Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

Balrog

Hva om noen med peiling lager tabellen med oversikt over hvor man får adapterne (link) og pris? Det hadde vi el-noviser satt umåtelig pris på.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

espen1976

Hei,

Laget et samleark med en oversikt, klippet og limt fra flere kilder. feilrettelser? noe som bør være med?

Bjørn

#317
Ser veldig bra ut..! :) Bare en liten ting.. for å bruke 32A CEE blå enfas i en 16A CEE blå stikk, så må du ha en overgang.. (som ikke er helt lovlig)  ::) men ingenting å bry seg m så lenge man ikke drar no særlig mer enn 16A

Jærbuen

Er det i Rogaland mange steder man finner type 2 kontakter på ladestolpene? Jeg har bestilt uten dobbellader.......
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

eclipse

Sitat fra: Jærbuen på søndag 01. september 2013, klokken 06:43
Er det i Rogaland mange steder man finner type 2 kontakter på ladestolpene? Jeg har bestilt uten dobbellader.......

Nei, jeg kjenner ikke til noen ennå.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

petersv

Sitat fra: Balrog på søndag 01. september 2013, klokken 01:27
Hva om noen med peiling lager tabellen med oversikt over hvor man får adapterne (link) og pris? Det hadde vi el-noviser satt umåtelig pris på.

Ala denne? http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8850.msg110897.html

eclipse

Sitat fra: Balrog på søndag 01. september 2013, klokken 01:27
Hva om noen med peiling lager tabellen med oversikt over hvor man får adapterne (link) og pris? Det hadde vi el-noviser satt umåtelig pris på.

Dette kan lages så komplisert som mulig, eller holde det enkelt. Du kan lage en skog av adaptere men vil sannynligvis ikke trenge dem.

Hvis du er el-novise som du selv hevder så bør du kjøpe jkirkebo sitt adaptersett som det er link til flere steder på forumet. Da får du alle muligheter.

Men tenk deg om, hva trenger du! Hvis du får med den røde og blå adapteren fra Tesla samt schuko, tror du du trenger så mangen flere?

Det eneste jeg har laget er en schuko-schuko overgang fordi den orginale schuko kontakten er så stor at den er vanskelig å få inn i enkelte offentelige ladere.

Jeg forelår at du tar levering av bilen og så vil du finne ut hva du trenger på spesielle steder, da er det bare å gå innom en el-installatør å kjøpe det du trenger.

Som sagt, kan du lite om elektro og vil ha alt så klikk på denne linken og bestill:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8587.msg104241.html#msg104241

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Li-Ion

Har dere som HAR fått bil fått noen beskjed om når dere får blå/rød adapter til laderen? Synes det virker veldig dårlig om de leverer ut bil med standard svaret til Tesla: "Det vet vi ikke..."
Be afraid...

Real EoN

Det ser ut som en underleverandør muligens har vert litt uforsiktig med fargekoder på adapterene, og siden det sikkert er et strengt byråkrati på hva som er rødt og blått på sånne adapter så ble det vel litt forsinkelser....  Det kommer nok til slutt  :) Med min daglige kjørestil er det ingen problemer og måtte vente noen uker.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

MR Tesla

Hei trenger laderåd.
Reiser fra Oslo til Trondheim Onsdag denne uken med retur samme kveld- trenger å lade noe i Trondheim for å rekke tilbake til superladeren på dombås. Hvor lader jeg i Trondheim? Dobbeltladeren i bilen er ennå ikke innstalert, må jeg kjøpe noen adaptere?

sax

Sitat fra: sax på fredag 30. august 2013, klokken 22:00
Hva slags feilmelding får dere når UMC'en feiler? Har en som ble testet ved henting men som bare ender i 3 røde blink (contactor failure) hjemme. Utrolig irriterende.

UMC'en var problemet. Har fått ny UMC og lader nå fint.

Bjørn

Sitat fra: MR Tesla på mandag 02. september 2013, klokken 13:54
Hei trenger laderåd.
Reiser fra Oslo til Trondheim Onsdag denne uken med retur samme kveld- trenger å lade noe i Trondheim for å rekke tilbake til superladeren på dombås. Hvor lader jeg i Trondheim? Dobbeltladeren i bilen er ennå ikke innstalert, må jeg kjøpe noen adaptere?

Har du kun schuko adapteret..? Mulig du kan få komme innom til Tesla på lade.. og få låne hurtigladeren deres litt. ellers er det jo mange gratis schuko kontakter rundt om.. bla ikea og på solsiden handlesenter.. (nede i parkeringskjelleren)

MR Tesla

Har kunn schucko- bør jeg skaffe et CHAdemo  adapter for tromdheimsturen?

glaserud

Finnes ikke. Kun schuko, supercharger og type 2 som er mulig.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

eclipse

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA