Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En torn i øyet?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 23. juli 2013, klokken 20:31

« forrige - neste »

D.O

Utgjør det noen forskjel på å sette bilen i fri og coaste ved å holde pedalen i midt stilling?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Sitat fra: D.O på fredag 14. februar 2014, klokken 22:21
Utgjør det noen forskjel på å sette bilen i fri og coaste ved å holde pedalen i midt stilling?
Nei- men når du går i D igjen får du ikke bråbremsen idet 60kW slår inn. Ruller jeg over kortere avstander holder jeg  alltid foten på pedalen. Slik merker passagerene knapt at jeg "roter" med fremdriften.

HJEEEEELPFikk bil idag og trenger hjelp.Etter det som står har jeg 54km på tanken. Kun det?? Eller er det noe ekstra??Hvor mye ekstra har jeg???
Har 68 km igjen til jeg er hjemme

tklev



Lanber

Ser d r 54 rated km. Dvs ca 45km Pluss kanskje 20, kanskje 15km under null.  Lad litt så slipper du gå på en smell

Lanber

Skru av varme og kjør som om du har et fullt ølglass på dashbordet og ikke vil det skal velte eller purken skal stoppe deg. Maks 70kmt

Lanber

Personlig ville jeg sett meg om etter alternativer, dvs nødstrøm

Øggen

Hei og hå for en tur.
Jeg sinket trafikken(fiktivt ølglass), klima av, ingen radio, ingen Bluetooth.
Er nå hjemme og takk til alle som hjalp meg. Elsker dette hjelpsomme forumet. Lengre referat kommer ;-)

Adduc

Sitat fra: Øggen på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:24
Hei og hå for en tur.
Jeg sinket trafikken(fiktivt ølglass), klima av, ingen radio, ingen Bluetooth.
Er nå hjemme og takk til alle som hjalp meg. Elsker dette hjelpsomme forumet. Lengre referat kommer ;-)

Godt du kom deg hjem! 
Gleder meg til å lese et utfyllende referat fra turen - og dine første timer i Tesla!  :)
________
Adduc

erot

Sitat fra: Øggen på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:24
Hei og hå for en tur.
Jeg sinket trafikken(fiktivt ølglass), klima av, ingen radio, ingen Bluetooth.
Er nå hjemme og takk til alle som hjalp meg. Elsker dette hjelpsomme forumet. Lengre referat kommer ;-)

Godt du kom deg hjem. Kjipt å stå fast på første tur!

Bluetooth og radio trenger du ikke tenke på. Ikke lys, setevarme, eller varmetråder heller, det er peanuts i strømforbruk. Det som monner er: 1. Fart 2. Kjøremønster 3. Klimaanlegg (i den rekkefølgen)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

D.O

Lurer fortsatt på det med klima anlegget... Bør man slå av AC for å hindre at bilen kjøler ned kupe etter oppnådd innstilt temp?
Og hvis man slår av AC, får man fortsatt vekslet spillvarmen fra batteri og motor mot kupe? Er vi 100% sikkre på at AC ikke brukes som varmepumpe?(trenger bulletproof dokumentasjon, ikke bare noe noen har hørt)

Og hvis batteri og motor/inverter er varme, ingen stripplete linjer på Kw eller regen. Og temp i bilen er satt lav for å spare strøm og det er oppnådd innstilt temp. Da vil AC starte for å kjøle ned batterpakken og bruke energi på å bli kvitt varmen i stedet for å sende den inn i kupeen, ergo bruker man mere effekt på å ha lav innstilt temp!?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

Sitat fra: D.O på søndag 16. februar 2014, klokken 10:33
Er vi 100% sikkre på at AC ikke brukes som varmepumpe?(trenger bulletproof dokumentasjon, ikke bare noe noen har hørt)

Det er bullet prof og det bare noe vi bare har hørt... Dvs det ble bekreftet selv an mr Musk første gang han var i Oslo. Det er vel også på opptaket fra seansen da hvis jeg ikke husker feil.

Øggen

Sitat fra: OddB på søndag 16. februar 2014, klokken 06:44
Utlevert bil med så godt som tomt batteri ???

No no. Fikk bil i tr.heim med 100% faktisk, slik jeg bestillte. Bare litt mye "testkjøring" og lite gjennomtenkt rute hjem til Ålesund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA