Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Adrian, lørdag 27. juli 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

Oreo

Sitat fra: Cirion på fredag 12. juli 2013, klokken 11:03
Sitat fra: Muffinman på fredag 12. juli 2013, klokken 10:58
Hvorfor skal de ha førerkortnummer? Jeg er generelt skeptisk til å gi fra meg privat informasjon. Kan ikke huske at jeg noensinne har vært nødt til å oppgi dette ved bilkjøp tidligere....
Forsikring og registrering... Har aldri noensinne fått prøve en bil uten at de skal kopiere førerkortet...
Prøvekjøring og kjøp av bil er to forskjellige ting. Kan heller ikke skjønne at de skal ha dette for å bekrefte ordren?
Mulig det er en måte å legitimere seg på da? At du er den du er og ikke bare bestiller en bil i naboen sitt navn f.eks. (det er jo derfor en må være forsiktig med å oppgi personalia, litt ironisk!).
Avventer noen timer og lar kjerringa få siste ord om det blir svart eller multicoat hvit....jeg som allerede hadde bestemt meg for svart.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cobos

Da er min også på sourcing parts.
FYI: Det ser ut som bekrefte bare står å spinner hvis man ikke først har fylt ut ID informasjon. Ihvertfall gjorde den det for meg, og så fylte jeg ut personnr og førerkortnr og da gikk den rett gjennom.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

koop

Jepp.
Jeg måtte også legge inn lisens og fødselsnr. Måtte legge inn fruen sitt også, da vi skal være felles eie.
Håper det betyr at vi snar får litt VIN vi også.
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Muffinman

Sitat fra: Cirion på fredag 12. juli 2013, klokken 11:03
Sitat fra: Muffinman på fredag 12. juli 2013, klokken 10:58
Hvorfor skal de ha førerkortnummer? Jeg er generelt skeptisk til å gi fra meg privat informasjon. Kan ikke huske at jeg noensinne har vært nødt til å oppgi dette ved bilkjøp tidligere....
Forsikring og registrering... Har aldri noensinne fått prøve en bil uten at de skal kopiere førerkortet...
Nå er det vel normalt sett ikke Tesla som skal ordne forsikringen, og dette er jo ikke en prøvekjøring. Mitt spørsmål står fortsatt.

Gusse

Hadde ingen problem med å oppgi fødselsnummeret mitt jeg for min del. Tenker sånn at når jeg stoler nok på et utenlandsk firma til å forskuttere 31K, uten å få så mye som en vindushvisker, ja da serverer jeg lett ut mitt fødsel og personnummer....men det er ydmykt min å bare min egen mening;)

JohanH

Jeg ble ikke spurt om noe info. Bare konfirmerte nå jeg og nå er det "sourcing parts"

laumb

Bekreftet min og.
Merkelig at de hele tiden skal gå tilbake i prosessen. De som ikke aktivt følger med måtte da ventet til den ble godkjent automagisk.

RSandven

Sitat fra: laumb på fredag 12. juli 2013, klokken 13:28
Bekreftet min og.
Merkelig at de hele tiden skal gå tilbake i prosessen. De som ikke aktivt følger med måtte da ventet til den ble godkjent automagisk.

La inn fødselsnummer, DL-nummer og confirm!
Enig at det er såpass mye en må følge med på, men de som ikke sjekker status, er ikke interessert nok :P
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

kjølholdt

Og hvor står førerkort nummer?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

PAS

Sitat fra: kjølholdt på fredag 12. juli 2013, klokken 13:50
Og hvor står førerkort nummer?
i posisjon 5 på forsiden av førerkortet
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

laumb

Nr. 5 på førerkortet ditt.

Epleskreller

Jeg "confirmet" og er fremdeles på hold :(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Spinner

Sitat fra: Muffinman på fredag 12. juli 2013, klokken 13:08
Nå er det vel normalt sett ikke Tesla som skal ordne forsikringen, og dette er jo ikke en prøvekjøring. Mitt spørsmål står fortsatt.
Det er nok for å forenkle leveransen av bilen, så du kan legitimere deg og de har noe å sjekke opp mot ;)

Lokführer

Hadde det ikke vært naturlig å få en siste sjanse til å gjøre endringer før man nok en gang bekrefter?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Epleskreller

Er det noen andre som har trykker "confirm" uten at det ser ut til å ha noen effekt? Jeg har trykket (og bekreftet i neste vindu) 10-15 ganger nå i tre ulke nettlesere..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA