Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

stianrod

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 20. november 2013, klokken 22:09
Sitat fra: stianrod på onsdag 20. november 2013, klokken 15:32
for#*&@$# elektrikerselskap VINTERVOLL, Trondheim.

Tok kontakt med dem i begynnelsen av oktober ang lading i garasje. Etter 3 purringer fikk jeg idag beskjed om at de ikke kan gjøre dette før tidligst februar!!!  >:(

Til folk i Trøndelag: Glem Vintervoll! Tok kontakt pga TOBB-fordelene, men de virket rett og slett ikke interessert i jobben i det hele tatt...

Ringte Sønnico umiddelbart, traff en meget hyggelig kar, kommer på mandag!  :D

Kan hende årsaken er at de ikke kan billading og velger ventetidstrikset for å slippe å inrømme det :o

Vell om det er måten å skaffe kunder og et godt rykte , så får de bare holde på... ;)

Spørsmål: Om man går for en saltoboks eller slimbox fra sedlbauer, kan man ta den med seg når man engang flytter til en annen bolig, eller er dette såpass stasjonært at den må bli igjen?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Anders Heibø

Sitat fra: stianrod på torsdag 21. november 2013, klokken 03:03
Spørsmål: Om man går for en saltoboks eller slimbox fra sedlbauer, kan man ta den med seg når man engang flytter til en annen bolig, eller er dette såpass stasjonært at den må bli igjen?

3 skruer i veggen så boksen er lett å flytte men elektrikern koster en del når du skal fjerne/legge om opplegget.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Anders Heibø

Kanskje off topic men noen i Bergen som vurderer å kjøpe en Mode 3 Type 2 kabel 32A? Jeg har 2 stk ubrukte og trenger kun 1..

Jeg kjøpte først en gjennom elbilforeningen og så bestemte jeg meg for å bestille Saltoboks. Og der fulgte det med en der også... Så dagens tips fra meg. Hvis du har Type2-Type2 kabel og bestiller Saltoboks så si ifra om at du ikke skal ha det.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Havebigfun

Kjekt med to kabler- en i bilen og en i boksen- vent litt til du har glemt pengene du brukte- uansett kjekt med reserveløsninger ;).

petersv

Sitat fra: coskars på tirsdag 19. november 2013, klokken 23:19
Hei!
Har begrenset strømkapasitet i huset, kun 40amp hovedsikring  230v3fas og har knotet mye frem og tilbake ang ladeløsning hjemme.
Skal jeg lade med 1fas må jeg ha så lav ampere for å ikke skjevbelaste huset. Kan jo være greit å steke en Grandiosa OG lade bilen samtidig  ;)

Først var tanken å ha en Salto hjemmelader på 1fas (forresten bra info fra Salto), men pga begrenset strøm vil jeg ha stor nytte av å lade på 3fas. Min elektriker anbefalte dette.
Så nå blir det transformator 230v-400v og lading med 3x16A i garasjen. Hadde aldri forestilt meg at det skulle bli så dyrt å ha en fornuftig hjemmelading, men jeg tror det er verdt det. Nå kommer jo bilen til sin fulle rett.
Var litt bestillingstid på transformator så denne kommer først om 2 uker, bilen hentes på fredag, så får klare meg med husholdningskontakt og type2 på Inspiria Center så lenge (hentet type2-type2 kabel i dag)

Er det noen andre som har gått for denne løsningen hjemme? Funker det? Og er det verdt det?

Sjekk ut tk74s alternativ med trafo. Vesentlig billigere:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8301.0.html

DonPedro

Det står kanskje et eller annet sted i denne tråden (eller andre), men jeg håper noen kan svare meg direkte:

Jeg trenger en kort skjøteledning til å ha på UMCen, slik at jeg kan få den inn i offentlige ladestasjoner (og Schukoen hjemme, for den saks skyld). Er det noen som kan anbefale et produkt? Må den være 2,5mm2, eller holder vanlig 1,5mm2?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

jkirkebo

Sitat fra: DonPedro på fredag 22. november 2013, klokken 10:21
Det står kanskje et eller annet sted i denne tråden (eller andre), men jeg håper noen kan svare meg direkte:

Jeg trenger en kort skjøteledning til å ha på UMCen, slik at jeg kan få den inn i offentlige ladestasjoner (og Schukoen hjemme, for den saks skyld). Er det noen som kan anbefale et produkt? Må den være 2,5mm2, eller holder vanlig 1,5mm2?

De fleste bruker denne:

http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Dvergen196

Et lite spørsmål til dere ladeguruer, jeg får levert bilen min RETT før jul og skal tilbringe jul og nyttår på filefjell (0 til -25 grader sånn ca). Tenker da å kjøre fra Bergen og lade på SC ved lærdalstunnelen før turen går til filefjell (ca250km Bergen-Filefjell).

På hytten har jeg akkurat sjekket at jeg kun har tilgjenngelig en 10A stikk som forsyner lys i stuen og svigers sine obligatoriske utejulelys. Holder det f.eks å stille inn bilen på kun å trekke 5A? Jeg kan nok ikke stå å lade hele tiden siden kontakten står litt sløkket til så er litt beskymret for at det er litt lite siden jeg skal være der i en uke++
:o
Jeg kan til nøden strekke en sjøteledning ut vinduet fra uteboden siden den har 16A men vet ikke om det er en god ide. Blir hardt å debutere som Elbil eier tenker jeg
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt


eledille

Sitat fra: Dvergen196 på fredag 22. november 2013, klokken 18:57
Jeg kan til nøden strekke en sjøteledning ut vinduet fra uteboden siden den har 16A men vet ikke om det er en god ide. Blir hardt å debutere som Elbil eier tenker jeg

Dette går fint, vet du :)

Det går å lade på 5 A, men ikke hvis det er veldig kaldt. Du kan ikke få elektrikeren til å sette opp et stikk på 16 A-kursen på ytterveggen, da? Det går forsåvidt med 2,5 kvadrat skjøteledning ut vinduet, men det kan jo være greit å ikke få snøen inn...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Dvergen196

Sitat fra: eledille på fredag 22. november 2013, klokken 21:33
Sitat fra: Dvergen196 på fredag 22. november 2013, klokken 18:57
Jeg kan til nøden strekke en sjøteledning ut vinduet fra uteboden siden den har 16A men vet ikke om det er en god ide. Blir hardt å debutere som Elbil eier tenker jeg

Dette går fint, vet du :)

Det går å lade på 5 A, men ikke hvis det er veldig kaldt. Du kan ikke få elektrikeren til å sette opp et stikk på 16 A-kursen på ytterveggen, da? Det går forsåvidt med 2,5 kvadrat skjøteledning ut vinduet, men det kan jo være greit å ikke få snøen inn...
8

Er vel bare å gå til innkjøp av riktig sjøteledning i første omgang så finner vi ut hvordan det
går :) Får vel spante på en ekstra 16A på hytten til svigers men da bør vi arve den engang ;D

Takker for infoen :)
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på torsdag 22. august 2013, klokken 16:30

Var med Salto for test på Smartclub Slependen. 4 nye 22kw stolper mot betaling. Ikke ferdig enda.

Har man tilgang på disse 22kW type 2 punktene utenfor smartclub sin åpningstid?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA