalt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

valvolainen

Hovedproduktet til tesla er ikke websidene.
Synes de har oversiktlige sider, ikke for mye graps, og enkelt å finne frem.
At de har en begrenset web-shop er jo naturlig, de har jo egentlig bare ett produkt.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

SimenT

Nå er statusen min borte, noen flere? :)

Håper det skjer noe
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Sveinal

Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

kimlillebo

Min har hvert borte noen dager nå. Står bare VIN nummert.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Celter

Jeg har også bare VIN nummeret. Det holder for meg :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

laumb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA