Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:29
Men det jkirkebo skriver i neste innlegg:
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:30
Om du har 4-polt plugg kan 400V trefase kun kobles som delta (fase-fase).
er streng tatt ikke korrekt.

Jeg ser det fra nettforbindelsen sin side. Du kan selvsagt lage stjernekobling internt i produktet, men alle laster blir fase-fase mot nettet siden N-leder ikke er fremført.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:43
Sitat fra: Johnny på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:54
Veldig klargjørende! Spesielt om man skal sette seg ned å produsere slike kabeloverganger det har vert snakk om her. Definitivt ikke en sport for oss alle tenker jeg :)

Jeg holder på å få laget ferdig et komplett adaptersett nå. Det blir hyggelig priset. Legger ut bilder og info i egen tråd i løpet av kvelden eller morgendagen.

Da var det klart, de som evt. er interesserte kan se her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8587.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

flux

Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Nordtroms

#108
Jaaaa! Denne ser jo virkelig bra ut. Om denne kan tas med i bilen så trenger man bare å finne en passende stikkontakt på sin vei. Hva er evt prisen på noe slikt?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

tk74

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 01. august 2013, klokken 07:35
Jaaaa! Denne ser jo virkelig bra ut. Om denne kan tas med i bilen så trenger man bare å finne en passende stikkontakt på sin vei. Hva er evt prisen på noe slikt?

Jeg har sendt de en forespørsel om pris ved kjøp av 1 stk og gruppekjøp.
Sier fra med en gang jeg hører noe fra de :-)

http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_uk_slimbox_op_2.pdf

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Griffel

#111
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. august 2013, klokken 00:50
Sitat fra: Griffel på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:29
Men det jkirkebo skriver i neste innlegg:
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:30
Om du har 4-polt plugg kan 400V trefase kun kobles som delta (fase-fase).
er streng tatt ikke korrekt.

Jeg ser det fra nettforbindelsen sin side. Du kan selvsagt lage stjernekobling internt i produktet, men alle laster blir fase-fase mot nettet siden N-leder ikke er fremført.
Siden du ikke gjør noe med kobling av lasten er den akkurat like mye stjernekoblet som før, og hadde dette vært en "vanlig" 3 fas last hadde mangel på N leder ikke spilt noen rolle.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Nuvolari

Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 02:54
Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Men hvor ofte har man bruk for denne boksen egentlig?

Man skal da ha tilgang til 400v 32A uten at det er type 2 kontakt på stedet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. august 2013, klokken 00:51
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 14:43
Sitat fra: Johnny på tirsdag 30. juli 2013, klokken 11:54
Veldig klargjørende! Spesielt om man skal sette seg ned å produsere slike kabeloverganger det har vert snakk om her. Definitivt ikke en sport for oss alle tenker jeg :)

Jeg holder på å få laget ferdig et komplett adaptersett nå. Det blir hyggelig priset. Legger ut bilder og info i egen tråd i løpet av kvelden eller morgendagen.

Da var det klart, de som evt. er interesserte kan se her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8587.0.html

Veldig bra Kirkebø!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Griffel

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 09:24
Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 02:54
Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Men hvor ofte har man bruk for denne boksen egentlig?

Man skal da ha tilgang til 400v 32A uten at det er type 2 kontakt på stedet.

Svar:
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 01. august 2013, klokken 07:56
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. august 2013, klokken 00:42
32A 3-fase 400V CEE til 16A 3-fase CEE (rød) (11kW lading, husk å stille ned ladestrøm til 16A!)
Her trenger man vel ikke justere ned ladestrømmen? Vil ikke umc maks trekke 16A 400V?
Ja
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ducktolate

Dette går langt over hodet mitt.

spm.
Er det mulig å få en elektriker til å montere High power wall conector fra Tesla store å lade med det. Og ellers 16A vanlig stikk kontakt når man er ute av garasjen?

flux

#116
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 09:24
Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 02:54
Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Men hvor ofte har man bruk for denne boksen egentlig?

Man skal da ha tilgang til 400v 32A uten at det er type 2 kontakt på stedet.
Siden denne boksen har interne sikringer, kan en vel og lage kabelsladder slik Kirkebo har gjort, fra 400V 32A, 63A og 125A cee stikk. Det finnes mange slike uttak rundt om i Norge, på havneanlegg, fergeleier, industrianlegg, bensinstasjoner osv. Så det kan nok være kjekt å ha :)

650 euro ca. var en gunstig pris på en slik boks, den er og fin som wallbox i garasjen hjemme.

Om en kobler den til enfase 230V/32A kan en kanskje lade med 7,3 KW?

Jeg kunne tenke meg en slik hjemme, montert slik at jeg kan bruke denne til daglig uten å bruke umc, samt ta den med meg på spesielle turer.

JohanH

Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 09:24
Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 02:54
Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Men hvor ofte har man bruk for denne boksen egentlig?

Man skal da ha tilgang til 400v 32A uten at det er type 2 kontakt på stedet.
Siden denne boksen har interne sikringer, kan en vel og lage kabelsladder slik Kirkebo har gjort, fra 400V 32A, 63A og 125A cee stikk. Det finnes mange slike uttak rundt om i Norge, på havneanlegg, fergeleier, industrianlegg, bensinstasjoner osv. Så det kan nok være kjekt å ha :)

650 euro ca. var en gunstig pris på en slik boks, den er og fin som wallbox i garasjen hjemme.

Om en kobler den til enfase 230V/32A kan en kanskje lade med 7,3 KW?

Jeg kunne tenke meg en slik hjemme, montert slik at jeg kan bruke denne til daglig uten å bruke umc, samt ta den med meg på spesielle turer.

Da må en jo kjøpe en Type 2 kabel i tillegg, koster en del. Jeg tror forresten jeg skal vente til Tesla evt. kommer med "sin" type 2 kabel, fordi da er det nok en knapp på den som åpner ladeporten (slik som UMCn er laget). Kjøper man type 2 kabel fra en 3:e part så kan du vel neppe åpne ladeporten med den?

flux

Sitat fra: JohanH på torsdag 01. august 2013, klokken 23:01
Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 09:24
Sitat fra: flux på torsdag 01. august 2013, klokken 02:54
Superbra :) Da har du de fleste muligheter tilgjengelig.

For de mest ladehungrige med twin charger kan en kanskje komplettere med en mobil Type-2 22kw "kladd" fra 400v32A rød cee stikk.

Denne er den minste jeg har sett:
http://www.sedlbauer.de/files/datenblatt_de_slimbox_3_standsaeule_mit_slimbox_op_1.pdf

Den er beregnet på fast montasje, men kan sikkert modifiseres til å bruke kabel med cee stikk.

Men hvor ofte har man bruk for denne boksen egentlig?

Man skal da ha tilgang til 400v 32A uten at det er type 2 kontakt på stedet.
Siden denne boksen har interne sikringer, kan en vel og lage kabelsladder slik Kirkebo har gjort, fra 400V 32A, 63A og 125A cee stikk. Det finnes mange slike uttak rundt om i Norge, på havneanlegg, fergeleier, industrianlegg, bensinstasjoner osv. Så det kan nok være kjekt å ha :)

650 euro ca. var en gunstig pris på en slik boks, den er og fin som wallbox i garasjen hjemme.

Om en kobler den til enfase 230V/32A kan en kanskje lade med 7,3 KW?

Jeg kunne tenke meg en slik hjemme, montert slik at jeg kan bruke denne til daglig uten å bruke umc, samt ta den med meg på spesielle turer.

Da må en jo kjøpe en Type 2 kabel i tillegg, koster en del. Jeg tror forresten jeg skal vente til Tesla evt. kommer med "sin" type 2 kabel, fordi da er det nok en knapp på den som åpner ladeporten (slik som UMCn er laget). Kjøper man type 2 kabel fra en 3:e part så kan du vel neppe åpne ladeporten med den?
Kan du ikke åpne den med nøkkelen da?

En Type 2 kabel burde følge med en elbil til 500k++

Jimpec

Var i kontakt med Salto for å få tilbud på ladestasjon med 22kw (400V 32A).
De skal ha ca 15000,- for denne.

Enkelt valg å leve med 11kw og avvente alternativer en liten stund.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA