Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Adrian, lørdag 27. juli 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Epleskreller på fredag 12. juli 2013, klokken 14:44
Er det noen andre som har trykker "confirm" uten at det ser ut til å ha noen effekt? Jeg har trykket (og bekreftet i neste vindu) 10-15 ganger nå i tre ulke nettlesere..

Har du oppdatert informasjonen ang. registrering og leveringsadresse først?
Sikker på at du ikke får noen feilmeldinger som du overser?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Oreo

Tok veldig lang tid til meg også, men gikk gjennom i en ny tab til slutt (firefox).
Altså, CONFIRMED. Håper de ikke begynner å produsere bilen min på mandag, og jeg dermed ender opp med en typisk "mandagsbil"?? ::)

Kanskje personnr. er om de mekker sammen en god forsikringsording og kan tilby den direkte ved overtagelse?
Siden Driver's License er den mest vanlige formen for ID i USA, tenker jeg dette er noe som henger igjen i Tesla's etterhvert så kjente Google translate.
Ellers så må sies at førerkort er en ganske relevant ID når en handler bil. Antar de fleste kunder innehar dette.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Epleskreller

Sitat fra: OleJA på fredag 12. juli 2013, klokken 15:17
Sitat fra: Epleskreller på fredag 12. juli 2013, klokken 14:44
Er det noen andre som har trykker "confirm" uten at det ser ut til å ha noen effekt? Jeg har trykket (og bekreftet i neste vindu) 10-15 ganger nå i tre ulke nettlesere..

Har du oppdatert informasjonen ang. registrering og leveringsadresse først?
Sikker på at du ikke får noen feilmeldinger som du overser?

Har lagt til den infoen. Jeg endret også navnet mitt, mellomnavnet var havnet som første etternavn..

Trykker confirm now to ganger, så tenker den litt og går tilbake til mytesla startside.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cobos

Sitat fra: Epleskreller på fredag 12. juli 2013, klokken 14:44
Er det noen andre som har trykker "confirm" uten at det ser ut til å ha noen effekt? Jeg har trykket (og bekreftet i neste vindu) 10-15 ganger nå i tre ulke nettlesere..
Les mitt svar lenger opp. For meg hjalp det å registrere persnr og førerkortnr først og så trykke confirm.

Cobos

EDIT: Ser at dette allerede var gjort, da ville jeg kontaktet Tesla.
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

ArneS

#34
Status oppdateringen stemmer uansett ikke (sourcing parts) da jeg har fått mail i dag fra Tesla at bilen min er ferdig produsert og leveres i månedsskiftet jul/aug

Edit: aug/sep skulle det være   ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på fredag 12. juli 2013, klokken 14:39
Hadde det ikke vært naturlig å få en siste sjanse til å gjøre endringer før man nok en gang bekrefter?
Ingen dum idè :) Da jeg uventet har fått inn noen hundre K, og anbudet på tilbygg på hus har kommet ned et par hundre K, har jeg sendt e-post til Tesla og sagt de kan bumpe meg opp til Performance om de får det til uten forsinkelser. Tar til takke med standard om endring fører til forsinkelse.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bonefish

Det går fint og oppgradere enda. Jeg sendte mail før jeg bekreftet og i løpet av en time hadde jeg fått svar at oppgraderingen til P var bekreftet med samme estimerte levering som før :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Birger

Fra Tesla:
This is on hold, was part of a security check as we had unclear information about the configuration of some cars.

If the configuration is ok as it is in your My Tesla account, please click the "confirm now" and everything is ok.

We apologize for any inconveniences caused, we just want to make sure that we will definitely build the car as per your order.

Thank you for understanding.

Have a nice weekend

Your Tesla Motors Ownership Experience team


Jaja, bare det ikke forsinker bilen :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Amoss

Sitat fra: Oreo på fredag 12. juli 2013, klokken 15:35
Kanskje personnr. er om de mekker sammen en god forsikringsording og kan tilby den direkte ved overtagelse?

Hmm... Heller en finansieringspakke - de ER involvert i finanaiering av bilene i USA, men så vidt jeg vet ikke i forsikring. Men tror nok heller de har tenkt å kredittsjekke kundene før bilene blir sendt avsted, virker i alle fall slik?


Sitat fra: Oreo på fredag 12. juli 2013, klokken 15:35
Ellers så må sies at førerkort er en ganske relevant ID når en handler bil. Antar de fleste kunder innehar dette.

Nja, forsåvidt "relevant", men ikke påkrevd. Man KAN kjøpe og eie en bil uten å ha førerkort, men da må du ha med deg en med førerkort som kan ta i mot nøklene (eller FOB'en i dette tilfelle).


... skulle ellers være interessant å hørt om Tesla Norge har fått disp. fra datatilsynet for å registrere personnummer :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TerjeV

Order Confirmed
We have begun sourcing parts for your order.

Deilig med bevegelse på statusen.... Håper på VIN nummer også snart!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

laumb


Sitat fra: Amoss på fredag 12. juli 2013, klokken 16:59
Men tror nok heller de har tenkt å kredittsjekke kundene før bilene blir sendt avsted, virker i alle fall slik?

Neppe.
Det må informeres oss om at det er kredittsjekk som skal foretas.



Sitat fra: Amoss på fredag 12. juli 2013, klokken 16:59
... skulle ellers være interessant å hørt om Tesla Norge har fått disp. fra datatilsynet for å registrere personnummer :p

Ikke Tesla Norge som spør - og vi har tidligere signert når vi reserverte på at vi følger amerikansk lov og at uoverensstemmelser gjøres opp i retten i California. ;)

PHsigP85

Sitat fra: laumb på fredag 12. juli 2013, klokken 17:58
Neppe.
Det må informeres oss om at det er kredittsjekk som skal foretas.

Fortsatt OT, men bær over med det. Ikke noe krav om å opplyse om dette så lenge man har en rimelig grunn for å foreta kredittsjekk. Det er derimot god kundeskikk å opplyse om dette i forkant, men nødvendig er det ikke.

Det er derimot et krav at privatpersoner får beskjed etter at kredittsjekk er foretatt. Alle tilbyderne av kredittsjekk jeg har benyttet gjør dette automatisk.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Sveinal

#42
Fått denne statusen på MyTesla, men ikke fått noen mail om å bekrefte ordren. Sitter og venter foran iPaden.

Oppdatering kl 18:53: har bekreftet. -> we have begun sourcing . . .
Ikke fått noen ny melding om leveringstidspunkt.

OT: har puttet endel av bilpengene i Tesla-aksjer, og det hjelper på. Akkurat nå er det $2,65  opp idag. Når bilen kommer kan jeg ikke sitte lenger på aksjene.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Moray

Merkelig at man ikke får Mail om slikt, og hele tiden må gå inn og sjekke status!

Jeg trykket for øvrig confirm uten å legge inn ekstra data.
S85

Kenneth Waal

"Order Confirmed
We have begun sourcing parts for your order."

De begynner å ordne med deler til bilen nå, men får den ikke før "sent desember".  :-\
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA