Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Nuvolari: kan du sjekke om det er noe styring for rompevarmen bak ? (utenom på skjermen)

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:37
Jeg sjekker mandag f.k.  Skal prøvekjørt P85+. Andre ting jeg skal sjekke? Kommer til å pese dem på både hakka vinterdekk og tpms.

Pes ivei, jeg var innom butikken en tur i dag selv og dro igang noen diskusjoner om det der. Tror de begynner å fatte tegninga...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

Bra! Vi trenger normale dekk. Har sendt mail til nokian norge for å spørre om begrensningen ligger på deres side, men det er det ikke. Ba de pushe på for å selge dekk, selv om det er nytteløst derfra, vår stemme teller mer!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

stianrod

Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 25. juli 2013, klokken 17:59
Nuvolari: kan du sjekke om det er noe styring for rompevarmen bak ? (utenom på skjermen)

Har sjekket. Setevarmerne bak kontrolleres kun av skjermen. Tok bilder av den røde EU perf+ i Trondheim
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

bb

I dag var jeg på Alnabru og filmet P85+ EU spec. Jeg fikk blant annet med meg:
- Ladeport
- Defroster foran
- Vinterpakke med oppvarmede bakseter
- Parksensorer foran og bak
- Lyspakke
- Barneseter i stoff
- Nytt konsoll i taket

Jeg gleder meg til jeg får min P85 i september/oktober! :D

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sponzo

Epleskreller

Kjører ca 125 mil langs E6 i dag. Litt sør for Harran (nord i nord-Trøndelag) møtte jeg en signaturrød TMS som kjørte nordover. Denne hadde en sak på taket som jeg mistenker er et kamera.

Kan det være en EU-signatur? Jeg syns rødfargen var brunaktig og tenkte med en gang signatur. Noen som har sett signaturrød bil i Norge? Kan jeg ha tatt såå feil av vanlig rød?

Noen som vet hvor langt nord de skal? Kartlegge E6 for utplassering av superladere :D ?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bb

Sponzo: Takk :)
Epleskreller: Var det sol eller overskyet da du møtte TMSen? Jeg har sett Multicoat Red innendørs og den ser nesten signatur-rød ut gitt den belysningen. Jeg mistenker at det var en av de to P85+ (non-signatur) som finnes i Norge du møtte.

Da jeg var på Alnabru i dag så jeg en sort EU-spec som var demobil. I tillegg var en grå og en mørkeblå EU-mod parkert inne på verkstedet. Prøvekjøringsbilene var US-spec. Jeg så altså ingen av de to røde EU-specene jeg så for to uker siden da de ankom.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Larvik

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 27. juli 2013, klokken 19:31
Kjører ca 125 mil langs E6 i dag. Litt sør for Harran (nord i nord-Trøndelag) møtte jeg en signaturrød TMS som kjørte nordover. Denne hadde en sak på taket som jeg mistenker er et kamera.

Kan det være en EU-signatur? Jeg syns rødfargen var brunaktig og tenkte med en gang signatur. Noen som har sett signaturrød bil i Norge? Kan jeg ha tatt såå feil av vanlig rød?

Noen som vet hvor langt nord de skal? Kartlegge E6 for utplassering av superladere :D ?
Muligens Hauge på vei til Nordkapp?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

OleJA

Det er Fredrik Hauge (Bellona) som er på vei til Norkapp.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Epleskreller

Takk for oppklaringen! (og da var den vanlig rød..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

Sitat fra: OleJA på lørdag 27. juli 2013, klokken 19:48

Det er Fredrik Hauge (Bellona) som er på vei til Norkapp.
Det var en rød på besøk hos en bilforhandler på Stjørdal den 25/7 også. Han som driver Bilsenteret har en kompis som er ansatt i Trondheim. Han var for å vise fram bilen, og han som driver Bilsenteret var mektig imponert etter prøveturen.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Mc_Herreington

Det er en US sig rød som er importert av prisvatperson som kjører i Trondheim, møtte han på Stjørdal på onsdag, tipper det er denne du har sett. Den røde til Telsa var på Stjørdal på torsdag for å vises fram.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

OleJA

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 27. juli 2013, klokken 20:30

Det er en US sig rød som er importert av prisvatperson som kjører i Trondheim, møtte han på Stjørdal på onsdag, tipper det er denne du har sett. Den røde til Telsa var på Stjørdal på torsdag for å vises fram.

Mener nå fremdeles at det var Fredrik Hauge siden har skal være i Mo i Rana ikveld:

http://www.ranablad.no/nyheter/article6776412.ece
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sjokomelk

Har noen sett om EU-spec bilene har lyktespylere gjemt noe sted?
Jeg har ikke klart å se noe på de bildene og videoene som har blitt presentert her, men de har kanskje vært av preproduksjonsmodeller som bare er "semi-europeiske"? Hvis jeg har forstått ting korrekt, så må biler med xenonlys ha automatisk høydejustering og lyktespylere for å bli typegodkjent i EU/Europa.
Kan det være at de bilene som har kommet så langt ikke har xenon?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA