Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

glaserud

EL19819? Det var jo snodig. Nummerserien er jo snart på 23-tallet?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Balrog

el-skiltene er fordelt rundt på biltilsynene tilfeld.ig, ikke i numerisk sekvens. jeg fikk EL nr som var mer en 1000 lavere enn bilene som ble registrert umiddelbart før og etter samme sted, samme dag av samme firma.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Leaf_2014

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 15:51
Fikk følgende svar i dag, altså mye de ikke kunne svare

Status på vampire drain
Svar: dette er nå løst i v 5.5. Iflg selger tappes nå batteriet 0,05% pr dag men det kan ikke stemme. Da kan bilen stå uladet i 2000 dager før batteriet er tomt. Tipper han mente 0,5 % som også er meget bra. Da kan bilen stå i 200 dager før det er tomt for strøm.

Er norske og US-bilene ulike på dette? Amerikanske eiere rapporterer tomt batteri på 10-12 dager: http://www.teslamotors.com/forum/forums/battery-drain-model-s-vs-roadster
Leaf 2014

Gusse

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 04. august 2013, klokken 22:28
Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 15:51
Fikk følgende svar i dag, altså mye de ikke kunne svare

Status på vampire drain
Svar: dette er nå løst i v 5.5. Iflg selger tappes nå batteriet 0,05% pr dag men det kan ikke stemme. Da kan bilen stå uladet i 2000 dager før batteriet er tomt. Tipper han mente 0,5 % som også er meget bra. Da kan bilen stå i 200 dager før det er tomt for strøm.

Er norske og US-bilene ulike på dette? Amerikanske eiere rapporterer tomt batteri på 10-12 dager: http://www.teslamotors.com/forum/forums/battery-drain-model-s-vs-roadster

Nå er vel heller ikke V 5.5 released i US enda i følge det jeg vet, så det kan vel ingen "over there" si noe om på nåværende tidspunkt.

andyco

Mulig jeg ikke har fulgt godt med på forumet her men er det noen som kan si hvordan man kobler til datatrafikken over 3G / mobilnettet? For dette må du jo ha et mobilabb, men hvor er det du legger i sim-kort for for dette?
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

HKS

Sitat fra: anowrejo på søndag 04. august 2013, klokken 22:52
Mulig jeg ikke har fulgt godt med på forumet her men er det noen som kan si hvordan man kobler til datatrafikken over 3G / mobilnettet? For dette må du jo ha et mobilabb, men hvor er det du legger i sim-kort for for dette?
Bilen kommer med SIM-kort levert fra Tesla.
Tesla Model S 90D

andyco

Ok, men er det da inkludert unlimited datatrafikk på kart, web, radio ol til evig tid? Vet noen hvilket nett den vil bruke. Telenor / Netcom ?
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

TS

Sitat fra: anowrejo på søndag 04. august 2013, klokken 22:58
Ok, men er det da inkludert unlimited datatrafikk på kart, web, radio ol til evig tid? Vet noen hvilket nett den vil bruke. Telenor / Netcom ?
Telenor, sa Elon Musk selv på eventen i Norge 6.mars i år ... Avtalen eller forhandlinger var tydeligvis på plass den gangen og roaming skulle være inkludert...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

andyco

Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Elmo

Sitat fra: TS på søndag 04. august 2013, klokken 23:01
Telenor, sa Elon Musk selv på eventen i Norge 6.mars i år ... Avtalen eller forhandlinger var tydeligvis på plass den gangen og roaming skulle være inkludert...

Telenor Connection, spesialiert på slike globale løsninger, Leaf og mange fossilbier bruker også dem  (www.telenorconnexion.com)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

teslaz

Det kommer til å være 2 SIM i TMS.
Kommer til å være gratis i starten men etterhvert  kommer det en liten avgift på datatrafikken.
Dette ifg. en tesla represetant på Alnabru forige uke. Hvor liten den skulle bli viste han selvfølgelig ikke. ::)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

stianrod

Sitat fra: teslaz på mandag 05. august 2013, klokken 03:07
Kommer til å være gratis i starten men etterhvert  kommer det en liten avgift på datatrafikken.
Dette ifg. en tesla represetant på Alnabru forige uke. Hvor liten den skulle bli viste han selvfølgelig ikke. ::)

I kontrakten min står det at abonnement på biltelematikk ikke skal koste noen ting. Den er undertegnet av begge parter, og det forholder jeg meg til. Tror ikke Tesla eller Telenor sånn utenvidere kan pålegge oss en avgift for dette.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

NorwegianX

Sitat fra: stianrod på mandag 05. august 2013, klokken 07:52

I kontrakten min står det at abonnement på biltelematikk ikke skal koste noen ting. Den er undertegnet av begge parter, og det forholder jeg meg til. Tror ikke Tesla eller Telenor sånn utenvidere kan pålegge oss en avgift for dette.

I denne sammenhengen er nok "biltelematikk" den trafikk som Tesla selv genererer for å hente ut data fra bilen, laste ned sw etc. Samt kanskje den trafikken som går når du benytter app for å monitorere / styre bilen.

Trafikk inn til bilen i form av kartbruk / web etc kommer nok ikke under "biltelematikk" og kan derfor helt greit pålegges avgift for.

Hvis det stemmer at det er mulighet for 2 SIM så er det enkelt å skille dette.

I følge vilkårene så har ikke bileier tilgang til de data Tesla henter inn, med unntak av nødvendig info for å gjøre reparasjoner utenfor garanti.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

stianrod

Sitat fra: NorwegianX på mandag 05. august 2013, klokken 08:01
Sitat fra: stianrod på mandag 05. august 2013, klokken 07:52

I denne sammenhengen er nok "biltelematikk" den trafikk som Tesla selv genererer for å hente ut data fra bilen, laste ned sw etc. Samt kanskje den trafikken som går når du benytter app for å monitorere / styre bilen.

Trafikk inn til bilen i form av kartbruk / web etc kommer nok ikke under "biltelematikk" og kan derfor helt greit pålegges avgift for.

Hvis det stemmer at det er mulighet for 2 SIM så er det enkelt å skille dette.

I følge vilkårene så har ikke bileier tilgang til de data Tesla henter inn, med unntak av nødvendig info for å gjøre reparasjoner utenfor garanti.

Ok, men da håper jeg Tesla/Telenor kommer med priser i god tid før dette evt trer ikraft. Ellers hooker jeg den bare på wifihotspoten på telefon med 4g  ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Epleskreller

Med Tech-pakken har vi vel syv års kartoppdateringer inkludert. Kanskje det er et tips på når vi evt. må betale for nettsurfing etc selv?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA