Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

RoadRunner

Sitat fra: MR Tesla på mandag 02. september 2013, klokken 13:54
Hei trenger laderåd.
Reiser fra Oslo til Trondheim Onsdag denne uken med retur samme kveld- trenger å lade noe i Trondheim for å rekke tilbake til superladeren på dombås. Hvor lader jeg i Trondheim? Dobbeltladeren i bilen er ennå ikke innstalert, må jeg kjøpe noen adaptere?
Stikk innom Tesla i Trd - de er velvillige til å låne deg en rød kontakt + stikk.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

OleJA

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:59
Sitat fra: MR Tesla på mandag 02. september 2013, klokken 13:54
Hei trenger laderåd.
Reiser fra Oslo til Trondheim Onsdag denne uken med retur samme kveld- trenger å lade noe i Trondheim for å rekke tilbake til superladeren på dombås. Hvor lader jeg i Trondheim? Dobbeltladeren i bilen er ennå ikke innstalert, må jeg kjøpe noen adaptere?
Stikk innom Tesla i Trd - de er velvillige til å låne deg en rød kontakt + stikk.
De er iferd med å montere opp et titals røde kontakter i garasjen under butikken, men tviler på at de er klare til imorgen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

fonberg

Sitat fra: OleJA på tirsdag 03. september 2013, klokken 13:05
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:59
Sitat fra: MR Tesla på mandag 02. september 2013, klokken 13:54
Hei trenger laderåd.
Reiser fra Oslo til Trondheim Onsdag denne uken med retur samme kveld- trenger å lade noe i Trondheim for å rekke tilbake til superladeren på dombås. Hvor lader jeg i Trondheim? Dobbeltladeren i bilen er ennå ikke innstalert, må jeg kjøpe noen adaptere?
Stikk innom Tesla i Trd - de er velvillige til å låne deg en rød kontakt + stikk.
De er iferd med å montere opp et titals røde kontakter i garasjen under butikken, men tviler på at de er klare til imorgen.

Blir disse ladepunktene permanente, og tilgjengelige for alle?

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

#333
Sitat fra: fonberg på tirsdag 03. september 2013, klokken 15:44
Sitat fra: OleJA på tirsdag 03. september 2013, klokken 13:05
De er iferd med å montere opp et titals røde kontakter i garasjen under butikken, men tviler på at de er klare til imorgen.

Blir disse ladepunktene permanente, og tilgjengelige for alle?

Tja, si det. De plasseres på veggen der de inntil nå har hatt biler stående for utlevering, så de er nok primært tenkt til eget bruk. Forhåpentligvis er de velvillige til utlån for biler på gjennomreise.

Edit: Ser ganske permanente ut. Det legges frem en stor tykk kabel for å fore disse med strøm, tror 150mm2 ble nevnt av en annen her på forumet.

Edit2: Ved nærmere telling var det kun 5 kontakter på 32A. Disse kan jo ikke utnyttes direkte, så antar at det kommer 22kW type2 ladere også.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

MR Tesla

Ifølge eier av det meste av næringsvirksomheten på Dombås er jeg den første som er onservert på ladestasjonen der. Har noen av dere vært der før?

MR Tesla

Første ordinære lader etter offisielle åpning? Ingen som reagerer på den fossile Merchedesen som sperrer en ladeport?

Veggen

Så lenge det ikke er klart merket med parkering forbudt så er det vel lite å si på det.
Vi kan ikke forvente at vanlige folk skal forstå hva de merkelige stativene er for noe av seg selv.
Spiller vel liten rolle så lenge nesten ingen Teslaer bruker de ennå heller.

MR Tesla

Det var ihvertfall kjapp ladning, over 600 km/t
Gleder meg til vi bryter lydmuren med semere updates på laderne

Veggen

Det var kjapt ja, la du merke til hva slags spenning og strøm det ladet med?

RSandven

Fikk tilbakemelding fra Roxana i dag om at mest sannsynlig så vil biler som blir levert i oktober, få disse blå/røde adapterene levert med bilen.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Milzit


Sitat fra: Veggen på mandag 19. august 2013, klokken 18:42
Velkommen til forumet, det er alltid plass til en danske.  :)

Tesla bruker ikke std type 2 kontakt, men en egendesignet forbedret utgave som skal tåle høyere strøm.
Hvor høyt vet vi dog ikke ennå, da Tesla ikke har offentliggjort noen spec.
Det blir spennende å lese rapporter fra de første superladerbrukerne, kanskje allerede til helgen om man skal stole på de siste rykter.
Vi skal tur-retur Oslo- Kristiansand på søndag, må jo prøve supercharger på Cinderela da:-)

Stellar

Nå har jeg ikke lest alt i denne tråden, så det kan være kjent allerede. Snakket med daglig leder Tesla Bergen, han bekrefter at det kommer SC i alle storbyene også.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Hyperstress

Det tror jeg ikke før jeg ser det..  :-\ Tror de har en filosofi å holde dem utenfor byene for at de ikke skal bli "misbrukt". Men det vil sikkert være smart med ladere utenfor Oslo, Bergen og Trondheim et sted.

Får uansett håpe at de ikke slår seg til ro med å "dekke 90%" av Norge, som de sier.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stellar

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 07. september 2013, klokken 18:40
Det tror jeg ikke før jeg ser det..  :-\ Tror de har en filosofi å holde dem utenfor byene for at de ikke skal bli "misbrukt". Men det vil sikkert være smart med ladere utenfor Oslo, Bergen og Trondheim et sted.

Får uansett håpe at de ikke slår seg til ro med å "dekke 90%" av Norge, som de sier.

Enig, men jeg spurte en ekstra gang, og han bekreftet dette :-) Blir uansett spennende å se, og ja, de vil bli brukt mye om de kommer sentralt...
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

eledille

Tviler på at det lønner seg med gratis superlading. Det stresser batteriene.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA