Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

Cobos

Akkurat nivået på selgerne tipper jeg kommer til å bli bedre om et år eller to. Tesla Norge dobler staben omtrent hver 3 måned nå. Da sier det seg selv at opplæring og slikt er litt halvveis. De trenger nå i høst først og fremst noen med puls, så vil de nok etterhvert fjerne de som ikke klarer å lære ting, nå er uansett feil tidspunkt :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

glaserud

Noen som har et On-topic-innlegg liggende vi kunne brukt?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Elmo

Sitat fra: glaserud på søndag 21. juli 2013, klokken 09:11
Noen som har et On-topic-innlegg liggende vi kunne brukt?

Jeg syns dette er bra on-topic, men det havnet i off-topic gjengen

Sitat fra: Neemaz på søndag 21. juli 2013, klokken 01:13

Hele følelsen av bilen var annerledes, men la spesielt merke til støynivået, det er veldig mye bedre. Fikk ikke prøvd for mye da jeg hadde min 8 mnd+ gravide kone ved siden av og ikke hadde lyst til å skyte ut babyen i aksellerasjonen. La ellers merke til og fikk demonstrert at bilen hadde ISOFIX. Men for dere som ikke har prøvd EU modellen, reis opp og test om dere er i nærheten jeg syns det var veldig stor forskjell i følelsen på denne ( den forrige jeg testet var den sorte perf. de hadde på Alnabru). Støynivået var eksepsjonelt mye bedre,  men det er mye mulig at det ble sånn grunnet da forrige gang var på  -10c og is, men det var jo også 19" så burde veie opp litt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

laumb

Beklager dersom eventuelle innlegg blir flyttet feil og noen blir støtt. Bruk rapporter-knappen om du er uenig i en avgjørelse.

Tapatalkin' from iTalatut...

AttackOfTheMac

Kan noen sjekke streaming på EU-bil please :)

Cirion

Fikk telefon fra Tesla om levering. Jeg fikk lov til å velge melom blått og rødt adapter til laderen. Kan få begge mot et tilegg på NOK 572,-
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sindrej

Du spurte ikke om pris på ekstra UMC og vel ? :)

Epleskreller

Sitat fra: Cirion på tirsdag 23. juli 2013, klokken 14:22
Fikk telefon fra Tesla om levering. Jeg fikk lov til å velge melom blått og rødt adapter til laderen. Kan få begge mot et tilegg på NOK 572,-

Da blir det begge for meg. Fikk du noen andre valg?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Elmo

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 23. juli 2013, klokken 14:56
Jeg fikk lov til å velge melom blått og rødt adapter til laderen. Kan få begge mot et tilegg på NOK 572,-

Da blir det begge for meg.

Nobrainer det ja.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

thoberre

Sitat fra: Elmo på tirsdag 23. juli 2013, klokken 15:07
Jeg fikk lov til å velge melom blått og rødt adapter til laderen. Kan få begge mot et tilegg på NOK 572,-

Nobrainer det ja.

(er vi i rett tråd?)

Har også fått delivery telefon - så da håper jeg bare jeg får hentet bilen etterhvert :)

Jeg har også bestilt begge laderne. Er det noen som har spurt etter utstyr fra Teslashop?

Jeg hadde et ønske om noe ekstra derfra som kjetting, cover, gummimatter, TMPS, CCI etc. Men dette kunne de ikke levere med bilen, og da tilkommer frakt og alt av avgifter :-\
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

teslaz

Sitat fra: thoberre på tirsdag 23. juli 2013, klokken 15:48

Nobrainer det ja.

(er vi i rett tråd?)

Har også fått delivery telefon - så da håper jeg bare jeg får hentet bilen etterhvert :)

Jeg har også bestilt begge laderne. Er det noen som har spurt etter utstyr fra Teslashop?

Jeg hadde et ønske om noe ekstra derfra som kjetting, cover, gummimatter, TMPS, CCI etc. Men dette kunne de ikke levere med bilen, og da tilkommer frakt og alt av avgifter :-\

Sjekk denne linken... Dyrt men pent er det ;) ;)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

teslaz

Sitat fra: teslaz på torsdag 25. juli 2013, klokken 05:28
Sitat fra: thoberre på tirsdag 23. juli 2013, klokken 15:48

Nobrainer det ja.

(er vi i rett tråd?)

Sjekk denne linken... Dyrt men pent er det ;) ;)

Gikk litt fort i svingen..
http://www.teslaccessories.com/
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

fredag

Har noen sett noe til Spotify, Slacker, Wimp eller lignende på EU-spec bilene?

Kan nestemann som stikker innom Tesla-butikken kikke i musikk-menyen eller innstillingene på en EU-spec bil?

Det hadde vært fint å kunne styre Spotify-musikk fra den store skjermen til bilen istedet for den lille skjermen på iPhonen min. Da jeg var på ferie i Italia for noen dager siden var det litt pes å navigere i spillelistene på iPhone (festet med en sånn tomtom-sugekopp på frontruta) mens jeg kjørte i 130kmt på svingete autostrada.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Nuvolari

Sitat fra: fredag på torsdag 25. juli 2013, klokken 13:58
Har noen sett noe til Spotify, Slacker, Wimp eller lignende på EU-spec bilene?

Kan nestemann som stikker innom Tesla-butikken kikke i musikk-menyen eller innstillingene på en EU-spec bil?

Det hadde vært fint å kunne styre Spotify-musikk fra den store skjermen til bilen istedet for den lille skjermen på iPhonen min. Da jeg var på ferie i Italia for noen dager siden var det litt pes å navigere i spillelistene på iPhone (festet med en sånn tomtom-sugekopp på frontruta) mens jeg kjørte i 130kmt på svingete autostrada.

Jeg sjekker mandag f.k.  Skal prøvekjørt P85+. Andre ting jeg skal sjekke? Kommer til å pese dem på både hakka vinterdekk og tpms.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

D.O

Nuvolari: Forklare dem at vi som bor langt unna servicsentere ikke kan kjøre opptil 150mil for å få lagt om hjula 2 ganger i året... Og dermed ha mulighet for å kalibrere sensorene selv. Og gjerne en mulighet for å slå dem av.
Få bekreftet at service ikke er nødvendig for å opprettholde garantien.
Spør også om de har fått i orden noen finansierings tilbud og evt inngått avtale med forsikringsselskap.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA