Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av bkv, fredag 26. juli 2013, klokken 00:40

« forrige - neste »

bkv

Hei
jeg har fått noen rustbrune flekker på min 2012 i-Miev i grå metallic. Jeg kan ikke vaske dem vekk med bilshampo, heller ikke kan jeg skrape dem vekk med neglen. Kan det virkelig være rust? Eller hva kan det ellers være?
Prøve å legge med et bilde, ,men det er ikke så lett å se hva det er. Flekkene er på sidene, et stykke nede på dør og skjerm.
-Bjørn
Mitsubishi i-Miev 2012.

Haahov

Sitat fra: bkv på onsdag 10. juli 2013, klokken 13:52
Hei
jeg har fått noen rustbrune flekker på min 2012 i-Miev i grå metallic. Jeg kan ikke vaske dem vekk med bilshampo, heller ikke kan jeg skrape dem vekk med neglen. Kan det virkelig være rust? Eller hva kan det ellers være?
Prøve å legge med et bilde, ,men det er ikke så lett å se hva det er. Flekkene er på sidene, et stykke nede på dør og skjerm.
-Bjørn

Prøv å vaske det bort med parafin. Funker godt for å få bort asfalt flekker. Så lenge det ikke er hull gjennom lakken så skal det jo ikke være rust (!?!).
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

bkv

Sitat fra: Haahov på onsdag 10. juli 2013, klokken 15:45

Prøv å vaske det bort med parafin. Funker godt for å få bort asfalt flekker. Så lenge det ikke er hull gjennom lakken så skal det jo ikke være rust (!?!).

Parafinen tar for det meste de sorte flekkene, men de brune rikker seg ikke.
Mitsubishi i-Miev 2012.

Bjornt

Har blitt fortalt av "spesialist" i et bilvaske sted. Dette er jernsulfid, kommer av piggdekk,salt.  Har sett det på flere biler opp igjennom tidene. Har du mulighet så spør i en bilrevesita butikk som selger bilpolering-.
Kan fjernes og er som sagt ikke karosseri rust.  Dette er jeg ganske sikker på.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Mr.Zero

Reis til en rekvisitaforhandler og kjøp CLAY. Dette er en leirelignede sak som du gnir over din nyvaskede bil etter først å ha sprayet over medfølgende "glidemiddel". Dette er supereffektiv og jeg hadde ikke klart meg uten... Alt av prikker og urenheter i lakken forsvinner - så feier du over med litt polish til slutt. Ny bil! :-)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

bkv

Takk for rådene, folkeens
Mitsubishi i-Miev 2012.

Stjerneglis

Det finnes et middel som heter Iron-x som fjerner dette effektivt og skånsomt. Vask bilen, spray på, vent i noen minutter, og midlet endrer fargen kraftig pga reaksjonen. Spyl av og poler bilen. Iron-x kjøpes f.eks på blankbil.no eller tilsvarende bilpleienettbutikker.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA