Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

ArneS

Fint med aktive sjeler. "Tesla lader" på Tonstad i Vest Agder  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Knorway

Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

fonberg

Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jakoys

#963
Jeg har ikke lest alle innleggene her på elbil-forum, så kanskje dette er gammelt nytt. Men likevel: Snublet over et kart som indikerer plassering til en rekke nye superladerpunkter i Danmark og Tyskland.

http://insideevs.com/more-details-emerge-on-teslas-supercharger-expansion-in-europe/

Mons


Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Fungerer kjempefint denne. Du må ha et tilfeldig RFID-kort for å starte den. Usikker på når de har tenkt å innføre betalingskrav. Foreløpig er den gratis.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Knorway

Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Knorway

Sitat fra: Mons på torsdag 27. februar 2014, klokken 15:27

Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Fungerer kjempefint denne. Du må ha et tilfeldig RFID-kort for å starte den. Usikker på når de har tenkt å innføre betalingskrav. Foreløpig er den gratis.

Takker! :)

fonberg

Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Litt rart at du har såpass høyt forbruk - jeg har typisk rundt 190 Wh/km (antar du også mente Wh/km) på langturer. (Men på kortere turer dvs < 20 km har også jeg rundt 250 Wh/km.) Jeg kjører TMS 85 med Nokian R2  fylt med 45psi, ikke takstativ, Range mode påslått og AC på ca. 21-23 grader. Følger stort sett trafikken, sinker den i hvert fall ikke. Jeg er derfor komfortabel med inntil 35 mil langtur uten lading.

Men uansett, som Mons sier over ser det ut som du har det klart til turen din til Sälen om du har et RFID-kort :) Vasaloppet eller?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Knorway

Sitat fra: fonberg på fredag 28. februar 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Litt rart at du har såpass høyt forbruk - jeg har typisk rundt 190 Wh/km (antar du også mente Wh/km) på langturer. (Men på kortere turer dvs < 20 km har også jeg rundt 250 Wh/km.) Jeg kjører TMS 85 med Nokian R2  fylt med 45psi, ikke takstativ, Range mode påslått og AC på ca. 21-23 grader. Følger stort sett trafikken, sinker den i hvert fall ikke. Jeg er derfor komfortabel med inntil 35 mil langtur uten lading.

Men uansett, som Mons sier over ser det ut som du har det klart til turen din til Sälen om du har et RFID-kort :) Vasaloppet eller?

Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.

Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)

eclipse

#969
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 12:45
Sitat fra: fonberg på fredag 28. februar 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Litt rart at du har såpass høyt forbruk - jeg har typisk rundt 190 Wh/km (antar du også mente Wh/km) på langturer. (Men på kortere turer dvs < 20 km har også jeg rundt 250 Wh/km.) Jeg kjører TMS 85 med Nokian R2  fylt med 45psi, ikke takstativ, Range mode påslått og AC på ca. 21-23 grader. Følger stort sett trafikken, sinker den i hvert fall ikke. Jeg er derfor komfortabel med inntil 35 mil langtur uten lading.

Men uansett, som Mons sier over ser det ut som du har det klart til turen din til Sälen om du har et RFID-kort :) Vasaloppet eller?

Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.

Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)


Jeg har kjørt 10.000km siden September, snitt forbruk totalt er 220 W/km og etter piggdekkene kom på 228 W/km.

Men dette er snittkjøring der bykjøringen drar veldig opp. Når jeg kjører langtur på over 10 mil er forbruket helt annerledes. Senest i dag fra Stord til Stavanger, takstativ, Hakka7 piggdekk, 8 grader ute, 19 grader inne, uten forvarming brukte jeg 190 W/km.

På mandag i ca samme forhold brukte jeg 170 W/km men da hadde jeg forvarming og ladet bilen før avgang.

Hvis du tidsforskyver ladingen slik at den er ferdig rett før kjøring starter og forvarmer mens du lader, har 18 grader i bilen og range Mode så er jeg sikker på at du kommer frem

Jeg følger fartsgrensene men reduserer gjerne litt de bratteste bakkene -5kmt
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Havebigfun

Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 12:45
Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.
Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)

Jeg har vært på Holmenkollen tre ggr. -det er ikke lett å komme under 250.
Om batteriet ikke er varm og man bruker bremseskivene istedenfor regen på veien ned  kommer man også langt over dette. Den ene gangen lå jeg over 400 hvis jeg husker rett- gjennomkald bil- regen først når jeg var nede.
Du får glede deg over energikostnaden vs fossilbil ;)

Lille Lance

Noen som vet hvor på Sandvika Storsenter det er ladestasjoner? P1, P2 P3, P4 eller P5 ??  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

FruTesla

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:49
Noen som vet hvor på Sandvika Storsenter det er ladestasjoner? P1, P2 P3, P4 eller P5 ??  ::)

Finnes iallefall på P3.......
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Griffel

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 01. mars 2014, klokken 19:49
Noen som vet hvor på Sandvika Storsenter det er ladestasjoner? P1, P2 P3, P4 eller P5 ??  ::)
Rett til høyere med en gang etter innkjøringen i den nye delen.
En annen sak er at i et hvert fall jeg ville bli svett om jeg skulle parkere en bil av Teslas størrelse på en av disse plassene.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

torerikb

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA