Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

rh83

Sitat fra: tstens på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:27
Hei
Finnes det en "UMC" fra en eller annen leverandør som kan levere 400V 32A ?.Har tilgang på en utgang på jobben jeg kan benytte.Ser man får kjøpt type fastmontert,men kunne tenkt meg en portabel sak.Ser også at Tesla kommer med en "high power wall connector",mulig det kan gå ann å montere kabel m støpsel på denne og gjøre den "portabel"?Noen som vet når denne kommer i handel?
Terje

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html

En sånn kanskje? Se nederst på siden
P85 MC Red, Tan, Matt Abachi, 19", alt unntatt barneseter. VIN 2019*

tstens

Se der ja,interessant  :)ikke den smekreste boksen å ha i bagasjerommet, men verd å ta en titt på.
Omtrent samme pris som Tesla sin ser det ut for.Får ikke bilen før mot slutten av året,så har litt tid på meg.
Terje
P85,White

nofuelno

#617
Sitat fra: tstens på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:27
Hei
Finnes det en "UMC" fra en eller annen leverandør som kan levere 400V 32A ?.Har tilgang på en utgang på jobben jeg kan benytte.Ser man får kjøpt type fastmontert,men kunne tenkt meg en portabel sak.Ser også at Tesla kommer med en "high power wall connector",mulig det kan gå ann å montere kabel m støpsel på denne og gjøre den "portabel"?Noen som vet når denne kommer i handel?
Terje

Vi i nofuel.no har en portabel 22 kw lader som selges for 9.875,- inkl. mva.

Utført i svært robust låsbart metallhus - IP 67
Innkabel: 4m gummikabel 5 x6mm ² med CEE plugg 32A 3-fase
Ladekabel: 4m svart 5x6mm ² 32A Connector Type 2 AC 3-fase
Ladefart kan settes fleksibelt til 6A, 10A, 13A, 16A, 20A, 32A
Overopphetingsbeskyttelse
CE-merket
Mål: 30cm x 20cm x 17cm
Vekt: ca 5 kg m/kabler

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

nofuelno

Sitat fra: Cato76 på fredag 25. oktober 2013, klokken 08:50
Vil denne kabelen passe Teslaen? Jeg har sendt mail til Phoenix for å få pris på denne  :)

http://eshop.phoenixcontact.no/phoenix/treeViewClick.do?reloadFrame=true&UID=1404877&parentUID=853159286

Vi i nofuel.no har denne 32A Type 2 kabelen til salgs for 1.990,- inkl.mva ( introduksjonspris )
Vi har også en spiralisert 4m utgave for 16A 3-fas til samme pris. ( passer også til Tesla )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Zneip

Sitat fra: nofuelno på onsdag 30. oktober 2013, klokken 00:01
Sitat fra: tstens på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:27
Hei
Finnes det en "UMC" fra en eller annen leverandør som kan levere 400V 32A ?.Har tilgang på en utgang på jobben jeg kan benytte.Ser man får kjøpt type fastmontert,men kunne tenkt meg en portabel sak.Ser også at Tesla kommer med en "high power wall connector",mulig det kan gå ann å montere kabel m støpsel på denne og gjøre den "portabel"?Noen som vet når denne kommer i handel?
Terje

Vi i nofuel.no har en portabel 22 kw lader som selges for 9.875,- inkl. mva.

Utført i svært robust låsbart metallhus - IP 67
Innkabel: 4m gummikabel 5 x6mm ² med CEE plugg 32A 3-fase
Ladekabel: 4m svart 5x6mm ² 32A Connector Type 2 AC 3-fase
Ladefart kan settes fleksibelt til 6A, 10A, 13A, 16A, 20A, 32A
Overopphetingsbeskyttelse
CE-merket
Mål: 30cm x 20cm x 17cm
Vekt: ca 5 kg m/kabler

Har dere en 11kW versjon for blå stikk 32A 230V enfase også?
Nord Trøndelag | X90D

eledille

Sitat fra: Zneip på onsdag 30. oktober 2013, klokken 20:21
Har dere en 11kW versjon for blå stikk 32A 230V enfase også?

Det er umulig uten trafo, så en slik vil være mye større, tyngre og dyrere, dessverre.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cairnz

Hva om dere får noen til å opprette en tråd hvor det kan diskuteres lading og priser og 3.partsalternativer. Det har jo ramlet langt fra trådstart nå og ingen av disse prisene eller alternativen eller reklamene har spesielt mye med "offisiell ladeinformasjon" å gjøre.
Elbilist

Epleskreller

Sitat fra: eledille på onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:59
Sitat fra: Zneip på onsdag 30. oktober 2013, klokken 20:21
Har dere en 11kW versjon for blå stikk 32A 230V enfase også?

Det er umulig uten trafo, så en slik vil være mye større, tyngre og dyrere, dessverre.
Det er vel umulig uansett  ;)

230V 32A enfase gir 7,36kW effekt. Må ha 48A for 11kW 230V enfase.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Zneip


Sitat fra: Epleskreller på torsdag 31. oktober 2013, klokken 10:04
Sitat fra: eledille på onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:59
Sitat fra: Zneip på onsdag 30. oktober 2013, klokken 20:21
Har dere en 11kW versjon for blå stikk 32A 230V enfase også?

Det er umulig uten trafo, så en slik vil være mye større, tyngre og dyrere, dessverre.
Det er vel umulig uansett  ;)

230V 32A enfase gir 7,36kW effekt. Må ha 48A for 11kW 230V enfase.

Uhm - jeg mente egentlig en enhet som kunne makse ut potensialet til 230V 32A ja - mao en slags UMC replacement med blå 32A enfaseplugg. Det kunne ha vært redningen i forhold til adapteret som lar vente på seg...


-------------------------------------
Nord Trøndelag - P3273 - VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

19quiz76

Har nå fått tilbud på enfas 16A-sikring, kabling og stikk. Leste så en annen tråd at det kunne hende Tesla ville støtte trefaslading via sin ladestasjon i fremtiden. I så fall er det jo dumt å trekke enfaskabel nå som siden må trekkes på nytt? Er spranget opp til trefasforberedt stort, eller verdt å ta sjansen, mon tro? Og hvor sannsynlig regner dere dette for å være?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Kristian

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 31. oktober 2013, klokken 16:56
Har nå fått tilbud på enfas 16A-sikring, kabling og stikk. Leste så en annen tråd at det kunne hende Tesla ville støtte trefaslading via sin ladestasjon i fremtiden. I så fall er det jo dumt å trekke enfaskabel nå som siden må trekkes på nytt? Er spranget opp til trefasforberedt stort, eller verdt å ta sjansen, mon tro? Og hvor sannsynlig regner dere dette for å være?
Når du først legger kabel, legg 3-fas. Dette er en vanligere kabel, og således normalt billigere. Så kan du bare montere på en 1-fas stikk. Og når du først har elektriker tilstede, monterer du likeså godt 3-fas stikk også, så er det gjort. Uansett hva TMS'en støtter fremover, så skal du jo ha en bil etter denne?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

19quiz76


Sitat fra: Kristian på torsdag 31. oktober 2013, klokken 18:48
Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 31. oktober 2013, klokken 16:56
Har nå fått tilbud på enfas 16A-sikring, kabling og stikk. Leste så en annen tråd at det kunne hende Tesla ville støtte trefaslading via sin ladestasjon i fremtiden. I så fall er det jo dumt å trekke enfaskabel nå som siden må trekkes på nytt? Er spranget opp til trefasforberedt stort, eller verdt å ta sjansen, mon tro? Og hvor sannsynlig regner dere dette for å være?
Når du først legger kabel, legg 3-fas. Dette er en vanligere kabel, og således normalt billigere. Så kan du bare montere på en 1-fas stikk. Og når du først har elektriker tilstede, monterer du likeså godt 3-fas stikk også, så er det gjort. Uansett hva TMS'en støtter fremover, så skal du jo ha en bil etter denne?
Høres fornuftig ut - hva er den faglige termen for en slik kabel, så jeg vet hva jeg skal be om? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Kristian

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 31. oktober 2013, klokken 20:12

Sitat fra: Kristian på torsdag 31. oktober 2013, klokken 18:48
Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 31. oktober 2013, klokken 16:56
Har nå fått tilbud på enfas 16A-sikring, kabling og stikk. Leste så en annen tråd at det kunne hende Tesla ville støtte trefaslading via sin ladestasjon i fremtiden. I så fall er det jo dumt å trekke enfaskabel nå som siden må trekkes på nytt? Er spranget opp til trefasforberedt stort, eller verdt å ta sjansen, mon tro? Og hvor sannsynlig regner dere dette for å være?
Når du først legger kabel, legg 3-fas. Dette er en vanligere kabel, og således normalt billigere. Så kan du bare montere på en 1-fas stikk. Og når du først har elektriker tilstede, monterer du likeså godt 3-fas stikk også, så er det gjort. Uansett hva TMS'en støtter fremover, så skal du jo ha en bil etter denne?
Høres fornuftig ut - hva er den faglige termen for en slik kabel, så jeg vet hva jeg skal be om? ;)
Tror kanskje de kan variere med avstand, men hvis det kan være til hjelp, så har jeg lagt;PFSP 1KV CU 3X10/10 FRØ19.5 til 108 + mva pr meter, har lagt 25m utendørs.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

eledille

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 31. oktober 2013, klokken 20:12
Høres fornuftig ut - hva er den faglige termen for en slik kabel, så jeg vet hva jeg skal be om? ;)

La elektrikeren finne ut hvilket tverrsnitt du trenger. Det avhenger av bl.a. avstand og anlegget du er tilkoblet. Du vil ha trefasekabel som tåler den strømstyrken du planlegger å bruke.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

P85D+

Enkelt regnestykke for km lading pr. A

230 Volt = 1 km pr A ( uansett en fas eller 3 fas)

400 Volt = 3 km pr A
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA