Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

RunarBT

Var litt skuffende at barnesetene bak er kun stoff.:-/ såg tøffere/meir solid ut dei i USA versjonen.:-(

ohh

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 27. juli 2013, klokken 22:49
Har noen sett om EU-spec bilene har lyktespylere gjemt noe sted?
Jeg har ikke klart å se noe på de bildene og videoene som har blitt presentert her, men de har kanskje vært av preproduksjonsmodeller som bare er "semi-europeiske"? Hvis jeg har forstått ting korrekt, så må biler med xenonlys ha automatisk høydejustering og lyktespylere for å bli typegodkjent i EU/Europa.
Kan det være at de bilene som har kommet så langt ikke har xenon?
Dette er beskrevet tidligere, men kravet om lyktespylere går visst på lysstyrke, ikke på type lys. Det spekuleres derfor i at Teslas Xenonlykter lyser noe svakere enn hva man er vant med fra andre Xenon.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TS

Sitat fra: ohh på lørdag 27. juli 2013, klokken 23:36

Det kommer vi nok aldri til få se som originalt utstyr . Elon svarte at det ikke kommer da han var på eventen på Alnabru tidligere i år.

Jeg er egentlig glad for det. Man bruker veldig mye mer spylerveske .. I alle fall på min bil hvor det ikke betjenes individuelt..
Får heller være flink til å vaske lyktene .
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: RunarBT på lørdag 27. juli 2013, klokken 22:56
Var litt skuffende at barnesetene bak er kun stoff.:-/ såg tøffere/meir solid ut dei i USA versjonen.:-(
De ser ut til å være bedre polstret ved hodestøtten, noe jeg var betenkt ved på US modellen.
Safety First.
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 

Hyperstress

Sitat fra: ohh på lørdag 27. juli 2013, klokken 23:36
Jeg har ikke klart å se noe på de bildene og videoene som har blitt presentert her, men de har kanskje vært av preproduksjonsmodeller som bare er "semi-europeiske"? Hvis jeg har forstått ting korrekt, så må biler med xenonlys ha automatisk høydejustering og lyktespylere for å bli typegodkjent i EU/Europa.
Kan det være at de bilene som har kommet så langt ikke har xenon?
Dette er beskrevet tidligere, men kravet om lyktespylere går visst på lysstyrke, ikke på type lys. Det spekuleres derfor i at Teslas Xenonlykter lyser noe svakere enn hva man er vant med fra andre Xenon.

Det burde være motsatt, at om de lyser svakere så burde det være krav om at lyktene i det minste var rene, og dermed at det var krav om lyktespylere..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: bb på lørdag 27. juli 2013, klokken 18:45
I dag var jeg på Alnabru og filmet P85+ EU spec. Jeg fikk blant annet med meg:
- Ladeport
- Defroster foran
- Vinterpakke med oppvarmede bakseter
- Parksensorer foran og bak
- Lyspakke
- Barneseter i stoff
- Nytt konsoll i taket

Jeg gleder meg til jeg får min P85 i september/oktober! :D

Super video. Et spm. er det ikke ekstra lys i bagasjerommet og panserlageret i lyspakken? Kunne ikke se dette i videoen.

ohh

Sitat fra: petersv på søndag 28. juli 2013, klokken 11:49
Sitat fra: bb på lørdag 27. juli 2013, klokken 18:45
I dag var jeg på Alnabru og filmet P85+ EU spec. Jeg fikk blant annet med meg:
- Ladeport
- Defroster foran
- Vinterpakke med oppvarmede bakseter
- Parksensorer foran og bak
- Lyspakke
- Barneseter i stoff
- Nytt konsoll i taket

Jeg gleder meg til jeg får min P85 i september/oktober! :D

Super video. Et spm. er det ikke ekstra lys i bagasjerommet og panserlageret i lyspakken? Kunne ikke se dette i videoen.
Det er 2 ekstra lys i bagasjerommet
Reservasjon Model 3

Gjermund

bb

Jeg la ikke merke til lysene i bagasjerommet. Dette er notert nå og jeg kommer til å lage en ny video med de tingene jeg glemte å filme. Jeg la imidlertid merke til at det var et lys i frunken. Dette er hvit LED i fronten (mot deg når du åpner lokket). Jeg var ikke klar over at dette var ekstra lys.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TS

Sitat fra: bb på søndag 28. juli 2013, klokken 12:13
Jeg la ikke merke til lysene i bagasjerommet. Dette er notert nå og jeg kommer til å lage en ny video med de tingene jeg glemte å filme. Jeg la imidlertid merke til at det var et lys i frunken. Dette er hvit LED i fronten (mot deg når du åpner lokket). Jeg var ikke klar over at dette var ekstra lys.
Kan du sjekke om lysene (lyspakken) i bilen kan styres individuelt fra skjermen?
Des 14 SOLGT med sorg:
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:

bb

Sitat fra: TS på søndag 28. juli 2013, klokken 13:46
Kan du sjekke om lysene (lyspakken) i bilen kan styres individuelt fra skjermen?
Det er notert. Jeg skal sjekke det på mandag.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

el-fanboy

Mer solide i skinn ja, men personlig er jeg ganske happy med at de er grå, siden jeg valgte grått skinninteriør. Men er vi sikre på at det er kun den stofftypen/fargen som finnes i EU-spec?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ohh

Sitat fra: el-fanboy på søndag 28. juli 2013, klokken 14:22

Mer solide i skinn ja, men personlig er jeg ganske happy med at de er grå, siden jeg valgte grått skinninteriør. Men er vi sikre på at det er kun den stofftypen/fargen som finnes i EU-spec?
De var i skai, ikke skinn...
Reservasjon Model 3

Øyvind.h

Sitat fra: bb på søndag 28. juli 2013, klokken 14:15
Sitat fra: TS på søndag 28. juli 2013, klokken 13:46
Det er notert. Jeg skal sjekke det på mandag.
Om du skal filme mer kan du gjerne filme dørhåndtakenes nye virkemåte. Mye mer komfortabelt, og sikkert mer holdbart nå!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA