Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Eivind_Bergen på mandag 29. juli 2013, klokken 16:01
Takk for dette Nuvolari, du fikk ikke noen brukbare svar vedrørende TPMS? Hadde de noen formening om når vi kan få svar på dette?

Jeg fikk i dag følgende beskjed på mail:
"Vi vil selge trykksensorer separat, men ikke montere dette i felger kjøpt fra 3.parts forhandlere."

Eivind_Bergen

Sitat fra: mrjalle på mandag 29. juli 2013, klokken 16:27
Sitat fra: Eivind_Bergen på mandag 29. juli 2013, klokken 16:01
Takk for dette Nuvolari, du fikk ikke noen brukbare svar vedrørende TPMS? Hadde de noen formening om når vi kan få svar på dette?

Jeg fikk i dag følgende beskjed på mail:
"Vi vil selge trykksensorer separat, men ikke montere dette i felger kjøpt fra 3.parts forhandlere."

Hva med kalibrering av sensorene? Er jo ikke store vitsen med sensorer hvis vi ikke kan kalibrere de.

bb

I dag har jeg fått filmet følgende:
- Ryggesensor foran/bak i aksjon
- Dørhåndtak m/feedback
- Wifi connection
- SC i Dombås på kartet

Det jeg stusset litt over var at bakluka ikke piper lengre. Kanskje dette har blitt deaktivert fordi folk hele tiden åpner og lukker den? Eller er dette en feature på EU-spec? Jeg skulle fått en grundigere test og video av ryggesensor, men fikk dessverre ikke mulighet. De skulle akkurat til å stenge.

Noen her på forumet spurte om lys i frunk og trunk. Jeg filmet disse i dag, men la merke til at de samme lysene også fantes på US-spec (den hvite). I frunk er det ett hvitt LED foran. Og i trunk er det to LED på hver side og en i bakluka. Jeg tror ikke disse er en del av lyspakka.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ohh

Sitat fra: bb på mandag 29. juli 2013, klokken 23:01
- Dørhåndtak m/feedback
- Wifi connection
- SC i Dombås på kartet

Det jeg stusset litt over var at bakluka ikke piper lengre. Kanskje dette har blitt deaktivert fordi folk hele tiden åpner og lukker den? Eller er dette en feature på EU-spec? Jeg skulle fått en grundigere test og video av ryggesensor, men fikk dessverre ikke mulighet. De skulle akkurat til å stenge.

Noen her på forumet spurte om lys i frunk og trunk. Jeg filmet disse i dag, men la merke til at de samme lysene også fantes på US-spec (den hvite). I frunk er det ett hvitt LED foran. Og i trunk er det to LED på hver side og en i bakluka. Jeg tror ikke disse er en del av lyspakka.
Jeg ble forklart av en av de på Alnabru at de to LED'ene på hver side i trunken er en del av lyspakka. I frunken er det ingenting.

Trunklys er hovedårsaken til at jeg ville hatt lyspakka. Det er dette som savnes i US. Er lyspakka tilgjengelig allerede i US?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

bb

Sitat fra: ohh på mandag 29. juli 2013, klokken 23:08
Jeg ble forklart av en av de på Alnabru at de to LED'ene på hver side i trunken er en del av lyspakka. I frunken er det ingenting.

Trunklys er hovedårsaken til at jeg ville hatt lyspakka. Det er dette som savnes i US. Er lyspakka tilgjengelig allerede i US?
En måte å finne ut dette på er å sjekke hvilke LEDs som finnes på den grå EL18690. Hvis det finnes der så er det standard fra de tidligere US-modellene allerede.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Kallagtunet

Kan det være at denne lys pakken faktisk er ett ekstrautstyr for oss europeere som der det meste eller enkelte elementer er standard i US? Jeg har enda ikke helt klar å noen som kan vise meg biler av alle forskjellene.

Bra og informative videoer forøvrig!

Elmo

Disse er vel billigere da ?  http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Belysning/LED-stripe-25833/
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ohh

Sitat fra: Elmo på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:03

Disse er vel billigere da ?  http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Belysning/LED-stripe-25833/
Ja, mye ute i markedet som er billigere, men jeg er ikke for hjemme-mekka løsninger som dette i en slik bil. YMMV
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Balrog

haha. og her er lyspakka som lyser over alt inni kjerra og også lyser på utsiden av bilen, inni hjulbuene og bort til postkassa:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/LED-lommelykt-oppladbar-39620/
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet

Sitat fra: bb på mandag 29. juli 2013, klokken 23:01
- Dørhåndtak m/feedback
- Wifi connection
- SC i Dombås på kartet

Noen som har sjekket muligheten for "kjøreretning opp" på navigasjons kartet på den store skjermen i midtkonsollen? Synes å ha lest at det er inplementert i denne programvare versjonen.

Jimpec

[/quote]
Noen som har sjekket muligheten for "kjøreretning opp" på navigasjons kartet på den store skjermen i midtkonsollen? Synes å ha lest at det er inplementert i denne programvare versjonen.
[/quote]

Dette står også beskrevet i manualen som er tilgjengelig på MyTesla
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Nuvolari

Sitat fra: Jimpec på fredag 02. august 2013, klokken 09:52

[/quote]

[/quote]

Det er nå implementert.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kallagtunet

Sitat fra: Jimpec på fredag 02. august 2013, klokken 09:52

En sak for neste bb film da :D

OddB

Noen ferske bilder fra Kabelvåg i dag.   :)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA