Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av mrjalle, mandag 22. juli 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

Gladtrd

Det ble sagt at setene på EU-modellen skulle være litt endret i forhold til Amerika-modellen, kan noen bekrefte/avkrefte denne påstanden?

Ble vel også nevnt at de skulle forbedre overgang mellom bakseter og dørene bak. Er dette gjort?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

eclipse

Sitat fra: Morten Sandvik på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:19
Sitat fra: ohh på torsdag 18. juli 2013, klokken 22:08
Heller stoff enn skai på mine, selv om US utgaven kanskje så noe bedre ut.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Uten barn ?? Eller får de ikke lov til å spise i bilen ?

Ingen barn i bakovervendte seter får spise is i min bil, det er å be om trøbbel; les oppkast. Jeg er skeptisk til å bruke disse setene til annet en korte turer.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

fonberg

Sitat fra: stianrod på fredag 19. juli 2013, klokken 07:44
Skal være parat i Trondheim når den røde bilen kommer, og ta bilder av "LED kurvelysene" som det heter i tech pakken, og evt knapper i baksete for setevarmere. Så kan han kiisen i Trondheimsbutikken bare si å mene hva han vil om elbilforumet...

Jeg var innom Tesla Store Trondheim i formiddag. Da var visstnok den nye røde ute og kjørte (men den blå sto utenfor). I følge butikkmannen har den nye røde vinterpakke og park-sensorer, men US ladeport. Det er en P85+, altså med de overprisa harry-bakhjula  ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cirion

Sitat fra: fonberg på fredag 19. juli 2013, klokken 16:04
Sitat fra: stianrod på fredag 19. juli 2013, klokken 07:44
Skal være parat i Trondheim når den røde bilen kommer, og ta bilder av "LED kurvelysene" som det heter i tech pakken, og evt knapper i baksete for setevarmere. Så kan han kiisen i Trondheimsbutikken bare si å mene hva han vil om elbilforumet...

Jeg var innom Tesla Store Trondheim i formiddag. Da var visstnok den nye røde ute og kjørte (men den blå sto utenfor). I følge butikkmannen har den nye røde vinterpakke og park-sensorer, men US ladeport. Det er en P85+, altså med de overprisa harry-bakhjula  ;)
Så fint at butikken tror den nye EU ladeporten er US ladeport :) Sier litt hvor bra Tesla har designet den Mennekes Type 2 kompatible porten! Ikke en gang deres egne ansatte som plugger inn ladekabelen ser forskjellen ;)

Jeg har set på den porten før de kjørte bilen til Trondheim, og testet laderen. Den er EU spec! Samtlige av de EU spec bilene er P85+ med alt.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

fonberg

Sitat fra: Cirion på fredag 19. juli 2013, klokken 21:37
Sitat fra: fonberg på fredag 19. juli 2013, klokken 16:04
Sitat fra: stianrod på fredag 19. juli 2013, klokken 07:44
Skal være parat i Trondheim når den røde bilen kommer, og ta bilder av "LED kurvelysene" som det heter i tech pakken, og evt knapper i baksete for setevarmere. Så kan han kiisen i Trondheimsbutikken bare si å mene hva han vil om elbilforumet...

Jeg var innom Tesla Store Trondheim i formiddag. Da var visstnok den nye røde ute og kjørte (men den blå sto utenfor). I følge butikkmannen har den nye røde vinterpakke og park-sensorer, men US ladeport. Det er en P85+, altså med de overprisa harry-bakhjula  ;)
Så fint at butikken tror den nye EU ladeporten er US ladeport :) Sier litt hvor bra Tesla har designet den Mennekes Type 2 kompatible porten! Ikke en gang deres egne ansatte som plugger inn ladekabelen ser forskjellen ;)

Jeg har set på den porten før de kjørte bilen til Trondheim, og testet laderen. Den er EU spec! Samtlige av de EU spec bilene er P85+ med alt.

Regner med du har rett Cirion. Butikkmannen argumenterte med at den var US siden den kunne lade på 400 V... Jeg brydde meg ikke med å fortelle han at EU-bilene også håndterer 400. Regner med han får vite det likevel etter hvert :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Kallagtunet

Forundrer meg stadig over hvor lite man kan når dette faktisk er levebrødet, godt ikke alle bransjer er slik...

Muffinman

Om Tesla solgte en "vanlig" bil eller et hvilket som helst annet ordinært produkt ville det ikke gått så veldig bra med dem vil jeg tro. Feil og motstridende informasjon både fra sentralt hold og fra enkelte ansatte, uanmeldt endring av bilene etter at kontrakt er skrevet, sverting av nettfora som tross alt har vært den _eneste_ kilden til korrekt informasjon når det har sviktet i alle ledd hos Tesla selv. Ikke bra.

"Menigheten" svarer på slik kritikk med at Tesla er et ungt selskap og må få lov til å ha en viss tabbekvote, men hvor lenge skal selskapet være umodent og slippe unna med slikt? Og det svikter jo på svært elementære ting som selv et umodent selskap burde klare å håndtere. Det er på tide at det bedrer seg. Hvis det fortsetter slik og ryktes ut over landegrensene kan det sende uheldige signaler til aksjekursen. Og sure aksjonærer ønsker man ikke.


Mc_Herreington

Sitat fra: Muffinman på lørdag 20. juli 2013, klokken 08:36
Om Tesla solgte en "vanlig" bil eller et hvilket som helst annet ordinært produkt ville det ikke gått så veldig bra med dem vil jeg tro. Feil og motstridende informasjon både fra sentralt hold og fra enkelte ansatte, uanmeldt endring av bilene etter at kontrakt er skrevet, sverting av nettfora som tross alt har vært den _eneste_ kilden til korrekt informasjon når det har sviktet i alle ledd hos Tesla selv. Ikke bra.

"Menigheten" svarer på slik kritikk med at Tesla er et ungt selskap og må få lov til å ha en viss tabbekvote, men hvor lenge skal selskapet være umodent og slippe unna med slikt? Og det svikter jo på svært elementære ting som selv et umodent selskap burde klare å håndtere. Det er på tide at det bedrer seg. Hvis det fortsetter slik og ryktes ut over landegrensene kan det sende uheldige signaler til aksjekursen. Og sure aksjonærer ønsker man ikke.

Helt enig. Har det vært en konkurrent til Tesla på markedet i dag ( elbil, 50 mil, rask og pen ), har det ikke tatt meg 1 kalori å kanselere Model S.

Det er helt OK at biler blir forsinket, det er også OK at det blir gjort endringer. Det som ikke er OK er at det både er forsinkelser og endringer uten å gi beskjed om det. Tidligere biler jeg har bestilt har i alle fall selgeren ringt meg hver gang det har vært noe. Mistenker at opplæring av ansatte og informasjon fra fabrikk er helt fraværende. Det er egentlig ganske utrolig at vi har bestilt en bil til 600-700 000 og egentlig ikke aner når vi får den :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

sindrej

Var ute for en Teslafyr i Trondheim som ikke visste forskjell på ampere og kWh.  Han trodde at når du stilte inn ladestrømmen til 20 A så betydde det at du skulle ha 20 kWh på batteriet totalt.

Når jeg sa "Jammen det står jo ampere bak der", så svarte han "ja nettopp".  Sikkert samme fyren.  Både jeg og en kamerat prøvde et par ganger å forklare forskjellen før vi gav opp.

Amper

 ::) ::) ::) ::) ::) ikke lett det... men det gjelder mange bilselgere.. de står ofte fast så fort de får et teknisk spørsmål som fordrer at de vet om og forstår tekniske detaljer fra det de selger..  :-\
P85D :o)

Mons

Enig. Lurer på om dette hadde blitt bedre med selvstendige forhandlere. Hva tror dere? Tesla må bedre kundeservice og informasjon kraftig om de skal klare å erobre en større del av premiummarkedet. Som aksjonær bekymrer dette meg mer enn noe annet.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Johnny

Kjøpte en Audi av Møller for et par år siden. Selgeren hadde ikke noe som helst innsikt i tekniske ting i det hele tatt!
TMS og eGolf.

Amper

same story.. same shit.. ender opp med bli henvist til verksmester.. men som regel så kjenner han knapt nok til hvordan komponenten skiftes og ikke detaljer i designet.. enkelte bilmerker hadde scoret høyt for noen av oss hvis de hadde noen ildsjeler som faktisk forsto produktets begrensinger.. og hva enn evt. kunne gjøre for å gjøre oss happy..  men vi r en liten gruppe og kommer neppe til å bli prioritert noen gang.. ei innen Tesla..
P85D :o)

sindrej

Sitat fra: Johnny på lørdag 20. juli 2013, klokken 21:23
Kjøpte en Audi av Møller for et par år siden. Selgeren hadde ikke noe som helst innsikt i tekniske ting i det hele tatt!
Nei, men han visste sikkert forskjell på bensin/diesel og tankstørrelse? Jeg synes det er for dårlig når en elbilselger som representerer det nyeste hotte innen elbil ikke skjønner forskjell på kapasitet og strømstyrke. Det er rett og slett elendig.

Amper

tja, men de fleste kjøpere vet heller ikke forskjellen på spenning og stømstyrke.. etc.. selv om vi er innom emne på barneskolen.. er det fort borte.. og interessen er generelt meget liten.. Men Tesla bør absolutt gi alle ansatte i innen salg et lite kurs der de forstår forskjell på kwt, lade-spenning, 1 & 3 fas etc.   så de forstår i alle fall hvem de skal spørre når de står fast..  og et tror jeg de vil gjøre også.. men nå fokuserer de på å få levert bilene så godt som mulig med positiv PR tror jeg..
P85D :o)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA