Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

Anders Heibø

Sitat fra: Veggen på mandag 30. september 2013, klokken 18:35
Besynderlig, forskjell på type2 stasjonene eller laderne i bilene tro?
Får vel ta meg en tur til Skien og sjekke selv.

Mulig det var 3fas 230v Type2 lader...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

notonlyonlybutbut


Sitat fra: Adrian på mandag 30. september 2013, klokken 20:32
Sitat fra: notonlyonlybutbut på mandag 30. september 2013, klokken 19:48

Sitat fra: nofuelno på mandag 30. september 2013, klokken 19:39
Sitat fra: notonlyonlybutbut på mandag 30. september 2013, klokken 19:32
Da har jeg hatt et hyggelig besøk av Cirion, og vi har fått bekreftet to ting. Saltoladeren klarer ikke å lade med mer enn 16A når bilen har enkeltlader, i hvert fall ikke slik min Saltolader er satt opp.
Det andre som er bekreftet er at bilen min har dobbeltlader, noe jeg ikke trodde. Vi kjørte til Sønnico og testet på 22kW laderen der, og da fikk Cirion 16A, og jeg 32A.
Forøvrig en stor takk til Cirion som lærte meg trikset med å "åpne" ladekabel. Jeg hadde bare irritert meg om at Mennekes kabelen ikke hadde "knapp" som UMCen og lot seg løse ut, men det var det jo faktisk en løsning på dette, uten å måtte gå inn å løse ut via skjermen....
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Jens

Fikk min bil på fredag!

Bilen er fantastisk og overleveringen i Bergen var profesjonell og god. I tillegg til å teste 0-100 og forbikjøringer tenkte jeg også å teste hvor økonomisk jeg kan kjøre. Kjørte fra Hovden til Haugesund (minus ca 800 høydemeter) med et snitt på ca 150 W/km med vanlig, men forsiktig kjøring (ned fra fjellet hadde jeg 35 km "gratis")

Eneste jeg er nervøs for er ladingen. Når jeg fikk den, var den ladet 100% til 499 km (rated). Nå har jeg ladet den til 90% og får 433 km. Har ikke forsøkt å lade til 100% igjen, men det skulle vel tilsvare 481 km ved 100%. Håper ikke jeg har mistet 18 km rekkevidde på én helg....

Noen andre med samme problem? Noen som vet hva det kommer av?
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

Havebigfun

#543
Sitat fra: Jens på mandag 30. september 2013, klokken 20:55

Eneste jeg er nervøs for er ladingen. Når jeg fikk den, var den ladet 100% til 499 km (rated). Nå har jeg ladet den til 90% og får 433 km. Har ikke forsøkt å lade til 100% igjen, men det skulle vel tilsvare 481 km ved 100%. Håper ikke jeg har mistet 18 km rekkevidde på én helg....

Noen andre med samme problem? Noen som vet hva det kommer av?
Lad range igjen- antakelig blir det igjen 499 km se forøvrig her og stem:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9621.0.html#new

Lille Lance

Til dere som har fått lagt inn 1-fas 32A / 230V kontakt i garasjen:

Ble det lagt opp kabel med tverrsnitt 10mm2 og med 40A sikring (jordfeilautomat)?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

eclipse

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:17
Til dere som har fått lagt inn 1-fas 32A / 230V kontakt i garasjen:

Ble det lagt opp kabel med tverrsnitt 10mm2 og med 40A sikring (jordfeilautomat)?

Ja, på kursen ut til garasjen er det lagt opp slik. I garasjen er det et modul sikringsskap med 32A sikring for Teslaen og 10A sikring for portåpner etc...
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

El-boy

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:17
Til dere som har fått lagt inn 1-fas 32A / 230V kontakt i garasjen:

Ble det lagt opp kabel med tverrsnitt 10mm2 og med 40A sikring (jordfeilautomat)?
Det ble lagt opp feit kabel og ny 32A sikring. Jordfeilsikring var det fra før i sikringsskapet...

Er det nødvendig med egen jordfeil automat?  ???

janlar

I mangel på 416-6 adapter (den røde) får man ta i bruk kreativiteten:)
25 meter gummikabel fra verksted ut til en dobbel 11kW lader, og lader da med Type2 Mode3 kabel som gir 50Kmh. Har ikke dobbeltlader.
Jobber jo med lading til daglig, så da har man litt demoutstyr på lur.
Skal ha et annet opplegg enn dette, med fast ledning på ladestasjonen så jeg slipper og pakke ut kabel hver morgen. :D
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Cirion

Sitat fra: janlar på fredag 04. oktober 2013, klokken 15:43
I mangel på 416-6 adapter (den røde) får man ta i bruk kreativiteten:)
25 meter gummikabel fra verksted ut til en dobbel 11kW lader, og lader da med Type2 Mode3 kabel som gir 50Kmh. Har ikke dobbeltlader.
Jobber jo med lading til daglig, så da har man litt demoutstyr på lur.
Skal ha et annet opplegg enn dette, med fast ledning på ladestasjonen så jeg slipper og pakke ut kabel hver morgen. :D
Hvor står det fine røde adapteret der da?
Er det lagt inn her?
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janlar

Sitat fra: Cirion på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:38
Sitat fra: janlar på fredag 04. oktober 2013, klokken 15:43
I mangel på 416-6 adapter (den røde) får man ta i bruk kreativiteten:)
25 meter gummikabel fra verksted ut til en dobbel 11kW lader, og lader da med Type2 Mode3 kabel som gir 50Kmh. Har ikke dobbeltlader.
Jobber jo med lading til daglig, så da har man litt demoutstyr på lur.
Skal ha et annet opplegg enn dette, med fast ledning på ladestasjonen så jeg slipper og pakke ut kabel hver morgen. :D
Hvor står det fine røde adapteret der da?
Er det lagt inn her?
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart
Den står på GARO lageret for øyeblikket, så den er ikke lagt ut nei, den er jo mobil :)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

tklev

#550
Dette står på inntaksboksen til huset - er denne noe å gå etter? Eller er det bare hva boksen takler?
(400A 400v høres jo i teorien bra ut :) )

janlar

Sitat fra: tklev på lørdag 05. oktober 2013, klokken 15:00
Dette står på inntaksboksen til huset - er denne noe å gå etter? Eller er det bare hva boksen takler?
(400A 400v høres jo i teorien bra ut :) )
400V er bra! 400A = Neppe ::)
Smekk opp en Type2 Mode3 lader på 11kW (3+N16A) eller 22kW (3+N32A).
Alt avhenger hvor dårlig tid du har. 10 kW rekker lenge. 8 timer = fullt batteri.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

tklev

Der har vært næringslokaler her før.. Så kan hende det er dimensjonert for det? Det er iallefall 400A som står på - så får sjekke med den lokale elektrikkeren. Mulig det må bli på eget koblingskap - da sikringsskapet i huset er 230V.. :(

Roger (NO)

Skal TMS holde batteriene på ønsket nivå kontinuerlig når den er tilkoblet støm, eller har den ladesykluser som gjør at den med jevne mellomrom fyller opp det den måtte tape når den står lagret?

jkirkebo

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 06. oktober 2013, klokken 14:25
Skal TMS holde batteriene på ønsket nivå kontinuerlig når den er tilkoblet støm, eller har den ladesykluser som gjør at den med jevne mellomrom fyller opp det den måtte tape når den står lagret?

Sykluser. Mener å huske at folk i USA har rapportert om 7-10 miles ned før den lader opp igjen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA