Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading hjemme med 230V (etter info i Laumbs bekreftet tråd)

Startet av Leaffen, onsdag 24. juli 2013, klokken 15:29

« forrige - neste »

Finno

Jeg hadde ogå en sånn situasjon. Ingen biler bak, så det skapte ikke noen "situasjon".
Jeg skulle bare brått bremse for et ekorn som løp ut i veien foran bilen. Jeg mener at bremsene slapp, etter et vedvarende trykk på gasspedalen igjen. Men måtte ganske mye ned i hastighet fra mellom 80 og 90 til nærmere 30 kan jeg tenke meg. Første gang på nesten 20000 kilometer
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

Rav4_EV

Oppskrift til dere som vil prøve:

1. Du må ha et visst trykk på gasspedalen.
2. Flytt beinet raskt fra gass til brems.

Bruker du for lang til fra gass til brems skjer det ikkeno.
Ei heller dersom du triller og ikke bruker gass.

Arne Magnus

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Leaffen

La til avstemning, for å få litt innspill om hva folk synes om dette bremsesystemet.

Så - folkens... Ut å test... Inn å stem.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

BE

I følge Wikipedia er dette standard på alle nye biler i EU fra 2009, LINK
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Leaffen

Sitat fra: BE på lørdag 13. juli 2013, klokken 19:52
I følge Wikipedia er dette standard på alle nye biler i EU fra 2009, LINK

Helt greit at dette systemet er et ønsket system. Men allikevel må det være lov til å være litt kritisk.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

thoru

Sitat fra: BE på lørdag 13. juli 2013, klokken 19:52
I følge Wikipedia er dette standard på alle nye biler i EU fra 2009, LINK

vil det si at oppskriften som noen postet her ikke fungerer på oss som har usa-leafs?

Leaffen

Sitat fra: thoru på onsdag 17. juli 2013, klokken 15:54
Sitat fra: BE på lørdag 13. juli 2013, klokken 19:52
I følge Wikipedia er dette standard på alle nye biler i EU fra 2009, LINK

vil det si at oppskriften som noen postet her ikke fungerer på oss som har usa-leafs?

Det ville jo være OK hvis noen med US-leaf forsøkte dette.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

silverwrx

Jeg har ikke nødbremseassistanse på min USDM Leaf. Men et hypersensitivt abs system.

Men software er oppdatert, har og permanent deaktivert fotgjengervarsel(i strid med eu lydkrav).

Jeg kjører mye bil, rally, isbane etc. Det er VELDIG viktig å kjøre sin egen bil på bane for å lære den å kjenne i ekstreme situasjoner. Senest i vinter i Sverige og kjørte på Volvos testbane.

Regenerering kuttes ved sideG, og kraftig brems. Men har ingen nødbremseassistanse, og har bremset maks flere ganger. I sving så virker det som at abs slår inn før slippgrensen er nådd(har 235/40-18 gummi). Det er eneste merkelige jeg har kjent under brems.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Ronny

Jeg har kjørt 17000 km uten å merke noe på min us.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Takayama

Jeg har dette systemet på en 2004 Renault Megane. Det aktiveres som sagt av flere her når man går raskt fra gass til brems. Da trår systemet til med maks brems selv om pedaltrykket på bremsen egentlig skulle tilsi svak bremsing, derimot stopper bremsingen straks bremsen slippes. Har aldri opplevd dette som problematisk, snarere tvert i mot.

Leaffen

Sitat fra: Takayama på søndag 04. august 2013, klokken 20:57
Jeg har dette systemet på en 2004 Renault Megane. Det aktiveres som sagt av flere her når man går raskt fra gass til brems. Da trår systemet til med maks brems selv om pedaltrykket på bremsen egentlig skulle tilsi svak bremsing, derimot stopper bremsingen straks bremsen slippes. Har aldri opplevd dette som problematisk, snarere tvert i mot.

Ja hadde nå endelig Leafen oppført seg på denne måten hadde det vært helt greit. Men nå er det altså slik at Leafen fortsetter å bremse lenge etter at du har sluppet pedalen. Den gir seg ikke med bremsing før du står omtrent stille.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Lynet

Prøvde det på min og måtte bremse rimelig kvast for å få det aktivivsert, det hylte i dekkene og ABS måtte jobbe. Jeg slapp bremsen ved ca 60-70km/h men bilen fortsatte å bremse ned til ca 30km/h!
Skal prøve mere senere når det er dårligere grep.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA