Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

Jimpec

Jo. Det kan godt være. Tiden vil vise om de har lært da..

Støtter forøvrig synspunkter angående led-list i nedre lykt. Men vi må kanskje ta høyde for at to sett med DRL ikke er lovlig i EU.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på mandag 08. juli 2013, klokken 18:26
Ikke mange nye biler i dag som ikke har LED. Elbil uten led blir enda mer merkelig. Dette kan ikke stemme.

Det er LED-kjørelys i hovedlyktene. Denne stripa det snakkes om var montert nede sammen med kurvelysene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ohh

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. juli 2013, klokken 19:09
Ikke mange nye biler i dag som ikke har LED. Elbil uten led blir enda mer merkelig. Dette kan ikke stemme.

Det er LED-kjørelys i hovedlyktene. Denne stripa det snakkes om var montert nede sammen med kurvelysene.
Det er helt riktig som jkirkebo nevner her - det er LED-stripen i ekstralysene nede som er fjernet (sammen med tåkelysene). Det er fortsatt LED i hovedlysene.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Nuvolari

Sitat fra: ohh på mandag 08. juli 2013, klokken 20:29

Det er helt riktig som jkirkebo nevner her - det er LED-stripen i ekstralysene nede som er fjernet (sammen med tåkelysene). Det er fortsatt LED i hovedlysene.

Da er jeg med.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

OleJA

Hva er det da egentlig igjen i denne nedre lykta? Tåke/kurvelys  ble jo fjernet tidlig i vår , og nå også Led - er den da bare en tom liksom lykt?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Stig O

Sitat fra: OleJA på mandag 08. juli 2013, klokken 22:46

Hva er det da egentlig igjen i denne nedre lykta? Tåke/kurvelys  ble jo fjernet tidlig i vår , og nå også Led - er den da bare en tom liksom lykt?

Det står jo fremdeles led kurvelys i tech pakken!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Brede

Her gjelder det å ta skjermbilder fra designshoppen så en vet hva en i utgangspunktet bestillte før de luker bort enda mer..

takktakk

Sitat fra: Brede på mandag 08. juli 2013, klokken 23:12
Her gjelder det å ta skjermbilder fra designshoppen så en vet hva en i utgangspunktet bestillte før de luker bort enda mer..

Det er veldig kjedelig om led stripa i kurvelysene er borte. Det var en detalj som gjorde mye av seg, og jeg håper det ikke stemmer.

Når det er sagt kan Tesla selvsagt endre spec for å tilpasse seg EU regler eller bare for å endre. Jeg har ikke lest noen papirer før jeg skriver her, men er ganske sikker på at om jeg leser kontrakten min så sier den noe om retten til det. "Alle" bruker å ha med en slik klausul.

P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

tSla

Jeg blir skikkelig skuffa om ledstripen nederst forsvinner.. Disse lysene sammen med de vanlige DRL-LED'en er noe av det jeg husker best fra første gang jeg så Model S! Om disse forsvinner føler jeg bilen har tapt noe i fronten. Blir skuffa når slike ting bare "forsvinner"  :( Er det bekreftet at denne LED-stripen er borte på EU-spec?
Tesla Model S P85+

ohh

Sitat fra: tSla på mandag 08. juli 2013, klokken 23:42
Jeg blir skikkelig skuffa om ledstripen nederst forsvinner.. Disse lysene sammen med de vanlige DRL-LED'en er noe av det jeg husker best fra første gang jeg så Model S! Om disse forsvinner føler jeg bilen har tapt noe i fronten. Blir skuffa når slike ting bare "forsvinner"  :( Er det bekreftet at denne LED-stripen er borte på EU-spec?
Jeg har ikke sett noen bekreftelse på det

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Milzit

Jeg så ikke så nøye på det når vi kjørte i vinter, men da hadde bilen kun en stripe med lys. Hvordan ser dette LED kjørelyset som er igjen ut? Er det også en stripe?

SimenT

Passerte en bil i går som hadde en LED-stripe ved kurvelysene.
Tror det var en Mazda. Så skal ikke være EU-regler da skulle en tru.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Jimpec

Jeg har ikke sett noen med fire kjørelys enda (bortsett fra di derre angel etes til BMW da), deg var det jeg lurte på hvordan reglene var på.
Jeg skal sjekke opp..

Plasseringen er vel ok uansett. Volvo og merc har jo DRL helt nede i veibanen nesten.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA